-
Tytuł:
Zarządzanie zmianą. Kluczowe aspekty zarządzania organizacją w czasie zmian
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 3 + VAT PLN Teraz: 3 + VAT PLN
- Termin: 2007-03-29 - 2007-03-30
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
Program:
Czwartek, 25 stycznia 2007
9.30 - 10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00 - 10.45 Zmiana jako czynnik rozwoju firmy globalnej
Ewa Mikos, Siemens Sp. z o.o.
- Rodzaje zmian i ich podłoże
- Rozwój i optymalizacja poprzez zmianę
- Zmiana i kontynuacja kluczem do sukcesu
10.45 - 11.30 Chcesz zmiany – Bądź zmianą. Tworzenie gotowości organizacji do zmiany
Dr Joanna Heidtman, Piotr Piasecki, Heidtman & Piasecki
- "Zmiana nie czeka gdzieś tam na zewnątrz, ona czeka w Tobie. Pobudzona w odpowiednim czasie i w odpowiedni sposób napotka pojawiające się okazje"
- Czym jest gotowość i jej charakterystyka: "kondycyjna" i "mutacyjna"
- "Change Engine" – wzbogacony model zarządzania zmianą
11.30 - 11.50 Przerwa na kawę
11.50 - 12.35 Komunikacja w zmianie, zmiana w komunikacji
Kalina Siekierska, British American Tobacco
- Komunikacja jako narzędzie biznesowe
- Kto? Kiedy? Do kogo? O czym? – Komunikacja w zmianach
- Komunikacja zmienia się wraz ze zmieniającą się organizacją
12.35 - 13.20 Komunikacja w procesie zmian organizacyjnych w korporacji
Robert Moreń, Bank Pekao SA
- Reakcja na nowe – kryzys nastrojów w procesie zmian
- Przepis na sukces w procesie fuzji
- Praca w mieszanych zespołach – budowanie mostu
- Kanały dotarcia do poszczególnych interesariuszy (stakeholders) banku oraz rodzaje przekazów
- Spójność przekazu
- Kreowanie dobrego wizerunku w mediach
13.20 - 14.20 Lunch
14.20 - 15.05 Jak zaangażować pracowników w proces zmian. Studium przypadku: Wdrożenie Lean Manufacturing w Sonion Polska
Motto: Właściwie wprowadzona zmiana, to klucz do budowania zaangażowania pracowników, efektywniejszego osiągania celów i realizacji strategii firmy.
Małgorzata Głębocka, Sonion A/S
- Lean Manufacturing jako kolejny etap podnoszenia efektywności w fabryce
- Lean – definicja, główne zasady
- Wdrożenie Lean Manufacturing w Sonion Polska
- Rola działu personalnego w procesie wprowadzania zmian
- Budowanie zaangażowania pracowników
- Co osiągnęliśmy, dokąd zmierzamy
15.05 - 15.50 Zmiana na plus dla pracownika i firmy – transformacja kultury organizacyjnej
Dorota Cagiel, Carlsberg Polska
- Integracja rożnych kultur organizacyjnych
- Strategia i wartość firmy – ewolucja w czasie
- Satysfakcja i zaangażowanie pracowników
- Otwartość na „niebieski ocean”
15.50 - 16.10 Przerwa na kawę
16.10 - 16.55 Zmiana – tworzenie organizacji nastawionej na jakość i zarządzanie procesowe
Maria Wolińska, Raiffeisen Bank Polska
- Jak zaplanować przejście organizacji z zarządzania funkcjonalnego na procesowe?
- Wdrożenie BPMS (Business Process Management System)– co sądzą o tym pracownicy?
- Zmiana – kształtowanie właściwych postaw.
- Promowanie wartości i ciągłego doskonalenia
16.55 Zakończenie
Piątek, 26 stycznia 2007
9.00 - 9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30 - 10.15 Przepis na porażkę. Dlaczego wdrożenia zmian często kończą się fiaskiem?
Anna Błaszczuk, Doktorantka Zarządzania, Niezależny Kolsuntant, Dziennikarz
- Trzy aspekty zmian: racjonalny, emocjonalny i polityczny
- Obalenie mitów: szybka, bezbolesna i niedroga zmiana
- Analiza porażki, w tym: syndrom gotującej się żaby, śmierć z powodu tysiąca inicjatyw, ignorancja psychiki ludzkiej, fałszywi liderzy
- Gwiazda zmian
10.15 - 11.00 Zarządzanie zmianą w firmie w procesie wprowadzania i budowanie nowej kategorii biznesu. Na przykładzie rynku ubezpieczeniowego
Zofia Dzik, Link4 TU
- Zmiana spojrzenia na ubezpieczenia – model direct w Polsce
- Innowacyjny kanał dystrybucji - jak być blisko klienta przez telefon i internet
- Agile Management – dostosowanie strategii innowacyjnej firmy do sytuacji na rynku i do potrzeb klientów
11.00 - 11.20 Przerwa na kawę
11.20 - 12.05 O skutecznej realizacji zmian z punktu widzenia praktyki managerskiej
Krzysztof Zdziarski, PEKAES SA
- "Każda fuzja, integracja czy restrukturyzacja to przełom w historii firmy. Aby w 100% wykorzystać szansę, jaką jest taki projekt, trzeba zwrócić szczególną uwagę na interesy wszystkich uczestników zmiany. Dla mnie najważniejszy jest długoterminowy wzrost biznesu i jego efektywność. Wykorzystanie potencjału zmiany ma miejsce wtedy, gdy jest się pewnym, że każdy rozumie, o co w niej chodzi. Mocną stroną udanych projektów, zakładających ewolucję firmy, jest bardzo skuteczna komunikacja".
12.05 - 12.50 Zarządzanie zmianą po połączeniu firm. Studium Przypadku integracji firm Servisco, Danzas, DHL
Katarzyna Marczewska, DHL EXPRESS POLAND
- Decyzje biznesowe podejmowane w trakcie fuzji; aspekt organizacyjny, procesowy, ludzki
- Ocena procesu w aspekcie finansowym i klienckim
12.50 - 13.50 Lunch
13.50 - 14.35 Od firmy socjalistycznej do nowoczesnej spółki. Na przykładzie restrukturyzacji Elektrociepłowni Warszawskich SA
Jacek Dreżewski, Vattenfall Heat Poland
- Koncentracja na core business
- Outsourcing usług osiągalnych na rynku Komunikacja w procesie zmian
- Wdrożenie zarządzania procesowego
- Współpraca ze związkami zawodowymi
14.35 - 15.20 Zarządzanie zmianą w procesie outsourcingu usług
Andrzej Dziwisz, Polifarb Cieszyn Wrocław SA
- Najczęstsze problemy w okresie podejmowania decyzji: przekonanie organizacji, przygotowanie obszaru usług do wyoutsourcowania, wypracowanie zasad nowej współpracy
- Zarządzanie zmianą w firmie po podjęciu współpracy: wdrożenie nowych zasad, problemy z pracownikami, którzy zostali objęcie procesem outsourcingu, partnerstwo w projekcie z zewnętrzną firmą
15.20 - 15.35 Przerwa na kawę
15.35 - 16.05 Specyfika zarządzania zmianą w branży IT
Dariusz Władysław Smagorowicz, Pronox Technology SA
- Przygotowanie pracowników do rozumienia konieczności zmian
- Zaangażowanie pracowników w proces zmian
- Wyzwalanie u pracowników dalszej potrzeby innowacyjności w okresie po przeprowadzeniu danego etapu zmiany.
16.05 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Dlaczego warto wziąć udział:
- Fuzje i przejęcia, restrukturyzacje, wprowadzenie nowej kategorii biznesu, czy wdrożenie nowoczesnych rozwiązań to zjawiska, które dotyczą coraz większej liczby firm.
- Ponadto rosnące wymagania klientów, zmieniający się rynek oraz zaostrzająca się walka konkurencyjna wymuszają na firmach dostosowywanie własnych organizacji do zmian. Niezbędna jest zatem wiedza, która pozwoli na ich wdrożenie, unikając błędów i zbędnego stresu.
- Podczas kongresu "Zarządzanie zmianą" będą mieć Państwo okazję wysłuchać ekspertów, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami na temat przeprowadzanych usprawnień. Będzie to niepowtarzalna okazja, aby spojrzeć na temat zarządzania zmianą z szerokiej perspektywy. Temat potraktowany będzie nie tylko jako zjawisko ponadbranżowe, ale również przedstawiony przez osoby, sprawujące różne funkcje w firmie.
Spotkanie jest dedykowane:
- Członkom Zarządu
- Dyrektorom Zarządzającym, Generalnym, Kadrze Menegerskiej
- Dyrektorom Personalnym, ds. Komunikacji, PR Managerom
- Wszystkim osobom zaangażowanym w zarządzanie zmianą w firmie
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Kongresie wynosi:
3495 PLN + 22%VAT w przypadku zgłoszeń nadesłanych do 29 grudnia 2006r.
3995 PLN + 22%VAT w przypadku zgłoszeń nadesłanych po 29 grudnia 2006r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Dodatkowe informacje:
Szczegółowych informacji udziela:
Joanna Jamka - Project Manager
tel.(22)256 72 06