-
Tytuł:
Polski Kongres Prawa Zamówień Publicznych i Inwestycji Infrastrukturalnych 2013
- Kategoria: Prawo
- Cena: 1 100 + VAT PLN Teraz: 968 + VAT PLN
- Termin: 2013-01-17 - 2013-01-17
- Miejsce: Warszawa / mazowieckie
- Organizator: Instytut Allerhanda
Zamówienia publiczne mają poważne konsekwencje dla skuteczności zarządzania i dobrobytu obywateli. Celem zamówień publicznych jest gospodarowanie środkami publicznymi racjonalne społecznie oraz efektywne ekonomicznie. Ustawa Prawo zamówień publicznych określa zasady i tryby wyboru oferty najkorzystniejszej, jest również strażnikiem swobodnego
i równego dla wszystkich zainteresowanych podmiotów dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamówienia publiczne pochłaniają znaczną część produktu krajowego – w 2011 r. wartość rynku oszacowano na ok. 144,1 mld zł. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia często są towary i usługi wrażliwe gospodarczo i społecznie, takie jak usługi IT czy infrastruktura drogowa i energetyczna, a podstawowym narzędziem dla zamawiających
jak i wykonawców jest prawidłowo interpretowane Prawo zamówień publicznych.
Celem kongresu Prawo Zamówień Publicznych i Inwestycji Infrastrukturalnych jest z jednej strony prezentacja aktualnych problemów z którymi borykają się praktycy realizujący zamówienia publiczne na inwestycje infrastrukturalne jak również związanych z tym wątpliwości teoretyczno-prawnych. Z drugiej zaś strony podjęta zostanie próba znalezienia rozwiązań interpretacyjnych przepisów Prawa zamówień publicznych, szczególnie że inwestycje w sektorach drogowych, energetycznych i IT wymagają analizy zagadnień zarówno ekonomicznych i prawnych. Kongres przedstawi kompleksowy obraz systemu zamówień publicznych, barier jakie spotykają praktyków stosujących przepisy jak i podejmie próbę wskazania rozwiązań systemowych, które ułatwią gospodarne wykorzystanie środków publicznych.
IA organizując kongres Prawo Zamówień Publicznych i Inwestycje Infrastrukturalne pragnie zgromadzić regulatorów, instytucje kontrolujące, przedstawicieli biznesu i praktyków zajmujących się problematyką dużych publicznych inwestycji w infrastrukturę, niejednokrotnie też dotowanych z funduszy unijnych. Dobór prelegentów i uczestników Kongresu będzie unikalną możliwością zebrania wszystkich istotnych dla sektora inwestycji infrastrukturalnych podmiotów, co przyczyni się do wspólnego poszukiwania optymalnych rozwiązań – modelu regulacji odpowiadającego potrzebom zamawiających i wykonawców. Zadaniem kongresu jest przedstawienie stanowiska praktyków i instytucji zajmujących się zamówieniami publicznymi i omówienie problemów pojawiających się w praktyce na styku realizacji inwestycji infrastrukturalnych i prawa zamówień publicznych.
Celem Kongresu Prawo Zamówień Publicznych i Inwestycje Infrastrukturalne jest umożliwienie dialogu pomiędzy uczestnikami i zapewnienie każdemu z gości, bez względu na to czy będzie on referentem czy osobą zasiadającą w audytorium, możliwości interaktywnej partycypacji,
a każdy blok tematyczny zakończony będzie dyskusją otwartą. Dzięki prezentacji i omówieniu podjętych inicjatyw przez różnych prelegentów, słuchacze otrzymają możliwość zapoznania się z ich punktem widzenia, zdobytym doświadczeniem oraz wskazówkami na przyszłość.
Z kolei poszczególne panele dyskusyjne, pełniące rolę zaproszenia do debaty, będą się koncentrować na przyszłości oraz kierunkach rozwoju systemu zamówień publicznych oraz inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Zaproszeni goście, zaprezentują swoje poglądy i choć na co dzień różnią się w prezentowanych przez siebie opiniach, a nawet konkurują ze sobą na różnych płaszczyznach, będą mogli wspólnie zastanowić się nad przyszłością zamówień publicznych w Polsce, wyciągając wnioski z dotychczasowych osiągnięć.
PROGRAM:
08:30 – 08:50 REJESTRACJA
BLOK I
09:00-09:20 OTWARCIE KONGRESU
09:20-09:50 Zamówienia publiczne w procesie inwestycyjnym: modernizacja polityki UE
w zakresie zamówień publicznych
09:50-10:50 SESJA DYSKUSYJNA
Zamówienia publiczne jako instrument zwiększenia innowacyjności gospodarki
i zrównoważonego rozwoju. Doświadczenia polskie i zagraniczne
10:50-11:05 ROZMOWY KULUAROWE
BLOK II
11:05-12:00 SESJA DYSKUSYJNA
Zamówienia publiczne jako instrument sprawnego wykorzystania środków unijnych (sposób wykorzystywania środków unijnych przez jednostki finansów publicznych oraz kontrola prawidłowości udzielania zamówień publicznych)
12:00-12:40 SESJA DYSKUSYJNA
Rola innowacji w zamówieniach publicznych z punktu widzenia orzecznictwa
12:40-13:40 ROZMOWY KULUAROWE
BLOK III
13:40-14:40 SESJA RÓWNOLEGŁA A1 Przyczyny zapaści w sektorze budowlanym dróg
i autostrad oraz sposoby rozwiązania zaistniałego kryzysu SESJA RÓWNOLEGŁA B1 Zamówienia publiczne w infrastrukturze energetycznej i IT (alternatycznie tylko
w energetyce)
14:40-15:40
SESJA RÓWNOLEGŁA A2 Warunki kontraktowe FIDIC jako instrument wspomagający zamówienia publiczne w sektorze infrastruktury budowlanej
SESJA RÓWNOLEGŁA B2 Problemy z digitalizacją administracji publicznej w Polsce na gruncie zamówień publicznych – w kierunku zintegrowanego cyfrowego świadczenia usług publicznych
15:40-15:55 ROZMOWY KULUAROWE
BLOK IV
15:55-16:55 SESJA DYSKUSYJNA
Konkurencja w zamówieniach publicznych a konkurencyjność gospodarki.
16:55-17:30 SESJA DYSKUSYJNA
Zamówienia publiczne de lege lata i de lege ferenda – przyszłość zamówień publicznych – nowe wyzwania, nowe narzędzia, priorytety przyszłej inicjatywy legislacyjnej
17:30-17:45 SESJA DYSKUSYJNA
Perspektywy i konkluzje
17:45-18:00 PODSUMOWANIE I ZAMKNIĘCIE KONFERENCJI
18:00-20:00 SPOTKANIE KOKTAJLOWE
Koszt udziału:
968 zł netto do 28.12.2012
1100 zł netto po 28.12.2012
Informacja o zniżkach dla członków Towarzystwa Akademickiego Instytutu Allerhanda, akademików, sektora publicznego, dziennikarzy, studentów i innych zamieszczona jest na stronie Organizatora.
Szczegóły:
Instytut Allerhanda
tel.: 12 341 46 48
faks: 12 444 73 41
e-mail:
Więcej na stronie Organizatora: