eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeNowe Prawo Konsumenckie - Warszawa

Dnia 13 czerwca w życie wchodzi nowa ustawa konsumencka zapewniająca Klientom silniejszą ochronę przy zakupach przez Internet, telefon i w systemach wysyłkowych.

Zmiany w ustawie wynikają z dyrektywy  Parlamentu Europejskiego i Rady z 25 października 2011 r. w sprawie konsumentów i w całej Unii Europejskiej i mają zacząć obowiązywać od 13 czerwca br. Zmiana ma uprościć i ujednolicić przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej ze szczególnym uwzględnieniem poszerzenia ochrony konsumentów. Dodatkowo ujednolicone przepisy mają wspierać handel transgraniczny w EU i zapewnić Klientom swobodne zakupy z gwarancją jednakowej ochrony i praw.

Jedną ze zmian jest wydłużenie czasu odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
 w określonych przypadkach nawet do 12 miesięcy, jednocześnie koszty wynikające ze zwrotu zamówionego towaru mogą być przeniesione na sprzedającego. Co równie istotne dla Konsumentów, w przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedawca ma obowiązek zwrócić Klientowi poniesione koszty najdalej w przeciągu 14 dni i kanałem transakcji wykorzystanym przez Klienta. Rewolucją będzie wyeliminowanie pojęcia „niezgodności towaru z umową”, obowiązujące będą jedynie mechanizmy rękojmi i gwarancji, Klienci za to będą mieli swobodę w wyborze jednego z dwóch trybów. Dla firm realizujących sprzedaż w obszarze B2B kluczowym zagadnieniem będzie zmiana definicji Konsumenta poszerzona m.in. o osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. 

„Zmiany, które przynosi nowa ustawa konsumencka, będą kluczowe dla wszystkich przedsiębiorców oferujących swoje produkty w sprzedaży on-line i tzw. sprzedaży bezpośredniej. Nowe przepisy spowodują nie tylko konieczność zmiany regulaminów oraz treści informacji zamieszczonych na stronach sklepów internetowych oraz w materiałach marketingowych stosowanych w sprzedaży bezpośredniej, lecz także dokonania zmian technicznych w zakresie procedur elektronicznych związanych z zawieraniem transakcji, w tym opisów i informacji, które towarzyszą poszczególnym przyciskom. Niezależnie od tego, kiedy nowa ustawa zostanie uchwalona, powinna ona wejść w życie z dniem 13 czerwca 2014 r., a jej zapisy stosowane będą do umów zawartych po tej dacie. Ustawa nie przewiduje okresu przejściowego, tzn. że do tego czasu trzeba będzie wprowadzić wymagane zmiany”  – podkreśla dr Michał Będkowski-Kozioł, Partner i szef Departamentu Prawa Konkurencji i Konsumentów w kancelarii Kochański Zięba Rapala i Partnerzy, prelegent na zbliżającej się konferencji „Nowe Prawo Konsumenckie – nowe obowiązki przedsiębiorców” organizowanej przez Akademię Wiedza i Praktyka.

 

Na szczęście nowa ustawa oprócz nowych obowiązków daje przedsiębiorcom także kilka nowych zabezpieczeń ich biznesu, np. dookreślając zasady wykorzystania zakupów do tzw. testu i określania jego przydatności.


Cena za osobę: 499,00 zł netto (613,77 zł brutto)

Więcej informacji:

Barbara Plucińska
Akademia WIP

Tel. 660404162


Więcej na stronie: