eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeWynagrodzenia i benefity

W programie m.in :

  • Jak zbudować optymalny system wynagrodzeń oparty o wartościowanie stanowisk? Identyfikacja potrzeb i przeprowadzenie zmian - case study Lukas Bank
  • Co, komu, kiedy i w jaki sposób - jak zachować właściwe proporcje pomiędzy składnikami finansowymi a pozapłacowymi? Skuteczne i niekonwencjonalne elementy motywacji pozapłacowej w Carrefour Polska
  • Maksimum zadowolenia pracowników - minimum wydatków pracodawcy - oryginalny i funkcjonalny system kafeteryjny w Danfoss
  • Innowacyjne praktyki w zarządzaniu talentami - ciągle moda czy już potrzeba? Jak zatrzymać tych, których potrzebuje organizacja - rozwijamy talenty i co dalej? - Case study International Paper Kwidzyn
  • Co wpływa na skuteczność i wydajność pracownika? Nieszablonowe systemy wynagrodzeń oparte o efektywność. W Raben Polska najważniejszy jest cel - wynagradzamy za efekty

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Weryfikacja systemów wynagradzania i przeprowadzenie wartościowania stanowisk nie tyko porządkuje strukturę organizacji, ale pozwala obniżyć koszty wynagrodzeń. Beata Mikołajczak z Lukas Banku doradzi jak zbudować optymalny system wynagrodzeń oparty o wartościowanie stanowisk
  • Jak właściwie zarządzać wynagrodzeniami - prawne aspekty wynagrodzeń, benefitów oraz rozliczania świadczeń na rzecz pracowników w ZUS w praktyczny sposób przybliży dr Katarzyna Roszewska z kancelarii DeBenedetti Majewski Szcześniak
  • System kafeteryjny krok po kroku - odkrywamy tajniki wdrożenia i płynnego funkcjonowania systemu kafeteryjnego - gdzie jest jego miejsce w systemie wynagrodzeń? Maksimum zadowolenia pracowników-minimum wydatków pracodawcy - Paulina Zawadzka-Laskowska pokaże oryginalny i funkcjonalny system kafeteryjny w Danfoss
  • W Raben Polska najważniejszy jest cel -wynagradzamy za efekty. Co wpływa na skuteczność i wydajność pracownika? Alina Dembińska zaprezentuje nieszablonowe systemy wynagrodzeń oparte o efektywność

Kto powinien wziąć udział:

Konferencja Wynagrodzenia i Benefity skierowana jest do Członków Zarządu, Dyrektorów, Kierowników i Managerów do spraw:

  • Personalnych (Human Resources, Zasobów Ludzkich)
  • Kadr, Płac i Wynagrodzeń
  • Narzędzi HR
  • Polityki Wynagrodzeń
  • Analiz wynagrodzeń
  • Świadczeń pracowniczych
  • Świadczeń pozapłacowych
  • Compensation & Benefits
  • Zarządzania Efektywnością Organizacji
  • Szkoleń, Jakości i Promocji
  • Legal Affairs Support

A także Prawników, Prezesów i Wiceprezesów

Tematyka zainteresuje również agencje pośrednictwa pracy i pracy tymczasowej, kancelarie prawne specjalizujące się w prawie pracy oraz prywatne firmy świadczące usługi opieki medycznej i pakiety motywacyjne.

Program

09.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

Sztuka skutecznego premiowania - sprawdzone strategie obniżania rotacji

10.00-10.40 Jak kształtują się trendy w nowej rzeczywistości -motywowanie pracowników we współczesnych realiach rynku
Case study
Krzysztof Lewandowski, Kierownik Działu Systemów Personalnych i Audytu Personalnego, Real

  • Stabilizacja zatrudnienia - jak ją osiągnąć
  • Jak pozyskać i zatrzymać pracowników
  • Nowe tendencje w kształtowaniu systemów wynagrodzeń

Tworzenie strategii wynagradzania

10.40-11.20 Strategie wynagradzania i czynniki wpływające na efektywność
Case study
Piotr Poświata, Kierownik Działu Wynagrodzeń i Benefitów, PTC.

  • Dopasowanie składników systemu wynagradzania do potrzeb i strategii rozwoju organizacji
  • Skuteczne i efektywne zarządzanie wynagrodzeniami - czyli co ma wpływ na efektywność pracy
  • Jak zaprojektować konkurencyjny pakiet wynagrodzeń
  • Największe pułapki i wyzwania procesu

11.20-11.40 Przerwa na kawę

Sztuka wynagradzania w oparciu o efekty pracy

11.40-12.20 Management By Objectives -krępujący garnitur czy cenne narzędzie wzrostu efektywności
Case study
Alina Dembińska, Manager ds. Personalnych, Raben Polska

  • Siła systemu -w jakim celu się go wdraża, co zyskują firmy implementujące zarządzanie przez cele
  • Jak i ile płacić za wyniki - analiza efektywności zrealizowanych celów
  • Jak ustrzec się błędów związanych z tworzeniem systemów motywacyjnych opartych o realizację celów
  • Zagrożenia i pułapki - zarządzanie przez cele - system usprawniający zarządzanie w firmie
  • Kamienie milowe i odpowiedzialność za system
  • System na jednej nodze?

Prawne aspekty wynagrodzeń i płac

12.20-13.00 ŚWIADCZENIA PŁACOWE I POZAPŁACOWE DLA PRACOWNIKÓW
dr Katarzyna Roszewska , Radca Prawny, DeBenedetti Majewski Szcześniak Kancelaria Prawnicza

  • Formy prawne stanowienia świadczeń
  • Różnicowanie świadczeń dla pracowników a zakaz dyskryminacji w prawie pracy
  • Racjonalizacja świadczeń z perspektywy ubezpieczeń społecznych

13.00-14.00 Lunch

Podatkowe aspekty wynagradzania pracowników - możliwości optymalizacji opodatkowania

14.00-14.40 Zasady i sposób opodatkowania świadczeń pracowniczych -najnowsze praktyki Małgorzata Samborska, Senior Menedżer, Doradca Podatkowy, Grant Thornton Frąckowiak

  • Opodatkowanie świadczeń pracowniczych w interpretacjach ministerialnych i orzecznictwie sądów administracyjnych
  • Co podlega opodatkowaniu, w jaki sposób należy ustalić podstawę opodatkowania dodatkowych benefitów
  • Przykłady praktyczne oraz możliwości optymalizacji podatkowej, w tym: abonamenty medyczne, karnety na zajęcia sportowe i rekreacyjne, ubezpieczenia na życie, korzystanie z samochodu służbowego

Wartościowanie stanowisk jako strategiczne wsparcie zarządzania pracownikami

14.40-15.20 Wprowadzenie wartościowania stanowisk pracy w celu stworzenia najbardziej optymalnego systemu wynagrodzeń
Case study
Beata Mikołajczak, Kierownik Działu Controllingu Personalnego, Lukas Bank

  • Udana identyfikacja potrzeb firmy w zakresie rozwoju organizacji w zakresie zasobów ludzkich
  • Opis stanowiska jako identyfikacja stanowiska w organizacji
  • Wycena stanowisk jako proces, przeprowadzony zgodnie z metodologią, przypisania określonego poziomu w systemie
  • System wynagrodzeń -krok po kroku opracowanie i przeprowadzenie zmiany
  • Raporty płacowe podstawą porównań i analiz rynku

15.20-16.20 Innowacyjne sposoby tworzenia systemów wynagradzania
Praktyczna sesja
Paweł Bulanda, Prezes, InConsulting
Maciej Rosa, Partner Zarządzający, InConsulting

  • Case 1: Broadbanding - oparcie systemu wynagradzania na ocenie kompetencji w firmie
  • Case 2: Wartościowanie wymogów kompetencyjnych dla stanowisk - nowe podejście do budowy struktury wynagrodzeń
  • Case 3: Premiowanie w nowej roli - system premiowy jako kluczowy system komunikacji priorytetów w firmie

16.20 Poczęstunek i zakończenie I dnia Konferencji

26.05.2010 środa

09.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

Poszukiwanie, rekrutacja, rozwój, docenianie -jak umacniać pozycję osób o ponadprzeciętnym poziomie umiejętności

10.00-10.40 Rozwój talentów - jak zatrzymać tych, których potrzebuje organizacja
Case study
Anna Borzeszkowska, Dyrektor ds. Pracowniczych CEE International Paper

  • Talent - kto to taki - jak zidentyfikować Talenty we własnej firmie
  • Kuźnia talentów - i co dalej - jak zatrzymać tych, na których nam zależy
  • Wyniesione doświadczenia i wyzwania na przyszłość

Efektywne sposoby łączenia systemów wynagradzania i motywacji

10.40-11.20 INTEGRACJA CZY MOTYWACJA - ROLA SYSTEMÓW DŁUGOTERMINOWYCH W ORGANIZACJACH WIELOKULTUROWYCH
Katarzyna Sidor - Dyrektor Biura Polityki Wynagradzania, Pekao S.A.

  • Wpływ długoterminowych narzędzi motywacyjnych na utrzymanie pracowników i realizację zadań - prawda czy fikcja?
  • Różnice kulturowe istotnym determinantem w postrzeganiu atrakcyjności systemów wynagrodzeń
  • Czy uniwersalne systemy wynagradzania odpowiadają oczekiwaniom beneficjentów

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.20 Pozapłacowe finansowanie może również dobrze motywować - Inicjatywy wspierające motywowanie pozafinansowe
Case study
Katarzyna Kosel, Dyrektor Zasobów Ludzkich, Członek Zarządu, Carrefour Polska

  • Jakich pracowników najtrudniej motywować
  • Jak rozpoznać indywidualne potrzeby i wartości pracowników
  • Program rozwoju kompetencji - na co zwracać uwagę
  • Motywowanie poprzez udzielanie feedback’u
  • Badanie opinii pracowniczej - program „Opinia plus”

12.20-13.00 Pracownicy pracują tak, jak są motywowani
Case study,
Tomasz Kośmicki, Manager Działu Wynagrodzeń i Świadczeń, Tesco Polska

  • Różne aspekty motywacji pracowników
  • Podstawowe błędy przy tworzeniu systemów motywacyjnych
  • Skuteczna analiza potrzeb pracowniczych
  • Systemy motywacyjne - ciągłe poszukiwania dobrych rozwiązań

13.00-14.00 Lunch

Wynagrodzenia w systemie kafeteryjnym

14.00-14.40 Sprawny i funkcjonalny system kafeteryjny -jak go stworzyć
Case study
Paulina Zawadzka-Laskowska, Payroll & Compensation Coordinator, Danfoss

  • Optymalizacja kosztów świadczeń względem ich wartości postrzeganej przez pracowników
  • Możliwość elastycznego sterowania systemem benefitów
  • Rozwiązanie długoterminowe, pozwalające na modyfikacje razem z zachodzącymi na rynku pracy zmianami
  • Możliwość różnicowania wartości przyznawanych świadczeń ze względu na zajmowane stanowiska i posiadane kwalifikacje pracowników
  • Pozytywny wizerunek w oczach pracowników dzięki nagradzaniu spełniającemu oczekiwania
  • Trwalsze relacje z pracownikami i ich wyższy stopień identyfikacji z firmą

Związki zawodowe - jak doprowadzić do równowagi sił

14.40-15.20 Rola związków zawodowych w firmie - najważniejsze elementy dobrej współpracy
Case study
Beata Mikołajczak, Kierownik Działu Controllingu Personalnego, Lukas Bank

  • Spory zbiorowe w sprawie podwyżek płac - negocjacje płacowe
  • Jak można zaradzić problemowi zbyt silnych związków zawodowych - komunikacja i dialog na wszystkich polach współpracy
  • Premia zadaniowa jako nowoczesny i strategiczny system w motywacji płacowej

15.20 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w Konferencji wynosi:
3495 PLN + 22% VAT przy rejestracji do 23 kwietnia 2010 r.,
3995 PLN + 22% VAT przy rejestracji po 23 kwietnia 2010 r.

Cena obejmuje prelekcje, materia³y szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.

Szczegółowe informacje:
Katarzyna Czapska - Project Manager
tel.(22) 333 97 77
fax.(22) 333 97 78


Więcej na: