-
Tytuł:
VII Kongres Public Relations
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 3 895 + VAT PLN Teraz: 3 895 + VAT PLN
- Termin: 2011-10-04 - 2011-10-05
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
Każdego dnia na świecie jakaś organizacja doświadcza kryzysu. Wybuch, pożar i emisja zanieczyszczeń, awaria sprzętu, reklamacje klientów, niezadowolenie pracowników: im więcej czasu zajmuje skuteczna reakcja na powstałe zagrożenie, tym większe staje się ryzyko szkody. W świecie błyskawicznego przepływu informacji, ta reguła jest coraz bardziej odczuwalna. W takich okolicznościach brak lub całkowity paraliż działania mogą okazać się największym błędem. I dlatego przemyślane działania Public Relations stają się tak ważne w sytuacji awaryjnej.
Mamy przyjemność zaprosić Państwo do udziału w siódmej edycji Kongresu Public Relations – corocznego spotkania liderów zarządzających działami PR i komunikacji w najważniejszych firmach wszelkich sektorów.
Tegoroczne spotkanie będzie miało wyjątkowy charakter, jego agendę oparliśmy bowiem na zagadnieniach związanych z zarządzaniem komunikacją w firmie w sytuacji kryzysowej – temacie kluczowym i aktualnym dla każdej branży.
Swoją praktyczną wiedzą i doświadczeniem podzielą się wybitni prelegenci-praktycy, specjaliści ds. komunikacji. Na bazie szerokiego omówienia przykładów takich firm i instytucji jak PKP, Toyota Motor, T-Mobile, Lotnisko Chopina, GDDKiA, P-4 Play, PL.2012, Wojewoda Mazowiecki, Polska Agencja Atomistyki, dowiedzą się Państwo, m.in.:
- jak przygotować się na typowe sytuacje kryzysowe we własnej firmie
- jak zaplanować skuteczny scenariusz wychodzenia z kryzysu i ustalić optymalną strategię komunikacyjną
- kto powinien uczestniczyć w procesie rozwiązania kryzysu i dlaczego
- na co można liczyć w kontakcie z mediami
- jaką siłę rażenia w kształtowaniu opinii mają media społecznościowe
- jak zachować wizerunek firmy wobec rynku, mediów i własnych pracowników
KTO POWINIEN WZIĄĆ UDZIAŁ W KONGRESIE
Kongres Public Relations to wyjątkowe wydarzenie branżowe, na którym nie powinno zabraknąć:
- Przedstawicieli Kadry Zarządzającej
- Dyrektorów i Kierowników działów PR
- Rzeczników prasowych
- Specjalistów ds. PR
- Kierowników komunikacji wewnętrznej
- Osób zajmujących się komunikacją w firmach, instytucjach i agencjach PR
- Osób odpowiadających w firmie za wizerunek, promocję, public relations, marketing
- Przedstawicieli Agencji PR
PROGRAM:
04 października 2011
Moderator Kongresu – Marcin Szczupak, Press Service
08:30 Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników
09:00
„CZARNY PR” – czyli ciemna strona polskiego Public Relations
Piotr Czarnowski, First PR
- Tendencje zmian w polskim PR i perspektywy jego rozwoju
- Kim tak naprawdę jest „czarny kreator”
- Etyka a działania utożsamiane z„czarnym PR”
- Jak przygotować linię obrony przed atakami
- Pseudonewsy i poszukiwanie sensacji, czyli główne elementy świadczące o podatności na „czarny PR”
09:40
Dziennikarz i PRowiec: partnerzy czy zło konieczne
Zbigniew Lazar, Polska Telefonia Cyfrowa
case study T-Mobile
- Czy należy prowadzić wojnę z mediami?
- Co wolno, a czego nie w kontaktach z prasą
- Jak ustrzec się przed tabloidyzacją komunikacji
10:20 Przerwa na kawę
10:40
Klęska, katastrofa, stan alarmowy – kryzysowa komunikacja społeczna
Ivetta Biały, Rzecznik Prasowy Wojewody Mazowieckiego
Nietypowe przypadki PR Smoleńsk, Nowe Miasto n. Pilicą
- Nie tylko media - jak ustalać hierarchię komunikacji w stanie zagrożenia
- Administracjo, zdejmij klapki z oczu! Jak skutki zaniedbania wpływają na spotęgowanie problemu
- Rykoszetem w firmy: kryzys a wizerunek lokalnego biznesu
11:40
Trudny PR a specyfika branży: kryzysowe sytuacje jako codzienne wyzwanie
Andrzej Maciejewski, Genaralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
case study GDDKiA
- Trzymaj pakiet antykryzysowy zawsze w górnej szufladzie
- Jeśli masz problem opowiedz o nim sam, tak jak chcesz, aby usłyszeli to inni
- Aikido w PR: jak wykorzystać szum medialny do własnych celów
12:20
Jak szybko zostać bohaterem kryzysu brzemiennego w skutki
Magdalena Grabarczyk Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów
- Wybuch – jedno złe kliknięcie może być przyczyną kryzysu
- Batalia – wszystko, co nieprawidłowe w kontaktach z dziennikarzami i mediami
- Zmiana frontu – czy wolta w strategii się opłaca
- Kapitulacja – dlaczego opanowanie kryzysu się nie udało
13:00 Lunch
15:00
Launch, rebranding i co dalej? Ile korzyści a ile problemów przysparza komunikowanie o zmianach w firmie
Radosław Żuk, P.P. Porty Lotnicze
case study Lotnisko im. F.Chopina
- Jak przygotować bazę wiedzy o„nowym”, by uniknąć komunikacyjnych kłopotów
- Misja, zaangażowanie, przekonanie, wiarygodność: warunki rzetelnej komunikacji
- Corporate Identity – podręczna „ściągawka”, jak budować spójną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną
15:40 Przerwa na kawę
16:00
Czym grozi kryzys i jak go rozpoznać. Identyfikacja pierwszych symptomów zagrożenia
Łukasz Kurpiewski, Polskie Koleje Państwowe S.A.
- Kryzys duży i większy, a rzeczywistość rynkowa
- Sztuka obserwowania branży i wczesnego wykrycia własnych słabości
- System wczesnego ostrzegania w firmie: na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności
- Pełne zaciemnienie, czy stan kryzysowy – dobór strategii działania do realnej sytuacji
16:40
Rzecznik prasowy w służbie podwyższonego ryzyka
Mikołaj Piotrowski, Spółka PL.2012
- Jak działać w atmosferze nieustannej presji: dar ciągłej motywacji
- Sztuka komunikowania o zdarzeniach, na które nie mamy wpływu
- Niepoprawny pesymista, czy optymista na wyrost. A może rzecznik spontaniczny?
17:20 Zakończenie pierwszego dnia Kongresu
05 października 2011
Moderator Kongresu – Marcin Szczupak, Press Service
08:30 Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników
09:00
Kryzys czy zmasowany atak – jak działać w realiach globalnej wioski
Robert Mularczyk, Toyota Motor Poland
case study: Toyota Motor
- Jak korporacyjne trendy zastosować na polskim rynku
- Komunikacja multikulturowa w sytuacji kryzysowej – globalny komunikat dostosowany do lokalnego środowiska
- Marka wobec kryzysu, społeczność wobec problemu – jak przygotować się na dialog ze społecznością klientów
- Sztab pokryzysowy – co robić, by odbudować reputację
- Wszyscy ponosimy konsekwencje komunikacyjnego tsunami
09:40
PR-owska/komunikacyjna lekcja Fukushimy
Stanisław Latek, Państwowa Agencja Atomistyki
- Ja budować spójny przekaz w nagłej sytuacji
- Czy relacje globalnie vs lokalnie mają jeszcze przełożenie na PR
- Jak radzić sobie w roli „obrońcy z urzędu”
10:20
Media społecznościowe: błogosławieństwo czy przekleństwo. Metody i techniki obrony wizerunku i reputacji w sieci
Marcin Gruszka, P4 Play
case study Play P4
- Jak odróżnić niezadowolonego klienta od wroga
- Kryzys nie bierze się znikąd. Monitoruj by reagować
- Jak sprawnie ustalić źródło problemu
- Kto ma wyciągać konsekwencje wobec winnych zamieszania
11:00 Przerwa na kawę
11:20
Kryzys wizerunku w sieci? ORM w służbie reputacji firmy
Luiza Farkash – Dyrektor Generalny, Abeonet
- Online Reputation Management – przyszłość PR w Sieci. Tylko co to jest?
- PRowy arsenał i apteczka – remedium na (nie)kontrolowany ciąg zdarzeń
- Pogromcy reputacji nie śpią, okiełznaj zagrożenia
- Właściwie dlaczego pozytywny wizerunek firmy, produktu lub osoby w sieci jest ważny
12:20
Public Relations w nowych mediach: z dystansem czy absolutną fascynacją
Panel dyskusyjny:
- Jak dostosować narzędzia PR do nowych mediów i nie dać się zwariować
- PR nie będzie już taki sam. I bardzo dobrze.
- „Nie ma cię na FB-nie ma cię w ogóle” – kto się przyzna do tej ściemy
- Przyszłość PR w sieci. W jakim kierunku zmierza komunikacja w Internecie
13:00 Lunch
14:00
Warsztat
Piotr Mitraszewski, Przemysław Mitraszewski, Lighthouse Consultants
Symulacja kryzysu w firmie
Komunikowanie w sytuacjach kryzysowych na starcie już wydaje się batalią z mediami, w której firma staje się oblężoną twierdzą. Fakt, iż szanse w tym pojedynku nie są równe sprawia, że firmy muszą stosować żelazną dyscyplinę w przestrzeganiu reguł postępowania w takich sytuacjach. Niestety jeden, choćby nawet nieumyślny błąd może przesądzić o porażce. Celem warsztatu jest wskazanie uczestnikom Kongresu, jakich sytuacji należy się wystrzegać i jakie są pożądane wzorce, a także:
- weryfikacja w praktyce użyteczności procedur kryzysowych obowiązujących w firmie
- weryfikacja umiejętności zarządzania kryzysem poszczególnych członków zespołu kryzysowego
- weryfikacja umiejętności komunikacyjnych sztabu kryzysowego (w tym umiejętność komunikowania kluczowych przesłań w mediach, z naciskiem na media elektroniczne)
17:00 Podsumowanie Kongresu, wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
3395 PLN (od 26 lipca 2011 do 2 września 2011)
3895 PLN (od 2 września 2011 do 4 października 2011)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)
Szczegółowe informacje:
Bartosz Kaczmarczyk – Project Manager
tel.: +48 22 333 97 77
fax: +48 22 333 97 78
e-mail:
Więcej na: