eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeVII Kongres Business Intelligence

Już po raz 7. mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w dorocznym, największym spotkaniu ekspertów w zwiększaniu
efektywności przedsiębiorstwa! Od lat gromadzimy menedżerów wyższego szczebla największych firm, które wykorzystują narzędzia Business Intelligence.


Podczas tego spotkania chcemy zachować formułę praktycy – praktykom, aby stworzyć jedyne w swoim rodzaju miejsce wymiany doświadczeń.

  • Znajdź odpowiedzi na pytania: Czy BI wkracza w nową erę? Jak zmienia się rola narzędzi BI w nowoczesnym zarządzaniu? Jaką rolę pełnią analizy biznesowe w rozpoznawaniu przewidywaniu trendów?
  • Dowiedz się, jak zintegrować big data, by wybór technologii wpłynął na zapewnienie wysokiej jakości danych
  • Dowiedz się, jak wybrać najskuteczniejszy model i zoptymalizować koszty
  • Poznaj najlepsze praktyki w zakresie analityki biznesowej

Podczas dwóch dni kongresu dowiecie się Państwo jak kontrolować i kształtować procesy biznesowe oraz skutecznie budować przewagę informacyjną nowoczesnych przedsiębiorstw.

W trakcie Kongresu swoją wiedzę wzbogacą i zaktualizują przedstawiciele kadry menedżerskiej, zainteresowani wykorzystaniem informacji do strategicznego zarządzania firmą, a przede wszystkim:

  • Menedżerowie Business Intelligence
  • Dyrektorzy Finansowi
  • Dyrektorzy, Menedżerowie Kontrolingu
  • Dyrektorzy, Menedżerowie IT
  • Kierownicy Projektów
  • Architekci i Specjaliści Baz Danych
  • Administratorzy Hurtowni Danych
  • Architekci Aplikacji
  • Menadżerowie odpowiedzialni za rozwój i utrzymanie narzędzi CRM
  • Kierownicy działów operacyjnych
    oraz
  • Kadra podejmująca decyzje strategiczne w firmie
  • Osoby odpowiedzialne za rozwój firmy
  • Wszystkie osoby zainteresowane implementacją rozwiązań wspierających podejmowanie decyzji.

23 kwietnia 2013

09:00 Rejestracja, poranna kawa

09:25 Powitanie uczestników

 

BUSINESS & ANALYTICS – Quo vadis, Analityko?

09:30 Czas na NEXT GENERATION ANALYTICS! Najnowsze narzędzia, rozwiązania i trendy

Marcin Choiński, Redaktor Naczelny, BI.pl

  • Business Analitics – chwilowa moda czy wizja przyszłości? Co z dobrym, starym BI…
  • Co jeszcze kryje za sobą BI? Nieodkryte lądy, czyli jakie rozwiązania jeszcze nie zostały rozwinięte we współczesnym BI
  • Business Intelligence w batalii z różnymi obszarami biznesu. Gdzie jest, a gdzie nie ma  szansy na kompromis

Według Gartnera większość menadżerów wyższego szczebla wciąż koncentruje się na analizowaniu przeszłości, a tylko 13% użytkowników koncentruje się na przewidywaniuprzyszłych zachowań konsumentów. Zrozumienie potrzeby korzystania z analitykibiznesowej spowoduje w najbliższych latach (na nieoczekiwaną skalę) intensywny rozwój Business Intelligence.

10:10 Do odważnych świat należy, ale…? Ryzyka wdrożenia systemów BI – spektakularne korzyści czy spektakularna klapa?

Sławomir Panasiuk, Członek Zarządu, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych

CASE STUDY

  • Plan wdrożenia – zgodnie z jaką strategią działamy
  • Metodologia prowadzenia projektu a ryzyka – czy jesteśmy w stanie na etapie wyborumetodologii już je minimalizować
  • Zarządzanie ryzykiem – podejście modelowe (procesowe) uspokaja czy usypia
  • Świadomy użytkownik – dojrzewanie niestety wymaga czasu

Wdrożenie systemu BI może być ryzykowne, jednak – zdaniem ekspertów – kluczem do sukcesu jest określenie właściwej strategii i potrzeb firmy. Należy wyznaczyć cele, które mają być realizowane przy użyciu narzędzi BI, dostosować skalę przedsięwzięcia i zwiększać ją stopniowo oraz opracować plan.

10:50 Przerwa na kawę

11:10 Kluczowe aspekty konkurowania w oparciu o analitykę biznesową – dyskusja panelowa

W dyskusji panelowej udział wezmą m.in.: Remigiusz Siudziński, Business Intelligence Manager, Grupa Pracuj Mirosław Deja, Head of Business Intelligence and Revenue Assurance Unit, PTC

  • Mieć system BI, a mieć przewagę konkurencyjną – gdzie krzyżują się te drogi
  • BI, a budowanie długofalowej strategii firmy – na jakich etapach i jak optymalnie angażować systemy BI
  • Big data, czyli co oznacza 4V w praktyce. Przykazania dla praktyków
  • Przeklęte trendy, czy święta trójca rozwoju? Agile BI, Mobile BI, Cloud BI
 

KIT TOOLS, czyli niezbędnik każdego Business Intelligence Managera

11:50 „Art of flight", czyli data freestyle

Edward Mężyk, Project Manager, Nasza Klasa Krzysztof Sobieszek, Pełnomocnik Zarządu ds. Badań, Nasza Klasa

CASE STUDY

  • Big data to technologia, nowy sposób analizy, czy biznes
  • Big data to "większy BI", czy nowy obszar w firmie
  • W jaki sposób podchodzić do big data praktycznie
  • Czy i jak można na tym zarobić

Firmy efektywnie wykorzystują jedynie ok. 5% gromadzonych informacji. Big Data zapewnia szybsze przetwarzanie danych i bardziej efektywne wykorzystanie do celów biznesowych. Według analityków do 2015 roku na światowym rynku potrzebnych będzie prawie 4,5 mln specjalistów od BIG DATA.

12:30 Czym jest Big Data i co to jest Big Analytics – NOWA klasyka gatunku

Grzegorz Chmielowski, Architekt rozwiązań DWH/BI, Teradata Polska

  • Gdzie szukać danych typu Big Data w firmie, jakie są źródła zewnętrzne
  • Czy technologia będzie mieć przełożenie na osiągany wynik
  • Praktyczne aspekty wdrożeń Big Data
  • Przykłady wdrożeń Teradata Aster na świecie
  • Ekosystem Hurtownia Danych, Teradata Aster, Hadoop
  • Przykładowy business case, jak Big Data pomogła przełamać klasyka BI

Czy to tylko szum marketingowy i pomost do sprzedawania usług, czy może konkretna i mierzalna wartość? W jaki sposób rozpocząć przygodę Big Data? Czy zastosowania open source jak Hadoop są wystarczające? Gdzie/jak szukać pracowników do roli data scientists?

13:00 Przerwa na lunch

14:00 Jak przekuć kryzys w zysk? Czyli o jasnych stronach problemów – analiza przypadku

Danuta Nyckowska, Kierownik ds. Rozwiązań Informatycznych, Kompania Piwowarska

CASE STUDY

  • Odpowiedź Proof-of-concept na wady systemów
  • ENTRY – EXIT. Kryteria
  • Jak przeprowadzić badania rynkowe i skutecznie wyeliminować błędy

W ostatnim czasie w świecie biznesu coraz popularniejsza stała się idea Proof-of-concept, która to pozwala ocenić czy dane oprogramowanie, a nawet firma, jest finansowo opłacalna. Jest ona uważana za kamień milowy na drodze do stworzenia w pełni funkcjonującego przedsiębiorstwa.

14:40 Chmura danych w kieszeni – mobilny BI w rozwiązaniach chmurowych

Daniel Arak, Business Development Director, ITMAGINATION; Konrad Wypchło, Business Intelligence Program Manager, ITMAGINATION

CASE STUDY

  • Korzyści mobilnego dostępu do danych. Realne przykłady biznesowe
  • Jak integrować rozwiązania chmurowe z obecnymi systemami BI?
  • Data as a Service w praktyce. Czy outsourcing danych jest opłacalny?

Dostęp do aktualnych danych z dowolnego miejsca pozwala na podejmowanie decyzji biznesowych w każdej sytuacji. Mobilne raportowanie sprawdza się w realnych przypadkach biznesowych firm z wielu branż. Często jednak pojawiają się potrzeby zgromadzenia danych spoza źródeł wewnętrznych, a także przechowania oraz wykorzystania ich w elastyczny sposób. Odpowiedzią na te wymagania jest integracja chmury, podejście Data as a Service (outsourcing procesu gromadzenia i zarządzania danymi) oraz rozwiązania raportowania na urządzeniach mobilnych.

15:10 Z głową w chmurach, ale twardo po ziemi! Cloud BI – jak TO się robi

Mariusz Jażdżyk, Główny Architekt Business Intelligence, Orange

  • Kilka mitów o chmurze, czyli podstawowe obawy wdrożeń Cloud Business Intelligence
  • Narzędzia i integracja. Jak je wybrać i połączyć
  • Ale po co chmura? To nie tylko efektywność kosztowa!

Jednym z największych logistycznych wyzwań wciąż pozostaje transfer danych. Jednak BI w chmurze pozwala na obniżenie kosztów wprowadzania danych i kosztów zarządzania IT oraz daje większą elastyczność, dzięki czemu firma może szybciej i efektywniej wprowadzać zmiany. Według analityków przychody uzyskane dzięki BI w chmurze mają wzrosnąć o około 3% w skali roku.

15:40 Przerwa na kawę

16:00 Korporacyjne hurtownie danych – bułka z masłem? Modelowanie koncepcyjne, czyli skuteczna optymalizacja zarządzania informacją

Stanisław Fendryk , Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Cargo Jarosław Klasa, Dyrektor Biura Teleinformatyki, PKP Cargo

CASE STUDY

  • Otoczenie informatyczne, rozwiązania i wyzwania integracyjne
  • Korporacyjna Hurtownia Danych versus Master Data Management
  • Nowoczesność u podstaw – zastosowanie appliance (Oracle Exadata i Exalytics)

Hurtowanie danych zapewniają wysoką jakość i spójność danych. Ich wprowadzenie niesie za sobą określone ryzyko i wymaga przygotowania, jednak firmy, które zainwestowały w hurtownie danych i komplementarne z nimi systemy uzyskały wysoką stopę zwrotu z inwestycji oraz większe przychody.

16:30 Company’s Competitive Advantage by Operational Business Intelligence

Mirosław Deja, Head of Business Intelligence and Revenue Assurance Unit, PTC

CASE STUDY

Zastosowanie BI pozwala na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, a nie tylko wspiera prowadzenie podstawowej działalności firmy. Według analityków w 2014 roku około 30% firm wdroży projekty BI, które pozwolą na połączenie celów biznesowych, operacyjnych i strategicznych oraz ułatwią działalność na rynku.

17:10 Zakończenie pierwszego dnia Kongresu


24 kwietnia 2013

09:25 Powitanie uczestników

 

SESJE RÓWNOLEGŁE

09:30 Rewolucja w portfelu! Budżetowanie i prognozowanie, czyli praktyczne wykorzystanie narzędzi BI

Bożena Bochenek, Kontroler Finansowy, Vision Express

CASE STUDY

  • Budżetowanie – pozyskiwanie danych wejściowych z wielu źródeł
  • Dostosowanie procesu do rodzaju i typu budżetowanych pozycji
  • Wersjonowanie i zatwierdzanie budżetów
  • Prognozowanie – Wiarygodna prognoza oparta na właściwych i dobrze przygotowanych założeniach
  • Możliwość prognozowania dla całej spółki i poszczególnych jednostek
  • Integracja budżetu i forecastu z pozostałymi danymi w systemie raportowym

Budżetowanie i prognozowanie to trudne i czasochłonne procesy, których efekty nie zawsze pozwalają jasno wyodrębnić założenia strategii działania przedsiębiorstwa. Bardziej efektywne i przejrzyste przetwarzanie danych dzięki narzędziom BI zagwarantuje lepsze efekty i usprawni podejmowanie strategicznych decyzji.

09:30 Data mining i tekst mining –wykorzystanie analizy treści i ruchu w rozwoju produktów internetowych

Marek Robak, Dyrektor Projektów Internetowych i IT, Puls Biznesu

CASE STUDY

  • Tworzenie nowych produktów na podstawie badań text mining
  • Analiza błyskawiczna – od szybkich danych do szybkich decyzji
  • Wykorzystanie prostych algorytmów do kojarzenia danych
  • Problemy związane z ekstrakcją tekstu w języku polskim

Narzędzia BI służą do przetwarzania surowych danych w wartościowe informacje o klientach. Text mining oraz data mining pozwalają określić popularność produktów wśród grup docelowych oraz nadzorować interakcje konsumentów. Według McKinsey Global Institute text & data mining może generować 250 miliardów euro wartości europejskiej gospodarki.

10:10 Znaczenie procesów Data Quality w integracji głównego systemu controllingowego

Janusz Jasik, Credit Portfolio Manager, Raiffeisen Bank Polska

CASE STUDY

  • Case Study integracji systemów controllingowych dla połączonych banków
  • Koncepcję budowy wskaźników jakości danych
  • Proces zarządzania jakością danych
  • Rozwiązania informatyczne wspierające DQ
  • Rolę właścicielstwa danych

Fakt posiadania przez firmę nawet najbardziej rozbudowanych zasobów danych nie jest sam w sobie gwarantem trafności podejmowanych decyzji. Czyszczenie i analiza danych powodują, że są one kompletne, spójne i poprawne, dzięki czemu mogą stanowić podstawę budowania strategii działania
firmy oraz przynieść wymierne korzyści biznesowe. Odpowiednie zaprojektowanie procesów zarządzania jakością danych ma kluczowe znaczenie aby osiągnąć te cele.

10:10 BI w służbie logistyki operacyjnej. NA CZAS i KOMPLETNIE!

Lech Miszkiewicz, QlikView Developer and Analyst, Solaris Bus & Coach; Paweł Wawryn, Lotus Notes Programmer, Solaris Bus & Coach

CASE STUDY

  • Opis architektury systemów BI z elementami technik zasilania danymi
  • OLAP versus InMemory. Kto wygrywa to starcie
  • Zarządzanie ryzykiem dostaw i planowanych zamówień – czyli nasze własne kieszonkowe MRP
  • Determinanty polityki zamawiania – Reorder Point
  • Klasyfikacja dostawców

W dobie spowolnienia gospodarczego najnowsze rozwiązania Business Inteligence wpływają w ogromnym stopniu na zwiększenie konkurencyjności, a dobór odpowiedniego kontrahenta może mieć kluczowe znaczenie dla terminowości wykonania zlecenia. Dzięki narzędziom BI raportowanie danych związanych z prognozowaniem i realizacją łańcuchów dostaw oraz śledzenie stanów magazynowych jest znacznie dokładniejsze i szybsze.

11:15 Przerwa na kawę

11:35 Self-service BI. Jak wdrożyć i dostarczyć władzę do rąk użytkownika

Self-service BI pozwala dostosować narzędzia analizy danych do indywidualnych potrzeb użytkowników. Według Business Intelligence: Performance Management Axis (Aberdeen Group) 93% obawia się, że jako użytkownicy niewyspecjalizowani nie będą mogli w pełni wykorzystać narzędzi BI.

13:00 Przerwa na lunch

 

Projektowanie… TURBODOŁADOWANIE dla nowych modeli!

14:00 Projektowanie baz danych DATA VAULT

Wojciech Wencel, Project Manager, GlaxoSmithKline

Odpowiednio zaprojektowane bazy danych przy użyciu modelowania data vault pozwalają na przechowanie danych historycznych pochodzących z różnych źródeł. Metoda ta gwarantuje przejrzystość danych i odporność systemów na zmiany zachodzące w środowisku biznesowym.

 

BI OR NOT TO BI? Współczesne wyzwania analityki biznesowej

15:00 Performance Management – czyli co się może zmienić w myśleniu managerów po wdrożeniu narzędzia BI? Przypowieści z polskiego rynku…

Witold Kiljański, Prezes Zarządu, Controlling Systems

  • Kiedy wdrożenie BI coś zmieni, a kiedy nic nie zmieni
  • Gdzie szukać efektów
  • Jak zmieniać sposób myślenia – czy co może wyniknąć z zastosowania nowych przekrojów decyzyjnych, nietypowych miar, analizy cech i przyspieszenia cyklu pracyz budżetem
  • Czy zamiana „excelowego piekła” na narzędzie BPM może się opłacić
  • Przykłady, czyli co może się zmienić w zarządzaniu produkcją, utrzymaniem ruchu, HR, sprzedaży, logistyce – i co trzeba zrobić, by rzeczywiście się zmieniło
  • Czy „Cięcie kosztów” umożliwią tylko „Cięcie kosztów”
  • Czy controller potrzebuje tego samego co kontroler

Problemy wskazane przez firmy w Business Intelligence: Performance Management Axis (Aberdeen Group) to przede wszystkim: jakość i integracja danych, łatwość użytkowania narzędzi BI, brak spójnej strategii wdrożenia BI. Jednak narzędzia analizy rynku oraz Business Intelligence coraz częściej służą do podejmowania kluczowych dla przedsiębiorstwa decyzji, a nie tylko jako narzędzia IT.

15:40 Musi być BIBA! Czyli jak znaleźć idealnego Business Intelligence Business Analyst

Marcin Choiński, Redaktor Naczelny, BI.pl

  • BI Manager z krwi i kości. Jak znaleźć – jak zostać odnalezionym
  • Niewidoczny czy niedostępny, czyli o cechach które ciężko znaleźć, a dobrze pozyskać
  • Co jest, a co będzie potrzebne? Kompetencje, których szukają miedzynarodowi gracze.Statystyki versus rzeczywistość

Prawdziwy Business Intelligence Analyst jest jednym z najbardziej pożądanych specjalistów na dzisiejszym rynku pracy. Jego zadanie sprowadza się przede wszystkim do pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych. Jednak bardzo trudno jest zachować poziom ekspercki w tej dziedzinie biorąc po uwagę energiczne zmiany jakie następują w obszarze BI.

16:20 Małżeństwo z wyboru czy z rozsądku? Czyli o tym, czy związek IT i BIZNESU zawsze jest dobrem koniecznym

Grzegorz Stępniak, Dyrektor Pionu Informatyki, Gaz-System

  • Na początku była ciemność, czyli trudne początki współpracy biznesu i IT
  • Teoretyczne metody mające ułatwić współpracę, praktyka i realia dnia codziennego

Współpraca biznesu i IT nie powinna opierać się na relacji dostawca-klient. Zadaniem IT jest pro-aktywne dostarczanie rozwiązań wsparcia biznesu, które pozwolą osiągnąć wspólny cel. 40% menedżerów uważa, że IT nie wspiera ich firmy w osiąganiu celów biznesowych, podczas gdy 62% specjalistów IT w ogóle nie dostrzega konieczności udzielania takiego wsparcia. Jedynie 5% menedżerów uważa, że ich współpraca z działem IT przebiega idealnie.

17:00 Zakończenie kongresu, wręczenie certyfikatów

 


Koszt uczestnictwa:
1495 PLN (od 11 marca 2013 do 12 kwietnia 2013)
1795 PLN (od 13 kwietnia 2013 do 24 kwietnia 2013)

(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23% - dotyczy wyłącznie wydarzeń płatnych)

Szczegółowe informacje:
tel.(22) 333 97 77
fax.(22) 333 97 78
e-mail: Więcej na stronie: