eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeVII Kongres Public Relations

Każdego dnia na świecie jakaś organizacja doświadcza kryzysu. Wybuch, pożar i emisja zanieczyszczeń, awaria sprzętu, reklamacje klientów, niezadowolenie pracowników: im więcej czasu zajmuje skuteczna reakcja na powstałe zagrożenie, tym większe staje się ryzyko szkody. W świecie błyskawicznego przepływu informacji, ta reguła jest coraz bardziej odczuwalna. W takich okolicznościach brak lub całkowity paraliż działania mogą okazać się największym błędem. I dlatego przemyślane działania Public Relations stają się tak ważne w sytuacji awaryjnej.

Mamy przyjemność zaprosić Państwo do udziału w siódmej edycji Kongresu Public Relations – corocznego spotkania liderów zarządzających działami PR i komunikacji w najważniejszych firmach wszelkich sektorów.

Tegoroczne spotkanie będzie miało wyjątkowy charakter, jego agendę oparliśmy bowiem na zagadnieniach związanych z zarządzaniem komunikacją w firmie w sytuacji kryzysowej – temacie kluczowym i aktualnym dla każdej branży.

Swoją praktyczną wiedzą i doświadczeniem podzielą się wybitni prelegenci-praktycy, specjaliści ds. komunikacji. Na bazie szerokiego omówienia przykładów takich firm i instytucji jak PKP, Toyota Motor, T-Mobile, Lotnisko Chopina, GDDKiA, P-4 Play, PL.2012, Wojewoda Mazowiecki, Polska Agencja Atomistyki, dowiedzą się Państwo, m.in.:

  • jak przygotować się na typowe sytuacje kryzysowe we własnej firmie
  • jak zaplanować skuteczny scenariusz wychodzenia z kryzysu i ustalić optymalną strategię komunikacyjną
  • kto powinien uczestniczyć w procesie rozwiązania kryzysu i dlaczego
  • na co można liczyć w kontakcie z mediami
  • jaką siłę rażenia w kształtowaniu opinii mają media społecznościowe
  • jak zachować wizerunek firmy wobec rynku, mediów i własnych pracowników

KTO POWINIEN WZIĄĆ UDZIAŁ W KONGRESIE

Kongres Public Relations to wyjątkowe wydarzenie branżowe, na którym nie powinno zabraknąć:

  • Przedstawicieli Kadry Zarządzającej
  • Dyrektorów i Kierowników działów PR
  • Rzeczników prasowych
  • Specjalistów ds. PR
  • Kierowników komunikacji wewnętrznej
  • Osób zajmujących się komunikacją w firmach, instytucjach i agencjach PR
  • Osób odpowiadających w firmie za wizerunek, promocję, public relations, marketing
  • Przedstawicieli Agencji PR

PROGRAM:

04 października 2011

Moderator Kongresu – Marcin Szczupak, Press Service

08:30 Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników

09:00 „CZARNY PR” – czyli ciemna strona polskiego Public Relations
Piotr Czarnowski, First PR

  • Tendencje zmian w polskim PR i perspektywy jego rozwoju
  • Kim tak naprawdę jest „czarny kreator”
  • Etyka a działania utożsamiane z„czarnym PR”
  • Jak przygotować linię obrony przed atakami
  • Pseudonewsy i poszukiwanie sensacji, czyli główne elementy świadczące o podatności na „czarny PR”

09:40 Dziennikarz i PRowiec: partnerzy czy zło konieczne
Zbigniew Lazar, Polska Telefonia Cyfrowa
case study T-Mobile

  • Czy należy prowadzić wojnę z mediami?
  • Co wolno, a czego nie w kontaktach z prasą
  • Jak ustrzec się przed tabloidyzacją komunikacji

10:20 Przerwa na kawę

10:40 Klęska, katastrofa, stan alarmowy – kryzysowa komunikacja społeczna
Ivetta Biały, Rzecznik Prasowy Wojewody Mazowieckiego
Nietypowe przypadki PR Smoleńsk, Nowe Miasto n. Pilicą

  • Nie tylko media - jak ustalać hierarchię komunikacji w stanie zagrożenia
  • Administracjo, zdejmij klapki z oczu! Jak skutki zaniedbania wpływają na spotęgowanie problemu
  • Rykoszetem w firmy: kryzys a wizerunek lokalnego biznesu

11:40 Trudny PR a specyfika branży: kryzysowe sytuacje jako codzienne wyzwanie
Andrzej Maciejewski, Genaralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
case study GDDKiA

  • Trzymaj pakiet antykryzysowy zawsze w górnej szufladzie
  • Jeśli masz problem opowiedz o nim sam, tak jak chcesz, aby usłyszeli to inni
  • Aikido w PR: jak wykorzystać szum medialny do własnych celów

12:20 Jak szybko zostać bohaterem kryzysu brzemiennego w skutki
Magdalena Grabarczyk Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów

  • Wybuch – jedno złe kliknięcie może być przyczyną kryzysu
  • Batalia – wszystko, co nieprawidłowe w kontaktach z dziennikarzami i mediami
  • Zmiana frontu – czy wolta w strategii się opłaca
  • Kapitulacja – dlaczego opanowanie kryzysu się nie udało

13:00 Lunch

15:00 Launch, rebranding i co dalej? Ile korzyści a ile problemów przysparza komunikowanie o zmianach w firmie
Radosław Żuk, P.P. Porty Lotnicze
case study Lotnisko im. F.Chopina

  • Jak przygotować bazę wiedzy o„nowym”, by uniknąć komunikacyjnych kłopotów
  • Misja, zaangażowanie, przekonanie, wiarygodność: warunki rzetelnej komunikacji
  • Corporate Identity – podręczna „ściągawka”, jak budować spójną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną

15:40 Przerwa na kawę

16:00 Czym grozi kryzys i jak go rozpoznać. Identyfikacja pierwszych symptomów zagrożenia
Łukasz Kurpiewski, Polskie Koleje Państwowe S.A.

  • Kryzys duży i większy, a rzeczywistość rynkowa
  • Sztuka obserwowania branży i wczesnego wykrycia własnych słabości
  • System wczesnego ostrzegania w firmie: na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności
  • Pełne zaciemnienie, czy stan kryzysowy – dobór strategii działania do realnej sytuacji

16:40 Rzecznik prasowy w służbie podwyższonego ryzyka
Mikołaj Piotrowski, Spółka PL.2012

  • Jak działać w atmosferze nieustannej presji: dar ciągłej motywacji
  • Sztuka komunikowania o zdarzeniach, na które nie mamy wpływu
  • Niepoprawny pesymista, czy optymista na wyrost. A może rzecznik spontaniczny?

17:20 Zakończenie pierwszego dnia Kongresu

05 października 2011

Moderator Kongresu – Marcin Szczupak, Press Service

08:30 Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników

09:00 Kryzys czy zmasowany atak – jak działać w realiach globalnej wioski
Robert Mularczyk, Toyota Motor Poland
case study: Toyota Motor

  • Jak korporacyjne trendy zastosować na polskim rynku
  • Komunikacja multikulturowa w sytuacji kryzysowej – globalny komunikat dostosowany do lokalnego środowiska
  • Marka wobec kryzysu, społeczność wobec problemu – jak przygotować się na dialog ze społecznością klientów
  • Sztab pokryzysowy – co robić, by odbudować reputację
  • Wszyscy ponosimy konsekwencje komunikacyjnego tsunami

09:40 PR-owska/komunikacyjna lekcja Fukushimy
Stanisław Latek, Państwowa Agencja Atomistyki

  • Ja budować spójny przekaz w nagłej sytuacji
  • Czy relacje globalnie vs lokalnie mają jeszcze przełożenie na PR
  • Jak radzić sobie w roli „obrońcy z urzędu”

10:20 Media społecznościowe: błogosławieństwo czy przekleństwo. Metody i techniki obrony wizerunku i reputacji w sieci
Marcin Gruszka, P4 Play
case study Play P4

  • Jak odróżnić niezadowolonego klienta od wroga
  • Kryzys nie bierze się znikąd. Monitoruj by reagować
  • Jak sprawnie ustalić źródło problemu
  • Kto ma wyciągać konsekwencje wobec winnych zamieszania

11:00 Przerwa na kawę

11:20 Kryzys wizerunku w sieci? ORM w służbie reputacji firmy
Luiza Farkash – Dyrektor Generalny, Abeonet

  • Online Reputation Management – przyszłość PR w Sieci. Tylko co to jest?
  • PRowy arsenał i apteczka – remedium na (nie)kontrolowany ciąg zdarzeń
  • Pogromcy reputacji nie śpią, okiełznaj zagrożenia
  • Właściwie dlaczego pozytywny wizerunek firmy, produktu lub osoby w sieci jest ważny

12:20 Public Relations w nowych mediach: z dystansem czy absolutną fascynacją
Panel dyskusyjny:

  • Jak dostosować narzędzia PR do nowych mediów i nie dać się zwariować
  • PR nie będzie już taki sam. I bardzo dobrze.
  • „Nie ma cię na FB-nie ma cię w ogóle” – kto się przyzna do tej ściemy
  • Przyszłość PR w sieci. W jakim kierunku zmierza komunikacja w Internecie

13:00 Lunch

14:00 Warsztat
Piotr Mitraszewski, Przemysław Mitraszewski, Lighthouse Consultants
Symulacja kryzysu w firmie
Komunikowanie w sytuacjach kryzysowych na starcie już wydaje się batalią z mediami, w której firma staje się oblężoną twierdzą. Fakt, iż szanse w tym pojedynku nie są równe sprawia, że firmy muszą stosować żelazną dyscyplinę w przestrzeganiu reguł postępowania w takich sytuacjach. Niestety jeden, choćby nawet nieumyślny błąd może przesądzić o porażce. Celem warsztatu jest wskazanie uczestnikom Kongresu, jakich sytuacji należy się wystrzegać i jakie są pożądane wzorce, a także:

  • weryfikacja w praktyce użyteczności procedur kryzysowych obowiązujących w firmie
  • weryfikacja umiejętności zarządzania kryzysem poszczególnych członków zespołu kryzysowego
  • weryfikacja umiejętności komunikacyjnych sztabu kryzysowego (w tym umiejętność komunikowania kluczowych przesłań w mediach, z naciskiem na media elektroniczne)
Warsztat ma charakter praktycznych ćwiczeń z użyciem kamer i mikrofonów. W treningu biorą udział doświadczeni trenerzy i dziennikarze Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników warsztatu.


17:00 Podsumowanie Kongresu, wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
3395 PLN (od 26 lipca 2011 do 2 września 2011)
3895 PLN (od 2 września 2011 do 4 października 2011)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)

Szczegółowe informacje:
Bartosz Kaczmarczyk – Project Manager
tel.: +48 22 333 97 77
fax: +48 22 333 97 78
e-mail:

Więcej na: