-
Tytuł:
Zatrzymać wiedzę w organizacji - Knowledge retention
- Kategoria: HR
- Cena: 5 495 + VAT PLN Teraz: 4 595 + VAT PLN
- Termin: 2008-11-05 - 2008-11-07
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Zatrzymać wiedzę w organizacji
Knowledge retention
5 – 6, 7 listopada 2008 rok, hotel Sheraton, Warszawa
Program konferencji:
Dzień I, środa 5 listopada 2008
09.00 Strategie zarządzania wiedzą – podejście systemowe
- jak mądrze zarządzać „obiegiem / dostępem do wiedzy” w organizacji
- zarządzanie wiedzą – granice konieczności i konsekwencje braku
- trudna odpowiedź na proste pytanie, czyli czy Twoja organizacja na pewno stosuje skuteczny system knowledge management
- rozwiązania doraźne
- rozwiązania systemowe
Prelegent: dr Jakub Brdulak, Adiunkt w Katedrze Zarządzania Innowacjami, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
10.00 Strategia personalna wspierająca zatrzymywanie odchodzących pracowników – doświadczenia DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
case study
- długoterminowe programy zatrzymywania pracowników
- program high potential , systemy motywacyjne
- sukcesy i porażki
Prelegent : Anna Woźniak, Dyrektor ds. rekrutacji, DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
10.45 Przerwa na kawę
11.00 Przyczyny nieefektywnego wykorzystania wiedzy w organizacji, koszty z tym związane i sposoby przeciwdziałania
- problemy związane z nieefektywnym wykorzystaniem wiedzy w organizacji
- koszty nieefektywnego wykorzystywania wiedzy w organizacji – wyniki badania KPMG
- jakie działania zapobiegawcze są podejmowane aby firma nie traciła wiedzy – jak można zaprojektować system zarządzania wiedzą
Prelegent : Mariusz Strojny, Head of Knowledge Management & Research, KPMG Sp. z o.o.
12.00 Wspólny obiad
13.00 Rola procesów komunikacyjnych w procesie dzielenia się wiedzą w organizacji
- budowanie kultury organizacyjnej wspierającej procesy zarządzania wiedzą w organizacji
- komunikacja a zaangażowanie, czyli jak zachęcać pracowników do dzielenia się wiedzą
- media społecznościowe a zarządzanie wiedzą w organizacji
Prelegent : Monika Kantowicz - Gdańska, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej oraz budowania wizerunku pracodawcy na rynku pracy, trener i wykładowca, doktorantka Akademii Ekonomicznej w Katowicach
13.40 Strategia employer branding
- budowanie wizerunku pracodawcy szczególnie w kontekście przyciągania talentu (wiedzy) do organizacji i jego utrzymywanie w organizacji
- skuteczny employer branding gwarancją budowania lojalności i zaangażowania pracowników, a przez to utrzymania wiedzy w organizacji i jej efektywną wymianę
Prelegent : Magdalena Majek, Dyrektor w Dziale Komunikacji Korporacyjnej, szef zespołu CSR & employee relations Euro RSCG Sensors Sp. z o.o.
14.20 Przerwa na kawę
14.40 Podejście do identyfikacji i zabezpieczania kluczowych kompetencji w organizacji jako element budowania i wdrażania strategii personalnej
case study
- zatrzymywanie i przekazywanie wiedzy vs. strategia i specyfika działalności firmy (np. ludzie czy systemy, szkolenie vs. doświadczenie)
- identyfikacja kluczowych kompetencji/wiedzy i kluczowych specjalizacji w świetle wyzwań rynkowych i demograficznych
- dobór do potrzeb organizacji i wykorzystanie metod pozyskiwania i zabezpieczania zasobów o odpowiednich kompetencjach:
- wewnętrzny rynek pracy + rozwój zasobów
- rekrutacja zewnętrzna
Prelegenci:
Magdalena Strózik-Rytowska, starszy konsultant, Hewitt Associates
Zenon Kolendra, Pełnomocnik Zarządu ds. strategii personalnej, PKP CARGO
15.20 Jak transferować wiedzę w wielogeneracyjnym środowisku pracy ?
case study
- menedżer odchodzący na emeryturę – kontakt z otoczeniem, środowiskiem – obopólne korzyści
- utrzymywanie kontaktów z ekspertami, którzy przeszli na emeryturę
- elastyczne mechanizmy budowania relacji z odchodzącymi pracownikami
Prelegent: Marzena Cieślak, Dyrektor HR, Vatenfall Heat Poland SA
16.00 Zakończenie pierwszego dnia
Dzień II, czwartek 6 listopada 2008
09.00 Jak najlepiej wykorzystać istniejący potencjał pracowników inaczej go kształtując
case study
- tematyka zmian- jak je przeprowadzić z sukcesem dla firmy nie tracąc potencjału pracowników i biznesu, który oni obsługują
- obawy przed zmianami w firmie – potencjalne zagrożenie
Prelegent: Jolanta Jaworska, Dyrektor Programów Publicznych, IBM Polska Sp. z o.o.
09.45 Utrata wiedzy w sytuacji fuzji
case study
- zatrzymywanie wiedzy w sytuacji łączenia firm
- jednoczesne łączenie zasobów ludzkich a odchodzący pracownicy (zarządzanie tym procesem)
Prelegent : Jolanta Jakóbczyk, CE Knowledge Manager, Deloitte Business Consulting S.A.
10.30 Przerwa na kawę
10.50 Planowanie rozwoju a zarządzanie wiedzą w organizacji
case study
- ścieżki rozwoju a plany szkoleń
- formy dofinansowania nauki
- udział w szkoleniach i innych działaniach rozwojowych: celowy ( konkretna wiedza), praktyczny (umiejętność wdrożenia przynajmniej 1- 2 rzeczy w codziennej pracy), strategiczny (umiejętność przekazania zdobytej wiedzy innym- odpowiedzialność i podwójny rozwój)
Prelegent : Renata Kuleta, Dyrektor ds. personalnych, HOCHTIEF Polska Sp. z o.o.
11.30 Rola menedżera zespołu w procesie aktualizacji wiedzy
- w jaki sposób odchodzący pracownicy przekazują wiedzę swoim następcom ?
- tworzenie relacji uczeń – mistrz przygotowanie następców obecnych fachowców – sposób na przekazywanie tzw. wiedzy ukrytej, najtrudniejszej do wydobycia
- system motywacyjny uwzględniający chęć przekazywania informacji oraz otaczanie opieką mniej doświadczonych pracowników
- sposoby dzielenia się wiedzą
- wychowywanie sukcesorów z jednoczesnym tworzeniem narzędzi systemowych (tworzenie wewnętrznej bazy danych „know – how”)
- kreowanie właściwej kultury organizacyjnej, w której menedżer nie boi się wychowywać następcy, bo ten nie stanowi dla niego zagrożenia
- utrzymywanie wiedzy w firmie a nowozatrudnieni pracownicy
- zarządzanie partycypacyjne – delegowanie zadań wraz z odpowiedzialnością, zezwolenie na rozwój nawet na własnych błędach
- rola efektywnego procesu wprowadzenia do pracy (dotyczy nowych pracowników, jak również zmiany obowiązków w przesunięciach wewnętrznych) w utrzymywaniu wiedzy w organizacji
Prelegent : Iwona Nowak, SOLVE PARTNERS
12.20 Skuteczny „exit interview”
case study
- jaki jest zakres wywiadu na „odejście”
- w jaki sposób zachęcić pracownika do otwartej rozmowy
- co zrobić z wiedzą uzyskaną podczas takiej rozmowy ?
- czy ta wiedza jest gdzieś wykorzystywana później ? co się z nią robi ?
- czy uzyskane informacje przekładają się na późniejszą działalność organizacji ?
Prelegent: Anna Bugalska, Dyrektor Biura Polityki Kadrowej i Rozwoju, Kredyt Bank, TUiR WARTA S.A., WARTA Życie SA
13.00 Wspólny obiad
14.00 Narzędzia technologiczne, które umożliwiają zachowanie wiedzy w organizacji
- jak wykorzystać narzędzia Web 2.0 w budowaniu bazy wiedzy
- elektroniczne listy dyskusyjne poświęcone najważniejszym sferom działalności firmy
- w jaki sposób firma wykorzystuje elektroniczny system przechowywania i udostępniania wiedzy ?
- wszelkie narzędzia wspierające: intranet z wszelkimi informacjami dla każdego zawodu, programami, bazami danych, opisami projektów byłych i w toku
- źródło porażek wdrożeń informatycznych systemów zarządzania wiedzą – czynnik ludzki
- zachowanie wiedzy, systemy zarządzania wiedzą – utrzymanie w firmie wiedzy niezbędnej do realizacji jej celów – skuteczne narzędzia
Prelegent : Tomasz Karwatka, Divante
15.00 Przerwa na kawę
15.20 Zatrzymywanie wiedzy w praktyce. Interaktywny warsztat dla uczestników
- podczas warsztatu uczestnicy będą zastanawiać się, jak w praktyce wdrożyć wybrane metody zatrzymywania wiedzy w organizacji
- spróbują zmierzyć się z wyzwaniami, które stoją przed nimi w ich własnych organizacjach
- warsztat będzie doskonałą okazją do podsumowania i praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej podczas całej konferencji
Prowadzący :
Adam Kowalik, Knowledge Management & Sales Support, Ernst & Young Doradztwo Biznesowe
Tomasz Rudolf, Managing Director, Innovatika - Thinkdom of Business Innovators
17.00 Zakończenie konferencji
7 listopada 2008 Dzień specjalny
Prawne aspekty Knowledge retention
Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa
- pojęcie i zakres tajemnicy przedsiębiorstwa
- zakres ochrony ustawowej
- czyny nieuczciwej konkurencji
- odpowiedzialność za ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa
Szczególne przypadki poufności danych
- zachowanie poufności w spółce giełdowej (katalogi dostępu do informacji poufnych)
- prowadzenie rejestru związanego z poufnością danych (jakie dane są poufne, kto miał do nich dostęp i kiedy mija termin zapewnienia poufności)
Umowne gwarancje ochrony zasobów wiedzy
- dostępne reżimy prawne
- różnice w zależności od formy związania z organizacją
Czy pracownicy powinni podpisywać umowy o zakazie konkurencji ?
- prawne konsekwencje umów lojalnościowych
- prawne zabezpieczenie poufności danych strony trzeciej (Klientów firmy), które były dostępne dla odchodzącego z firmy pracownika
- odejście pracownika, który zabiera klientów- metody, zapisy umowne: zakaz konkurencji
- narzędzia jakimi możemy zabezpieczyć się przed „wypływaniem” wyedukowanych pracowników z firmy
- wizerunek spółki a odchodzący pracownicy
Prowadzący: Krzysztof Bramorski, Radca Prawny, Partner Zarządzający, BSO Prawo & Podatki
Szczegółowe informacje na stronie:
Ceny :
konferencja i dzień specjalny
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 21-08-2008 do 19-09-2008 - 4595 PLN + 22% VAT
od 20-09-2008 do 17-10-2008 - 4995 PLN + 22% VAT
od 18-10-2008 do 05-11-2008 - 5495 PLN + 22% VAT
konferencja
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 21-08-2008 do 19-09-2008 - 3595 PLN + 22% VAT
od 20-09-2008 do 17-10-2008 - 3995 PLN + 22% VAT
od 18-10-2008 do 05-11-2008 - 4295 PLN + 22% VAT
dzień specjalny
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 21-08-2008 do 19-09-2008 - 1695 PLN + 22% VAT
od 20-09-2008 do 17-10-2008 - 1995 PLN + 22% VAT
od 18-10-2008 do 05-11-2008 - 2195 PLN + 22% VAT
Kontakt:
Zbigniew Więckowski,
tel. 022 420 55 11