-
Tytuł:
World Class Manufacturing
- Kategoria: Inne
- Cena: 4 495 + VAT PLN Teraz: 3 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-10-01 - 2008-10-02
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Jedyne w tym roku spotkanie poświęcone metodologiom zapewniającym absolutnie najwyższą jakość i produktywność
- Doświadczenia polskich firm audytowanych przez "guru WCM" i Lean prof. Hajime Yamashinę
- Tylko wieloletnie i sprawdzone doświadczenia w realizacji programu WCM i Lean Manufacturing
- Porównanie wyników osiąganych przez najefektywniejsze firmy w Polsce obszarze
Dlaczego warto wziąć udział:
WORLD CLASS MANUFACTURING to kompleksowy system poprawiania produktywności, zmniejszania ilości awarii oraz ciągłego podnoszenia jakości, stosowany przez absolutnych liderów
- WCM to dążenie do doskonałości w obszarze produkcyjnym - poznaj liderów nowoczesnej produkcji
- Praktycy wskażą jakie narzędzia optymalizacji poprowadzą Twój dział produkcyjny na szczyty efektywności
- Poznaj doświadczenie firm, które od wielu lat skutecznie wprowadzają narzędzia World Class Manufacturing i eliminują stare, nieefektywne metod zarządzania produkcją i jakością
- Zdobądź umiejętność utrzymania już raz osiągniętych wyników i wprowadź kulturę stałego poprawiania osiągniętych rezultatów!
- Przekonaj się jak budować zespoły zadaniowe, które będą usprawniać procesy produkcyjne
Kto powinien wziąć udział:
Kongres jest przeznaczony dla wszystkich pracowników zaangażowanych w procesy produkcyjne w firmie, a w szczególności do:
- Dyrektorów Zakładów
- Dyrektorów/Kierowników działów:
- Produkcji i Planowania
- Jakości
- Technicznych
- Utrzymania ruchu
- Logistyki
- Wdrożeń
- Magazynów
- Cyklów produkcji - Koordynatorów wdrożeń Lean i WCM
- Dyrektorów Generalnych i Członków Zarządu
- Prezesów Zarządu
Narzędzia WCM stosuje większość sektorów produkcyjnych w Polsce, a w szczególności: motoryzacyjny, RTV/AGD, budowlany, maszynowy, hutniczy, spożywczy i FMCG, telekomunikacyjny, farmaceutyczny/kosmetyczny/chemiczny
Program ramowy:
01.10.2008, Środa
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.00 JAK SPRAWIĆ ABY KAŻDY PRACOWNIK Z ENTUZJAZMEM ANGAŻOWAŁ SIĘ W ZMIANY
Soren Gustafsson (MVV AB)
- Doświadczenie z wdrożeń z Volvo, Husqvarna, Electrolux
11.00-11.30 BUDOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ, ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W FIRMACH WCM
Andrzej Góralczyk (Współpracownik Japońskiego Centrum Efektywności w Tokyo)
- Takie same maszyny, podobna struktura organizacyjna, ludzie robią to samo – gdzie tkwi różnica między firmą klasy światowej a firmą dobrą?
- Dwa rodzaje odpowiedzialności, od której ludzie nie uciekają i... osiągają najwyższe wyniki
- "Szefie, co jest? Czy my się zupełnie nie liczymy? Już dwa miesiące, a nic się u nas nie zmieniło!"
11.30-12.10 JAK ZAPEWNIĆ KRÓTKI CZAS PRZETWARZANIA (LEAD-TIME) ORAZ TERMINOWOŚĆ REALIZACJI DOSTAW
Case study Kimball Electronics Poland
Tomasz Gajewski (Kimball Electronics Poland)
- Dlaczego lead-time jest postrzegany jako opozycja terminowości dostaw?
- Długi lead-time to koszt – jak go skrócić najsprawniej
- Jak wdrożyć optymalny projekt skracający "lead-time" i utrzymujący terminowość dostaw
12.10-12.30 Przerwa na kawę
12.30-13.10 JAK POWINNY WSPÓŁPRACOWAĆ ZE SOBĄ SYSTEMY JAKOŚCIOWE WCM I ISO
Case study Can-Pack
Waldemar Milewski (Can-Pack)
- Czy wiele systemów jakościowych może jednocześnie służyć optymalizacji produkcji?
- Praktyka WCM jako wsparcie SZJ ISO
- Czy dedykowane systemy informatyczne są lepsze od standardowego IT?
- Jak nie gubić kluczowych informacji o jakości produktów – wewnętrzna reklamacja produktów, usług i materiałów
13.10-13.40 JAK ZORGANIZOWAĆ PROCES PRODUKCYJNY NASTAWIONY NA REALIZACJĘ WYMAGAŃ JAKOŚCIOWYCH KLIENTÓW
Case study TCL Operations
Michał Kielan (TCL Operations)
- "Klient nasz Pan" – określić proces produkcji pod kątem wymagań klienta
- Elastyczność vs. standaryzacja produkcji – jak pogodzić dwa przeciwne cele
13.40-14.40 Lunch
14.40-15.40 OPTYMALIZACJA PROCESU PRODUKCYJNEGO DZIĘKI TWORZENIU SYSTEMU PRACY ZESPOŁOWEJ
Case study Sonion
Tomasz Henryk Partyka (Sonion)
- System ciągłego doskonalenia a praca zespołowa /LeanManufacturing i Kaizen/
- Stwórzmy zespół – czyli jak nie popełnić błędów w zarodku
- Jak szkolić pracowników, żeby wiedza nabyta nie umknęła
- Co w zamian za mój pomysł? – nasz system wynagradzania i premiowania
- Jak osiągnąć optymalną efektywność i jakość
15.40-16.20 Przerwa na kawę
16.20-17.00 POPRAWA KOMUNIKACJI W ZAKŁADZIE PRODUKCYJNYM I JEJ WPŁYW NA OGRANICZENIE STRAT
Case study Can-Pack
Wiesław Cabała (Can-Pack )
- Skuteczne wykorzystanie raportów zmianowych
- Planowanie działań oraz śledzenie ich statutu
- Jak dotrzeć z informacją do każdego operatora – optymalizacja wymiany informacji w systemie czterobrygadowym
- W jaki sposób przekazywać informację zwrotną – komunikacja międzywydziałowa
- i międzyzakładowa
- Jak efektywnie śledzić efekty komunikacji na podstawie wskaźników
17.00 Zakończenie
02.10.2008, Czwartek
9.00-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.00 SZTUKA OSIĄGANIA POZIOMU "ZERO DEFEKTÓW" – PRAKTYCZNE NARZĘDZIA
Case study Fiat Auto Poland
Katarzyna Knapczyk (Fiat Auto Poland)
- Jak pokonać ograniczenia w redukcji awarii
- Coś więcej niż eliminacja defektów – metoda Processing Point Analisys
- Kiedy i jak stosować PPA?
- Jak zapewnić stabilność uzyskanych wyników
11.00-11.40 JAK ZASPOKAJAĆ WYMOGI KLIENTA DOKŁADNIE TAK I DOKŁADNIE WTEDY KIEDY SOBIE ŻYCZY – DOŚWIADCZENIA Z ZASTOSOWANIA SYSTEMU JIT
Case study PZ Cussons
Marcin Hermanowicz (PZ Cussons)
- "Pull" (JIT) vs. "Push" (MRP) – co zapewnia elastyczność na zmienne potrzeby klienta
- Wpływ odmian Kanban /klasyczny, CONWIP, Hybrid/ na proces wytwarzania i dostępność produktu
- Integracja JiT i IT Technology – kiedy stosować e-Kanban
- Kiedy Next Generation Manufacturing?
11.40-12.20 OPTYMALNE FUNKCJONOWANIE W OBSZARACH PLANOWANIA, ZAOPATRZENIA, MAGAZYNOWANIA I PRODUKCJI NA POZIOMIE WORLD CLASS – ZARZĄDZANIE STRUMIENIEM WARTOŚCI (VALUE STREAM)
case study LeanQTeam
Joanna Czerska (LeanQTeam)
- Jak diagnozować strumień wartości – mapa stanu istniejącego
- Gdzie najczęściej pojawiają się problemy
- Skuteczne sposoby na rozwiązanie problemów dzięki lean
- Efektywne przedstawienie wizji rozwiązań – mapowanie stanu przyszłego
- Jak budować plan działań doskonalących
12.20-12.40 Przerwa na kawę
12.40-13.20 BUDOWA MARKI PRODUKTU POPRZEZ ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ DOSTAWCÓW I DOSTAW
Case study Reckitt Benckiser
Paweł Frydrych (Reckitt Benckiser
- Rola KPI i "kontroli na wejściu" w pomiarze jakości dostaw
- Ocena dostawców (balanced scorecard)
- Od działań korekcyjnych do korygujących, zasada Plan-Do-Check-Act,
- Skuteczne audity u dostawców – prowadzenie, zakres, działania poauditowe
- Wpływ zastosowania wybranych technik na jakość wyrobu gotowego
13.20-14.00 BUDOWA I REALIZACJA PROGRAMU SIX SIGMA I WYKORZYSTANIE NARZĘDZI DMAIC
Case study Sonion
Krzysztof Wesołowski (Sonion)
- Patrzmy na organizację przez pryzmat Six Sigma
- Jak z sukcesem przejść przez pierwsze miesiące programu
- Jakie funkcje powinno spełniać najwyższe kierownictwo
- Na jakie przeszkody zwracać szczególną uwagę
- Maksymalizacja korzyści płynących z metodologii DMAIC
- Usprawniać procesy na podstawie informacji płynących z rynku, od klienta i dostawców
14.00-15.00 Lunch
15.00-15.40 JAK NATYCHMIAST WYKRYĆ I ZLIKWIDOWAĆ WADY JAKOŚCIOWE – METODA QUICK RESPONSE QUALITY CONTROL
Case study Faurecia
Antoni Baron (Faurecia)
- Zalety stosowania autorskich rozwiązań w dziedzinie Quality Control
- Kłopoty jakościowe najlepiej rozwiązywać w interdyscyplinarnych zespołach
- Jakie rozwiązujemy problemy przy pomocy metody QRQC
15.40-16.00 Przerwa na kawę
16.00-16.40 SIŁA CIĄGŁYCH USPRAWNIEŃ – WDROŻENIE METODOLOGII KAIZEN PO POLSKU
Case study Saint-Gobain Polska/Rigips Stawiany
Jerzy Zacharewicz, Małgorzata Piątek (Saint-Gobain Polska/Rigips Stawiany)
- Nie trudno jest dojść do poziomu WCM – sztuka go utrzymać
- Odkryliśmy moc drzemiącą w pomysłach pracowników
- Hamulce i przeszkody w stosowaniu KAIZEN w polskim zakładzie
16.40 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w kongresie wynosi:
3995 PLN + 22%VAT prz rejestracji do 5 września 2008r.
4495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 5 września 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Piotr Stolecki - Project Manager
tel.(12) 350 54 00