-
Tytuł:
Zarządzania Zakupami i Zaopatrzeniem
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 4 495 + VAT PLN Teraz: 4 495 + VAT PLN
- Termin: 2008-06-17 - 2008-06-19
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Wszystko o audycie u dostawcy
- Obniżanie kosztów zakupów przez optymalne relacje z dostawcą
- Negocjacje zakupowe – Być twardym i utrzymywać dobre relacje
- Prawidłowy wybór i weryfikacja dostawcy
Dlaczego warto wziąć udział:
- Właściwa strategia relacji z dostawcami jest podstawą w tworzeniu solidnej i silnej organizacji zakupowo-zaopatrzeniowej. W trakcie Forum zaproszeni eksperci podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami z zakresu weryfikacji i audytu dostawców oraz wyboru najlepszych strategii negocjacyjnych.
- Prelegenci – Praktycy zaprezentują sprawdzone rozwiązania, dzięki którym jest możliwe utrzymanie wysokiej jakości towarów i usług przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów w rozsądnych granicach.
- Podczas tegorocznej edycji forum dowiedzą się Państwo jakie są wyzwania związane z wykorzystaniem potencjału elektronicznych (platformy zakupowe) narzędzi wspierających działalność zakupową i kontakty z dostawcami.
- Największe autorytety w branży wspólnie zastanowią się nad tym jakie wyzwania czekają ludzi zajmujących się zakupami i zaopatrzeniem w polskich firmach. Jakie trendy na rynkach wzmocnią się, a które rozwiązania okażą się tylko tymczasową modą.
- Dzięki dniu specjalnemu i warsztatowi "Optymalizacja relacji z dostawcami" zdobędą Państwo praktyczne umiejętności: tworzenia długofalowej polityki relacji z dostawcami, budowania skutecznej strategii cenowej, zarządzania ryzykiem w relacjach z dostawcami oraz kontrolowania zapasów w firmie, tak aby unikać zbędnych kosztów.
Kto powinien wziąść udział
- Członkowie Zarządu odpowiedzialni za obszar zakupów i zaopatrzenia
- Dyrektorzy ds. Zakupów i Zaopatrzenia
- Menedżerowie odpowiedzialni za zakupy, zaopatrzenie
- Dyrektorzy i Menedżerowie Logistyki
- Dyrektorzy i Kierownicy ds. Administracyjnych
- Menedżerowie innych działów zaangażowani w planowanie i realizację zakupów/zaopatrzenia
Program:
17 czerwca 2008
WARSZTAT OPTYMALIZACJA RELACJI Z DOSTAWCAMI
9.00-9.-15 Rejestracja i przywitanie
9.15-10.15 ROLA ZAKUPÓW W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
- Wpływ pozostałych sfer funkcjonowania przedsiębiorstwa na zakupy
- Organizacja działu zakupów
- Koszty zakupu
- Zasady sterowania łańcuchem dostaw
10.15-11.45 POLITYKA WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCĄ
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
- Kategoryzacja dostaw
- Umowa dostawy a umowy ramowe
- Strategie cenowe dostawców
- Formalizacja zasad współpracy z dostawcą – klauzule INCOTERMS 2000
11.45-12.00 Przerwa na kawę
12.00-13.30 ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPU
- Analiza pozycji – dostawca odbiorca
- System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
- Fazy procesu zakupu
- Audyt i ocena dostawców
- Kontrola realizacji umów dostawy
13.30-14.10 Lunch
14.10-15.40 POLITYKA DOSTAW A OPTYMALNE ZARZĄDZANIE ZAPASAMI
- Zapasy – ogólna charakterystyka
- Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
- Zapasy, konflikty logistyczne
- Klasyfikacja (kategoryzacja) funkcjonalna zapasów
- Klasyfikacja (kategoryzacja) i redukcja zapasów metodą ABC
15.40-15.55 Przerwa na kawę
15.55-17.25 MINIMALIZACJA RYZYKA ZWIĄZANEGO Z ZAKUPEM
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z konstrukcją umów z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
17.25 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Wtorek, 18 czerwca 2008
PROGRAM FORUM
Prowadzenie Kongresu Grzegorz Filipowski (Marketplanet)
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-10.40 ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z DOSTAWCAMI – AUDYT U DOSTAWCY
Urszula Stankiewicz, Marketplanet
- Audyt dostawcy – jak i kiedy dokonywać oceny współpracy?
- Audyt a wybór i weryfikacja współpracy z dostawcą
- Zarządzanie relacjami z dostawcą zagranicznym i monitorowanie rynku dostawców zagranicznych – dodatkowe aspekty
10.40-11.20 NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI – JAK MOŻNA JEDNOCZEŚNIE DOCHODZIĆ SWOICH PRAW I UTRZYMYWAĆ DOBRE RELACJE Z DOSTAWCĄ
Jacek Cwalina, Ericsson Polska
- SLA = zasady bez odstępstw
- Najkorzystniejsze metody negocjacyjne do budowania relacji z dostawcą – win-win, ustępstwo za ustępstwo
- Jak utrzymać dobre relacje na rynku dostawcy a jak na rynku klienta
- Zaangażowanie podwykonawcy w rezultat końcowy – dostawca wizytówką firmy
- Strategia długofalowa – kompleksowy plan utrzymania jakości
11.20-11.40 Przerwa na kawę
11.40-12.40 ZA 5-10-15 LAT CZYLI JAKIE WYZWANIA I SZANSE CZEKAJĄ POLSKIE DZIAŁY ZAKUPÓW I ZAOPATRZENIOWCÓW W PRZYSZŁOŚCI?
Dyskusja panelowa
Moderator: Grzegorz Filipowski (Marketplanet)
Krzysztof Pawlak, Hewlett-Packard, Rafał Kosicki, Philips Lighting Polska, Grzegorz Starybrat, Eaton Electrical
12.40-13.40 Lunch
13.40-14.20 NOWOCZESNE NARZĘDZIA ZAKUPOWE
Emil Osiewicz, PWPW
- Idea e-procurement w zarządzaniu zakupami
- Zakupy strategiczne, czyli aukcje i zapytania ofertowe w praktyce
- Zaopatrzenie operacyjne, czyli elektroniczne katalogi i rozwiązania klasy SRM
14.20-15.00 USTALANIE CENY LUB FORMUŁY CENOWEJ PRZY KONTRAKTACH DŁUGOTERMINOWYCH I UMOWACH RAMOWYCH
Sylwia Ciesiołka, Imperial Tobacco Polska
15.00-15.20 Przerwa na kawę
15.20-16.00 UMOWY RAMOWE ORAZ ZAWIERANIE TRANSAKCJI ZAKUPOWYCH W TRYBIE OFERTOWYM – ASPEKTY PRAWNE
Tomasz Zalewski, Wierzbowski Eversheds
- Umowa ramowa a inne umowy związane z zakupami
- Jak przygotować korzystną umowę ramową
- Procedura zawierania umów w trybie ofertowym – pułapki i triki
16.00-16.40 ZARZĄDZANIE GRUPĄ ASORTYMENTOWĄ
Marcin Zborowski, Philips Lighting Polska
- Idea Commodity Teamu i Lead Buyera
- Tworzenie strategii dla grupy asortymentowej
- Wsparcie procesów planowania strategicznego i budżetowania dzięki kalendarzowi zakupowemu
16.40 Zakończenie
Środa, 19 czerwca 2008
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.00 JAK OPTYMALIZOWAĆ KOSZTY ZAKUPÓW PRZY JEDNOCZESNEJ OPTYMALIZACJI RELACJI Z DOSTAWCAMI?
DYSKUSJA PANELOWA
Moderator: Grzegorz Filipowski (Marketplanet), Paweł Bieleń, Reckitt Benckiser (Czekamy na potwierdzenie kolejnych prelegentów)
11.00-11.20 Przerwa na kawę
11.20-12.00 WDRAŻANIE ZINTEGROWANYCH SYSTEMÓW IT WSPIERAJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ ZAKUPOWĄ – NA JAKIE CZYNNIKI NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ?
Jan Wiesław Kurowski, BOT Górnictwo-Energetyka
12.00-12.40 PRZETARGI ELEKTRONICZNE – SELEKCJA GRUP ASORTYMENTOWYCH, KONSOLIDACJA CZY DZIELENIE WOLUMENU
Norbert Szafranowicz, Tesco Polska
- Jajko czy kura, czyli co było pierwsze – internet, czy handel w sieci?
- Obecne postrzeganie procesów zakupowych dokonywanych na platformach internetowych
- Trzecia droga, kierunki rozwoju zakupów elektronicznych
12.40-13.40 Lunch
13.40-14.20 USPRAWNIENIE RELACJI KUPIEC-DOSTAWCA – DLACZEGO WARTO STOSOWAĆ VMI?
Marek Sielski, BASF Polska
- Kiedy można i warto przenieść odpowiedzialność za zapasy na dostawcę?
- Na czym polega praca kupca/zaopatrzeniowca w systemie VMI?
- Analiza korzyści ze stosowania VMI
- Składy konsygnacyjne a VMI: Czy warto połączyć rozwiązania?
14.20-14.40 Przerwa na kawę
14.40-15.20 PRZENOSZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI NA DOSTAWCĘ ZA GOSPODARKĘ ZAPASAMI – KONSEKWENCJE PODATKOWE
Tomasz Kassel, PriceWatersHouseCoopers
- Wymagania wobec dostawcy prowadzącego skład konsygnacyjny
- Konsekwencje podatkowe VAT dla zagranicznego dostawcy i polskiego nabywcy
- Możliwości uproszczenia obowiązku podatkowego związanego z prowadzeniem składu konsygnacyjnego
15.20-16.00 JAK MOŻNA OBNIŻYĆ KOSZTY ZWIĄZANE Z ZAKUPEM TOWARÓW Z ZAGRANICY
Marek Wszołek, Bakalland
- Wybór dostawcy na odległość
- Jakość/cena a wysyłki
- Plan zakupowy a stock
- Ryzyko walutowe a koszty zakupu
- Jak bronić się przed wadliwym towarem – skuteczność reklamacji
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Forum wynosi:
3995 PLN + 22% VAT przy rejestracji do 21 maja
4495 PLN + 22% VAT przy rejestracji po 21 maja
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Forum i w Warsztacie wynosi:
6090 PLN + 22% VAT przy rejestracji do 21 maja
6590 PLN + 22% VAT przy rejestracji po 21 maja
Koszt uczestnictwa jednej osoby tylko w Warsztacie wynosi 1995 PLN + 22% VAT
Cena obejmuje prelekcje, materiały, lunch oraz przerwy kawowe.
Szczegółowe informacje:
Piotr Stolecki - Project Manager
tel.(12) 350 54 00