eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje Skuteczne strategie podnoszenia konkurecyjności produkcji

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku oraz zaostrzająca konkurencja sprawiają, że aby przetrwać i rozwijać się, należy wciąż udoskonalać systemy zarządzania produkcją.
By zapewnić sobie rolę lidera na rynku nie wystarczy już sama redukcja kosztów. Strategicznego znaczenia nabiera dobra organizacja pracy i skuteczne motywowanie pracowników. Działania wielu przedsiębiorstw w ciągu ostatnich lat udowodniły, iż sporo można jeszcze usprawnić, by produkować efektywniej i taniej. Kongres jest unikalną okazją, by poznać sprawdzone rozwiązania jakie stosują najlepsze firmy z branży produkcyjnej na polskim rynku.

W programie m.in :

  • Żywiec na podstawie własnych doświadczeń pokaże jak dobra organizacja pracy skutecznie podnosi motywację pracowników w przedsiębiorstwie produkcyjnym
  • Praktycy z Arcelor Mittal zaprezentują jak umiejętnie skorzystać z udanych rozwiązań, by z sukcesem redukowały koszty także i w Państwa firmie
  • Najlepsi fachowcy z Fiata, Asco Joucomatic i Alstom Power wskażą jak w polskich warunkach stosować nowoczesne strategie zarządzania produkcją
  • Sprawdzone przez Coca-Colę metody rozwiązywania najtrudniejszych problemów w produkcji pomogą zmierzyć się z wyzwaniami w Państwa przedsiębiorstwie

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Doświadczeni praktycy z General Electric zapre-zentują sprawdzone sposoby optymalizacji kosztów produkcji, wzrostu wydajności i maksymalizacji zysków, metody które z sukcesem można zastosować w Państwa firmie
  • Cadbury Wedel udowodni związek pomiędzy wynikami firmy a kulturą organizacyjną opartą na wartościach
  • Wypracowane przez Stanley rozwiązania pomogą przekonać Państwa pracowników produkcji do podnoszenia swoich kwalifikacji
  • Finalista prestiżowej nagrody jakości EFQM - Fiat pokaże jak dzięki eliminacji awarii maszyn podnosić konkurencyjność swojej produkcji. Tyska fabryka Fiata jest pierwszym w historii nagród EFQM polskim przedsiębiorstwem, które zdobyło Europejską Nagrodę Jakości (EFQM) i uznanie europejskich audytorów.

Kto powinien wziąć udział:
Spotkanie skierowane do osób odpowiedzialnych za produkcję w przedsiębiorstwach z różnych branż, a przede wszystkim:

  • Dyrektora Zakładu Produkcyjnego
  • Dyrektora Fabryki
  • Dyrektora i Kierownika Produkcji
  • Dyrektora i Kierownika ds. Produktywności
  • Dyrektora Operacyjnego
  • Inżyniera procesów
  • Inżyniera zmian
  • Specjalistów ds. nowoczesnych filozofii zarządzania (lean, kaizen,smed, etc)
  • Kadry kierowniczej zainteresowanej wdrożeniem nowych rozwiązań zwiększających wydajność produkcji
  • Osób zainteresowanych nowymi możliwościami optymalizującymi koszty produkcji

Program szkolenia:

03.12.2008, środa

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-10.40 "IMITATION" JAKO EFEKTYWNA METODA REDUKCJI KOSZTÓW PRODUKCJI - KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU

Case study ArcelorMittal

Przemysław Zwoliński, ArcelorMittal

  • naśladownictwo i kopiowanie - powód do wstydu czy dumy?
  • jak motywować pracowników przy kopiowaniu - improvement challenge
  • przykłady "skopiowanych" rozwiązań oraz redukcji kosztów

10.40-11.20 LEAN MANUFACTURING - JAK Z NIEGO KORZYSTAĆ W POLSKICH REALIACH

Case study Alstom Power

Marcin Hołda, Alstom Power

  • sukcesy i wyzwania wdrożenia lean
  • wpływ przeprowadzanych zmian na koszty
  • czego nauczyły nas wprowadzone zmiany

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.20 JAK OSIĄGNĄĆ I UTRZYMAĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ W PRODUKCJI - WSKAZÓWKI PROSTO Z RYNKU

Case study Fiat

Bartosz Dabrowski, Fiat

  • "cost deployment" jako kompas nowoczesnej firmy produkcyjnej
  • jak uniknąć strat przez wyeliminowanie awarii - metodologia WCM
  • podejście indywidualne i systematyczne przy rozwiązywaniu problemów

12.20-13.00 DYSKUSJA PANELOWA:

"SZCZUPŁA PRODUKCJA" —JEDYNY, WŁAŚCIWY SPOSÓB ZARZĄDZANIA PRODUKCJĄ - czekamy na potwierdzenie panelistów

  • czy redukcja kosztów produkcji gwarantuje sukces
  • czy i czym Polska może konkurować na globalnym rynku
  • jak zarządzać pracownikami w sektorze produkcji

13.00-14.00 Lunch

14.00-14.40 WYSOKA ORGANIZACJA PROCESÓW I WYŻSZA JAKOŚĆ CZY NIŻSZA CENA - STRATEGIE MAKSYMALIZOWANIA ZYSKÓW

case study General Electric

Dariusz Dziśnieński, General Electric

  • narzędzia lean manufacturing a rejony LCR (low cost regions)
  • czym konkurowaćna zmieniającym się rynku
  • usprawnienia procesów produkcyjnych jako inwestycja w przyszłość

14.40-15.00 Przerwa na kawę

15.00-15.40 NOWOCZESNE STRATEGIE ZARZĄDZANIA PRODUKCJĄ - SPRAWDZONĄ RECEPTĄ OPTYMALIZACJI KOSZTÓW

Case study Flextronics

Bartosz Mazurek, Flextronics

  • linia modelowa - zasady Lean w "pigułce"
  • warsztat Kaizen - efektywne narzędzie szybkiego wdrożenia koncepcji Lean i redukcji kosztów
  • kluczowe korzyści z wprowadzenia usprawnień

15.40 Zakończenie

04.12.2008, czwartek

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-10.40 EFEKTYWNE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ PODCZAS WDROŻENIA SMED I 5S

Case study Asco Joucomatic

Dariusz Buchalski, Asco Joucomatic

  • jak umiejętnie wskazać korzyści ze zmiany, by znieść bariery i lęki związane z wdrożeniem nowego systemu
  • czym zarządzać: grupą roboczą czy zespołem
  • skuteczne podnoszenie kompetencji pracowników i umiejętne wykorzystanie talentów poszczególnych osób

10.40-11.20 SZTUKA ROZWIĄZYWANIA NATRUDNIEJSZYCH PROBLEMÓW SYSTEMOWYCH W ZAKŁADACH PRODUKCYJNYCH

Case study Coca-Cola

Dominik Czerwiński, Coca-Cola

  • SWAT Teamy czyli "oddziały specjalne" do walki o lepszą produktywność
  • koło Deminga (PDCA) jako metodyka działania zespołów, czyli efektywne pokonywanie ”niemożliwego”
  • kluczowa rola „facilitatora” grupy

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.20 KULTURA ORGANIZACJI JAKO NARZĘDZIE PODNOSZENIA WYDAJNOŚCI PRODUKCJI

Case study Cadbury Wedel

Witold Ziobrowski, Cadbury Wedel

  • kluczowe wartości budujące produktywną organizację
  • czy zysk sam w sobie jest celem firmy
  • związek pomiędzy wynikami firmy a kulturą organizacyjną opartą na wartościach

12.20-13.00 BUDOWANIE ZESPOŁÓW PRACOWNICZYCH, CZYLI JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W PRODUKCJI

Case study The Lorenz Bahlsen Snack World

Aleksander Cierpisz, The Lorenz Bahlsen Snack World

  • konsekwencje rożnic osobowości w modelu amerykańskim i japońskim
  • przełamywanie barier i "oporu wewnętrznego" na zmiany (quick-win)
  • cross-training - klucz do efektywności

13.00-14.00 Lunch

14.00-14.40 JAK PRZEKONAĆ PRACOWNIKÓW PRODUKCJI DO PODNOSZENIA WŁASNYCH KWALIFIKACJI - SPRAWDZONE ROZWIĄZANIA

Case study Stanley Fastening Systems Poland

Agnieszka Stankiewicz-Krzywonos, Stanley Fastening Systems Poland

  • bezpośrednie zaangażowanie pracowników w budowanie standardów, dokumentacji i wizualizacji ich dotyczących
  • budowanie rywalizacji poprzez rankingi, celebrowanie najdrobniejszych sukcesów, nagradzanie i promowanie najlepszych
  • codzienna obecność kadry zarządzającej na hali produkcyjnej sposobem na podniesienie morale załogi

14.40-15.00 Przerwa na kawę

15.00-15.40 DOBRA ORGANIZACJA PRACY JAKO WARUNEK MOTYWUJĄCY PRACOWNIKÓW

Case study Grupa Żywiec

Przemysław Pruszyński, Grupa Żywiec

  • zespoły produkcyjne jako recepta na zaangażowanie pracownika w pracę
  • przejrzysty system ocen pracowniczych jako sposób na poprawę jakości pracy
  • jak zmotywować starszych pracowników podczas wprowadzania nowoczesnego systemu zarządzania produkcją

15.40 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w konferencji wynosi:
3995 PLN + 22%VAT prz rejestracji do 14 listopada 2008r.
4495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 14 listopada 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje: Edyta Ferfecka - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01