eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeWorld Class Manufacturing

W programie m.in :

  • Jedyne w tym roku spotkanie poświęcone metodologiom zapewniającym absolutnie najwyższą jakość i produktywność
  • Doświadczenia polskich firm audytowanych przez "guru WCM" i Lean prof. Hajime Yamashinę
  • Tylko wieloletnie i sprawdzone doświadczenia w realizacji programu WCM i Lean Manufacturing
  • Porównanie wyników osiąganych przez najefektywniejsze firmy w Polsce obszarze

Dlaczego warto wziąć udział:
WORLD CLASS MANUFACTURING to kompleksowy system poprawiania produktywności, zmniejszania ilości awarii oraz ciągłego podnoszenia jakości, stosowany przez absolutnych liderów

  • WCM to dążenie do doskonałości w obszarze produkcyjnym - poznaj liderów nowoczesnej produkcji
  • Praktycy wskażą jakie narzędzia optymalizacji poprowadzą Twój dział produkcyjny na szczyty efektywności
  • Poznaj doświadczenie firm, które od wielu lat skutecznie wprowadzają narzędzia World Class Manufacturing i eliminują stare, nieefektywne metod zarządzania produkcją i jakością
  • Zdobądź umiejętność utrzymania już raz osiągniętych wyników i wprowadź kulturę stałego poprawiania osiągniętych rezultatów!
  • Przekonaj się jak budować zespoły zadaniowe, które będą usprawniać procesy produkcyjne

Kto powinien wziąć udział:
Kongres jest przeznaczony dla wszystkich pracowników zaangażowanych w procesy produkcyjne w firmie, a w szczególności do:

  • Dyrektorów Zakładów
  • Dyrektorów/Kierowników działów:
    - Produkcji i Planowania
    - Jakości
    - Technicznych
    - Utrzymania ruchu
    - Logistyki
    - Wdrożeń
    - Magazynów
    - Cyklów produkcji
  • Koordynatorów wdrożeń Lean i WCM
  • Dyrektorów Generalnych i Członków Zarządu
  • Prezesów Zarządu

Narzędzia WCM stosuje większość sektorów produkcyjnych w Polsce, a w szczególności: motoryzacyjny, RTV/AGD, budowlany, maszynowy, hutniczy, spożywczy i FMCG, telekomunikacyjny, farmaceutyczny/kosmetyczny/chemiczny

Program ramowy:

01.10.2008, Środa

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.00 JAK SPRAWIĆ ABY KAŻDY PRACOWNIK Z ENTUZJAZMEM ANGAŻOWAŁ SIĘ W ZMIANY

Soren Gustafsson (MVV AB)

  • Doświadczenie z wdrożeń z Volvo, Husqvarna, Electrolux

11.00-11.30 BUDOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ, ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W FIRMACH WCM

Andrzej Góralczyk (Współpracownik Japońskiego Centrum Efektywności w Tokyo)

  • Takie same maszyny, podobna struktura organizacyjna, ludzie robią to samo – gdzie tkwi różnica między firmą klasy światowej a firmą dobrą?
  • Dwa rodzaje odpowiedzialności, od której ludzie nie uciekają i... osiągają najwyższe wyniki
  • "Szefie, co jest? Czy my się zupełnie nie liczymy? Już dwa miesiące, a nic się u nas nie zmieniło!"

11.30-12.10 JAK ZAPEWNIĆ KRÓTKI CZAS PRZETWARZANIA (LEAD-TIME) ORAZ TERMINOWOŚĆ REALIZACJI DOSTAW

Case study Kimball Electronics Poland

Tomasz Gajewski (Kimball Electronics Poland)

  • Dlaczego lead-time jest postrzegany jako opozycja terminowości dostaw?
  • Długi lead-time to koszt – jak go skrócić najsprawniej
  • Jak wdrożyć optymalny projekt skracający "lead-time" i utrzymujący terminowość dostaw

12.10-12.30 Przerwa na kawę

12.30-13.10 JAK POWINNY WSPÓŁPRACOWAĆ ZE SOBĄ SYSTEMY JAKOŚCIOWE WCM I ISO

Case study Can-Pack

Waldemar Milewski (Can-Pack)

  • Czy wiele systemów jakościowych może jednocześnie służyć optymalizacji produkcji?
  • Praktyka WCM jako wsparcie SZJ ISO
  • Czy dedykowane systemy informatyczne są lepsze od standardowego IT?
  • Jak nie gubić kluczowych informacji o jakości produktów – wewnętrzna reklamacja produktów, usług i materiałów

13.10-13.40 JAK ZORGANIZOWAĆ PROCES PRODUKCYJNY NASTAWIONY NA REALIZACJĘ WYMAGAŃ JAKOŚCIOWYCH KLIENTÓW

Case study TCL Operations

Michał Kielan (TCL Operations)

  • "Klient nasz Pan" – określić proces produkcji pod kątem wymagań klienta
  • Elastyczność vs. standaryzacja produkcji – jak pogodzić dwa przeciwne cele

13.40-14.40 Lunch

14.40-15.40 OPTYMALIZACJA PROCESU PRODUKCYJNEGO DZIĘKI TWORZENIU SYSTEMU PRACY ZESPOŁOWEJ

Case study Sonion

Tomasz Henryk Partyka (Sonion)

  • System ciągłego doskonalenia a praca zespołowa /LeanManufacturing i Kaizen/
  • Stwórzmy zespół – czyli jak nie popełnić błędów w zarodku
  • Jak szkolić pracowników, żeby wiedza nabyta nie umknęła
  • Co w zamian za mój pomysł? – nasz system wynagradzania i premiowania
  • Jak osiągnąć optymalną efektywność i jakość

15.40-16.20 Przerwa na kawę

16.20-17.00 POPRAWA KOMUNIKACJI W ZAKŁADZIE PRODUKCYJNYM I JEJ WPŁYW NA OGRANICZENIE STRAT

Case study Can-Pack

Wiesław Cabała (Can-Pack )

  • Skuteczne wykorzystanie raportów zmianowych
  • Planowanie działań oraz śledzenie ich statutu
  • Jak dotrzeć z informacją do każdego operatora – optymalizacja wymiany informacji w systemie czterobrygadowym
  • W jaki sposób przekazywać informację zwrotną – komunikacja międzywydziałowa
  • i międzyzakładowa
  • Jak efektywnie śledzić efekty komunikacji na podstawie wskaźników

17.00 Zakończenie

02.10.2008, Czwartek

9.00-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.00 SZTUKA OSIĄGANIA POZIOMU "ZERO DEFEKTÓW" – PRAKTYCZNE NARZĘDZIA

Case study Fiat Auto Poland

Katarzyna Knapczyk (Fiat Auto Poland)

  • Jak pokonać ograniczenia w redukcji awarii
  • Coś więcej niż eliminacja defektów – metoda Processing Point Analisys
  • Kiedy i jak stosować PPA?
  • Jak zapewnić stabilność uzyskanych wyników

11.00-11.40 JAK ZASPOKAJAĆ WYMOGI KLIENTA DOKŁADNIE TAK I DOKŁADNIE WTEDY KIEDY SOBIE ŻYCZY – DOŚWIADCZENIA Z ZASTOSOWANIA SYSTEMU JIT

Case study PZ Cussons

Marcin Hermanowicz (PZ Cussons)

  • "Pull" (JIT) vs. "Push" (MRP) – co zapewnia elastyczność na zmienne potrzeby klienta
  • Wpływ odmian Kanban /klasyczny, CONWIP, Hybrid/ na proces wytwarzania i dostępność produktu
  • Integracja JiT i IT Technology – kiedy stosować e-Kanban
  • Kiedy Next Generation Manufacturing?

11.40-12.20 OPTYMALNE FUNKCJONOWANIE W OBSZARACH PLANOWANIA, ZAOPATRZENIA, MAGAZYNOWANIA I PRODUKCJI NA POZIOMIE WORLD CLASS – ZARZĄDZANIE STRUMIENIEM WARTOŚCI (VALUE STREAM)

case study LeanQTeam

Joanna Czerska (LeanQTeam)

  • Jak diagnozować strumień wartości – mapa stanu istniejącego
  • Gdzie najczęściej pojawiają się problemy
  • Skuteczne sposoby na rozwiązanie problemów dzięki lean
  • Efektywne przedstawienie wizji rozwiązań – mapowanie stanu przyszłego
  • Jak budować plan działań doskonalących

12.20-12.40 Przerwa na kawę

12.40-13.20 BUDOWA MARKI PRODUKTU POPRZEZ ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ DOSTAWCÓW I DOSTAW

Case study Reckitt Benckiser

Paweł Frydrych (Reckitt Benckiser

  • Rola KPI i "kontroli na wejściu" w pomiarze jakości dostaw
  • Ocena dostawców (balanced scorecard)
  • Od działań korekcyjnych do korygujących, zasada Plan-Do-Check-Act,
  • Skuteczne audity u dostawców – prowadzenie, zakres, działania poauditowe
  • Wpływ zastosowania wybranych technik na jakość wyrobu gotowego

13.20-14.00 BUDOWA I REALIZACJA PROGRAMU SIX SIGMA I WYKORZYSTANIE NARZĘDZI DMAIC

Case study Sonion

Krzysztof Wesołowski (Sonion)

  • Patrzmy na organizację przez pryzmat Six Sigma
  • Jak z sukcesem przejść przez pierwsze miesiące programu
  • Jakie funkcje powinno spełniać najwyższe kierownictwo
  • Na jakie przeszkody zwracać szczególną uwagę
  • Maksymalizacja korzyści płynących z metodologii DMAIC
  • Usprawniać procesy na podstawie informacji płynących z rynku, od klienta i dostawców

14.00-15.00 Lunch

15.00-15.40 JAK NATYCHMIAST WYKRYĆ I ZLIKWIDOWAĆ WADY JAKOŚCIOWE – METODA QUICK RESPONSE QUALITY CONTROL

Case study Faurecia

Antoni Baron (Faurecia)

  • Zalety stosowania autorskich rozwiązań w dziedzinie Quality Control
  • Kłopoty jakościowe najlepiej rozwiązywać w interdyscyplinarnych zespołach
  • Jakie rozwiązujemy problemy przy pomocy metody QRQC

15.40-16.00 Przerwa na kawę

16.00-16.40 SIŁA CIĄGŁYCH USPRAWNIEŃ – WDROŻENIE METODOLOGII KAIZEN PO POLSKU

Case study Saint-Gobain Polska/Rigips Stawiany

Jerzy Zacharewicz, Małgorzata Piątek (Saint-Gobain Polska/Rigips Stawiany)

  • Nie trudno jest dojść do poziomu WCM – sztuka go utrzymać
  • Odkryliśmy moc drzemiącą w pomysłach pracowników
  • Hamulce i przeszkody w stosowaniu KAIZEN w polskim zakładzie

16.40 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w kongresie wynosi:
3995 PLN + 22%VAT prz rejestracji do 5 września 2008r.
4495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 5 września 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Piotr Stolecki - Project Manager
tel.(12) 350 54 00