eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeZarządzania Zakupami i Zaopatrzeniem

W programie m.in :

  • Wszystko o audycie u dostawcy
  • Obniżanie kosztów zakupów przez optymalne relacje z dostawcą
  • Negocjacje zakupowe – Być twardym i utrzymywać dobre relacje
  • Prawidłowy wybór i weryfikacja dostawcy

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Właściwa strategia relacji z dostawcami jest podstawą w tworzeniu solidnej i silnej organizacji zakupowo-zaopatrzeniowej. W trakcie Forum zaproszeni eksperci podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami z zakresu weryfikacji i audytu dostawców oraz wyboru najlepszych strategii negocjacyjnych.
  • Prelegenci – Praktycy zaprezentują sprawdzone rozwiązania, dzięki którym jest możliwe utrzymanie wysokiej jakości towarów i usług przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów w rozsądnych granicach.
  • Podczas tegorocznej edycji forum dowiedzą się Państwo jakie są wyzwania związane z wykorzystaniem potencjału elektronicznych (platformy zakupowe) narzędzi wspierających działalność zakupową i kontakty z dostawcami.
  • Największe autorytety w branży wspólnie zastanowią się nad tym jakie wyzwania czekają ludzi zajmujących się zakupami i zaopatrzeniem w polskich firmach. Jakie trendy na rynkach wzmocnią się, a które rozwiązania okażą się tylko tymczasową modą.
  • Dzięki dniu specjalnemu i warsztatowi "Optymalizacja relacji z dostawcami" zdobędą Państwo praktyczne umiejętności: tworzenia długofalowej polityki relacji z dostawcami, budowania skutecznej strategii cenowej, zarządzania ryzykiem w relacjach z dostawcami oraz kontrolowania zapasów w firmie, tak aby unikać zbędnych kosztów.

Kto powinien wziąść udział

  • Członkowie Zarządu odpowiedzialni za obszar zakupów i zaopatrzenia
  • Dyrektorzy ds. Zakupów i Zaopatrzenia
  • Menedżerowie odpowiedzialni za zakupy, zaopatrzenie
  • Dyrektorzy i Menedżerowie Logistyki
  • Dyrektorzy i Kierownicy ds. Administracyjnych
  • Menedżerowie innych działów zaangażowani w planowanie i realizację zakupów/zaopatrzenia

Program:

17 czerwca 2008

WARSZTAT OPTYMALIZACJA RELACJI Z DOSTAWCAMI

9.00-9.-15 Rejestracja i przywitanie

9.15-10.15 ROLA ZAKUPÓW W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE

  • Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
  • Wpływ pozostałych sfer funkcjonowania przedsiębiorstwa na zakupy
  • Organizacja działu zakupów
  • Koszty zakupu
  • Zasady sterowania łańcuchem dostaw

10.15-11.45 POLITYKA WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCĄ

  • Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
  • Kategoryzacja dostaw
  • Umowa dostawy a umowy ramowe
  • Strategie cenowe dostawców
  • Formalizacja zasad współpracy z dostawcą – klauzule INCOTERMS 2000

11.45-12.00 Przerwa na kawę

12.00-13.30 ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPU

  • Analiza pozycji – dostawca odbiorca
  • System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
  • Fazy procesu zakupu
  • Audyt i ocena dostawców
  • Kontrola realizacji umów dostawy

13.30-14.10 Lunch

14.10-15.40 POLITYKA DOSTAW A OPTYMALNE ZARZĄDZANIE ZAPASAMI

  • Zapasy – ogólna charakterystyka
  • Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
  • Zapasy, konflikty logistyczne
  • Klasyfikacja (kategoryzacja) funkcjonalna zapasów
  • Klasyfikacja (kategoryzacja) i redukcja zapasów metodą ABC

15.40-15.55 Przerwa na kawę

15.55-17.25 MINIMALIZACJA RYZYKA ZWIĄZANEGO Z ZAKUPEM

  • Źródła ryzyka związanego z zakupami
  • Ryzyko związane z konstrukcją umów z dostawcą
  • Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
  • Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami

17.25 Zakończenie - wręczenie certyfikatów

Wtorek, 18 czerwca 2008

PROGRAM FORUM

Prowadzenie Kongresu Grzegorz Filipowski (Marketplanet)

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-10.40 ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z DOSTAWCAMI – AUDYT U DOSTAWCY

Urszula Stankiewicz, Marketplanet

  • Audyt dostawcy – jak i kiedy dokonywać oceny współpracy?
  • Audyt a wybór i weryfikacja współpracy z dostawcą
  • Zarządzanie relacjami z dostawcą zagranicznym i monitorowanie rynku dostawców zagranicznych – dodatkowe aspekty

10.40-11.20 NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI – JAK MOŻNA JEDNOCZEŚNIE DOCHODZIĆ SWOICH PRAW I UTRZYMYWAĆ DOBRE RELACJE Z DOSTAWCĄ

Jacek Cwalina, Ericsson Polska

  • SLA = zasady bez odstępstw
  • Najkorzystniejsze metody negocjacyjne do budowania relacji z dostawcą – win-win, ustępstwo za ustępstwo
  • Jak utrzymać dobre relacje na rynku dostawcy a jak na rynku klienta
  • Zaangażowanie podwykonawcy w rezultat końcowy – dostawca wizytówką firmy
  • Strategia długofalowa – kompleksowy plan utrzymania jakości

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.40 ZA 5-10-15 LAT CZYLI JAKIE WYZWANIA I SZANSE CZEKAJĄ POLSKIE DZIAŁY ZAKUPÓW I ZAOPATRZENIOWCÓW W PRZYSZŁOŚCI?

Dyskusja panelowa

Moderator: Grzegorz Filipowski (Marketplanet)

Krzysztof Pawlak, Hewlett-Packard, Rafał Kosicki, Philips Lighting Polska, Grzegorz Starybrat, Eaton Electrical

12.40-13.40 Lunch

13.40-14.20 NOWOCZESNE NARZĘDZIA ZAKUPOWE

Emil Osiewicz, PWPW

  • Idea e-procurement w zarządzaniu zakupami
  • Zakupy strategiczne, czyli aukcje i zapytania ofertowe w praktyce
  • Zaopatrzenie operacyjne, czyli elektroniczne katalogi i rozwiązania klasy SRM

14.20-15.00 USTALANIE CENY LUB FORMUŁY CENOWEJ PRZY KONTRAKTACH DŁUGOTERMINOWYCH I UMOWACH RAMOWYCH

Sylwia Ciesiołka, Imperial Tobacco Polska

15.00-15.20 Przerwa na kawę

15.20-16.00 UMOWY RAMOWE ORAZ ZAWIERANIE TRANSAKCJI ZAKUPOWYCH W TRYBIE OFERTOWYM – ASPEKTY PRAWNE

Tomasz Zalewski, Wierzbowski Eversheds

  • Umowa ramowa a inne umowy związane z zakupami
  • Jak przygotować korzystną umowę ramową
  • Procedura zawierania umów w trybie ofertowym – pułapki i triki

16.00-16.40 ZARZĄDZANIE GRUPĄ ASORTYMENTOWĄ

Marcin Zborowski, Philips Lighting Polska

  • Idea Commodity Teamu i Lead Buyera
  • Tworzenie strategii dla grupy asortymentowej
  • Wsparcie procesów planowania strategicznego i budżetowania dzięki kalendarzowi zakupowemu

16.40 Zakończenie

Środa, 19 czerwca 2008

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.00 JAK OPTYMALIZOWAĆ KOSZTY ZAKUPÓW PRZY JEDNOCZESNEJ OPTYMALIZACJI RELACJI Z DOSTAWCAMI?

DYSKUSJA PANELOWA

Moderator: Grzegorz Filipowski (Marketplanet), Paweł Bieleń, Reckitt Benckiser (Czekamy na potwierdzenie kolejnych prelegentów)

11.00-11.20 Przerwa na kawę

11.20-12.00 WDRAŻANIE ZINTEGROWANYCH SYSTEMÓW IT WSPIERAJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ ZAKUPOWĄ – NA JAKIE CZYNNIKI NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Jan Wiesław Kurowski, BOT Górnictwo-Energetyka

12.00-12.40 PRZETARGI ELEKTRONICZNE – SELEKCJA GRUP ASORTYMENTOWYCH, KONSOLIDACJA CZY DZIELENIE WOLUMENU

Norbert Szafranowicz, Tesco Polska

  • Jajko czy kura, czyli co było pierwsze – internet, czy handel w sieci?
  • Obecne postrzeganie procesów zakupowych dokonywanych na platformach internetowych
  • Trzecia droga, kierunki rozwoju zakupów elektronicznych

12.40-13.40 Lunch

13.40-14.20 USPRAWNIENIE RELACJI KUPIEC-DOSTAWCA – DLACZEGO WARTO STOSOWAĆ VMI?

Marek Sielski, BASF Polska

  • Kiedy można i warto przenieść odpowiedzialność za zapasy na dostawcę?
  • Na czym polega praca kupca/zaopatrzeniowca w systemie VMI?
  • Analiza korzyści ze stosowania VMI
  • Składy konsygnacyjne a VMI: Czy warto połączyć rozwiązania?

14.20-14.40 Przerwa na kawę

14.40-15.20 PRZENOSZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI NA DOSTAWCĘ ZA GOSPODARKĘ ZAPASAMI – KONSEKWENCJE PODATKOWE

Tomasz Kassel, PriceWatersHouseCoopers

  • Wymagania wobec dostawcy prowadzącego skład konsygnacyjny
  • Konsekwencje podatkowe VAT dla zagranicznego dostawcy i polskiego nabywcy
  • Możliwości uproszczenia obowiązku podatkowego związanego z prowadzeniem składu konsygnacyjnego

15.20-16.00 JAK MOŻNA OBNIŻYĆ KOSZTY ZWIĄZANE Z ZAKUPEM TOWARÓW Z ZAGRANICY

Marek Wszołek, Bakalland

  • Wybór dostawcy na odległość
  • Jakość/cena a wysyłki
  • Plan zakupowy a stock
  • Ryzyko walutowe a koszty zakupu
  • Jak bronić się przed wadliwym towarem – skuteczność reklamacji

16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Forum wynosi:
3995 PLN + 22% VAT przy rejestracji do 21 maja
4495 PLN + 22% VAT przy rejestracji po 21 maja

Koszt uczestnictwa jednej osoby w Forum i w Warsztacie wynosi:
6090 PLN + 22% VAT przy rejestracji do 21 maja
6590 PLN + 22% VAT przy rejestracji po 21 maja

Koszt uczestnictwa jednej osoby tylko w Warsztacie wynosi 1995 PLN + 22% VAT


Cena obejmuje prelekcje, materiały, lunch oraz przerwy kawowe.

Szczegółowe informacje:
Piotr Stolecki - Project Manager
tel.(12) 350 54 00