eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeMVNO, Perspektywy rozwoju rynku operatorów wirtualnych w Polsce.

Program:

I dzień konferencji
26 lutego 2007 (poniedziałek)

Moderator konferencji: Konrad Gruda, Senior Manager, Deloitte

9.00 - 10.00 Perspektywy rozwoju operatorów wirtualnych MVNO w Polsce - specyfika rynku, szanse i zagrożenia

  • Sukcesy i porażki MVNO na świecie
  • Dlaczego MVNO jest tak gorącym tematem?
  • Jakie rozwiązania sprawdziły się na bardziej rozwiniętych rynkach?
Prelegent: Konrad Gruda, Senior Manager, Deloitte

10.00 - 10.45 Uwarunkowania prawne i regulacyjne w rozwoju rynku MVNO

  • Rola regulatora rynku telekomunikacyjnego we wspieraniu rozwoju operatorów wirtualnych MVNO
  • Analiza rynków właściwych, roaming krajowy, oferty ramowe
  • Prawo Telekomunikacyjne
  • Modele współpracy i zasady rozliczeń
Prelegent: mec. Arwid Mednis, Kancelaria Prawna Wierzbowski Eversheds

10.45 - 11.00 Przerwa na kawę

11.00 - 12.00 The MVNO Roadmap - who, what, why and how

  • A picture of the MVNO market today
    Rynek MVNO dzisiaj
  • MVNO role in a mobile value added chain
    Rola MVNO w mobilnym łańcuchu wartości
  • Are MVNO a threat or opportunity for mobile operators
    MVNO - szansa czy zagrożenie dla operatorów mobilnych
  • Market segmentation - mass market vs. niche market
    Segmentacja rynku pod kątem MVNO - mass marketing vs. marketing niszowy
  • Innovative MVNO´s end there distribution strategy
    Innowacyjne modele dystrybucji usług MVNO
  • The MVNO in the future - Evaluation and Predictions for the Development of the European MVNO Market
    Ocena i przewidywania dalszego rozwoju europejskiego rynku MVNO

Prelegent: John Strand, CEO Strand Consult, Denmark

12.00 - 13.00 Case study: Discount Strategy for Mobile Telephony in the Danish Market Studium przypadku: strategia "taniego operatora" na rynku duńskim

  • The discount concept
    Koncepcja "taniego operatora"
  • The market approach
    Strategia rynkowa
  • The impact on the incumbents
    Odpowiedź operatorów dominujących
  • The future of mobile discount companies in a highly competitive market
    Przyszłość "tanich operatorów" na konkurencyjnym rynku

Prelegent: Teddy Sogaard Pedersen, CBB Mobil CEO, Denmark

13.00 - 14.00 Przerwa na obiad

14.00 - 14.45 Managed Services w modelach operacyjnych MVNO

  • Biznesowe wyzwania operatorów wirtualnych
  • Usługi zarządzania i utrzymania sieci
  • Modele hostingowe w rozwoju nowoczesnych usług MVNO

Zaproszony prelegent: przedstawiciel dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych

14.45 - 15.30 Usługi o wartości dodanej w modelu MVNO

  • Znaczenie usług o wartości dodanej i contentu w modelach biznesowych i planowania usług MVNO
  • Rola MVNO w świadczeniu usług 3G, UMTS - upowszechnienie usług szybkiego dostępu do Internetu

Zaproszony prelegent: przedstawiciel operatora

15.30-15.45 Przerwa na kawę

15.45 - 16.45 Case study: MVNE Business Models Studium przypadku: rola dostawców MVNE w modelach biznesowych operatorów wirtualnych MVNO

  • MVNO market structure
    Struktura rynku MVNO
  • Rationale to become MVNO for non-mobile players
    Powody, dla których firmy nietelekomunikacyjne stają się MVNO
  • Mobile market: key marketing issues over time
    Rynek telefonii mobilnej: kluczowe zagadnienia marketingowe
  • Economic rationale for niche MVNO
    Ekonomiczne uzasadnienie MVNO niszowego
  • Key success factors to launch MVNO
    Krytyczne czynniki sukscesu w budowaniu MVNO
  • The value of MVNE for MVNO and MNO
    Miejsce i rola MVNE

Prelegent: Jacques Bonifay, Transatel CEO



II dzień konferencji
27 lutego 2007 (wtorek)

9.00 - 10.00 Modele współpracy sieciowej a realia techniczne i rynkowe z perspektywy operatora MVNO

  • Konwergencja FMC i scenariusze rozwoju usług
  • Współpraca międzyoperatorska, rozwiązania praktyczne
  • Zasady współpracy - jakie rozwiązania są możliwe na gruncie polskim
Zaproszony prelegent: przedstawiciel operatora

10.00 - 10.45 Modele współpracy z MVNO z perspektywy i doświadczeń operatora telefonii komórkowej

  • Aspekty techniczne, rozwiązania oraz usługi świadczone przez operatorów MNO
  • Współpraca międzyoperatorska
  • Strategia i polityka MNO wobec operatorów wirtualnych - modele sprzedaży hurtowej
Zaproszony prelegent: przedstawiciel operatora

10.45 - 11.00 Przerwa na kawę

11.00 - 12.30 Debata dyskusyjna: perspektywy rozwoju rynku usług MVNO

  • Warunki i klimat dla rozwoju MVNO
  • Strategie MNO w obliczu wejścia na rynek nowych graczy MVNO - co zyskają a co stracą?
  • Na ile MNO są skłonni udostępnić swój know-how
  • Oczekiwania MVNO we współpracy z operatorami mobilnymi

12.30 - 13.30 Przerwa na obiad

13.30 - 14.30 Konwergencja w telekomunikacji: MVNO w rozwiązaniach typu "n-play"

Zaproszony prelegent: przedstawiciel operatora

14.30 - 15.30 What Are the Cost Elements for Launching an MVNO and How to Negotiate a Winning Deal
Koszty uruchomienia MVNO i negocjowanie kontraktu

  • How much does it cost to launch an MVNO?
    Koszty uruchomienia MVNO
  • How to develop a low market entry strategy
    Strategia wejścia na rynek - modele operacyjne i kosztowe
    • Outsourcing
    • Variable cost model
    • SACs
  • How to negotiate a winning deal
    Negocjacje i porozumienia

Prelegent: Arun Dehiri, Managing Director, Redbox Consulting London UK

15.30 - 15.45 Przerwa na kawę

15.45 - 16.15 Negocjacje - możliwe modele rozliczeniowe między MNO a MVNO i ich wpływ na politykę cenową operatorów MVNO

  • Rozliczenia między operatorami MNVO i MNO w Europie
  • Modelowe rozliczenia między MVNO a MNO
  • Ryzyka oraz szanse wynikające z rozliczeń

Prelegent: Konrad Gruda, Senior Manager, Deloitte

16.15 - 16.30 Podsumowanie i zakończenie konferencji



Dzień specjalny konferencji, 28 lutego 2007 (środa)
Strategie rozwoju MVNO. Efektywne modele i porozumienia biznesowe

Prowadzący / Workshop Leaders: Arun Dehiri, Managing Director & Michael Greening, Partner Redbox Consulting, London UK Wystąpienie gościnne / Guest Speaker: Arwid Mednis, Wierzbowski Eversheds Law Firm


9.00 - 9.15 Introduction & Workshop Objectives Wprowadzenie oraz omówienie założeń i przebiegu seminarium

9.15 -10.30 Examining the MVNO Landscape and Evaluating the Opportunities Created by Emerging Trends

  • What are the opportunities?
  • Western European perspectives
  • Identifying the benefits of wholesale MVNO strategy
  • Regulatory conditions in Poland


Analiza sytuacji rynkowej, trendów i warunków powodzenia MVNO

  • Szanse dla MVNO
  • Rynek w Europie Zachodniej
  • Identyfikacja korzyści wynikających ze strategii hurtowej MVNO
  • Uwarunkowania regulacyjne w Polsce

10.30 - 10.45 Przerwa kawowa / Coffee break

10.45 - 11.30 Assessing the Best Practices to Develop a Successful Market Entry Strategy

  • What is the business case for operators to host MVNOs and what are the selection criteria for them select partners?
  • Examining the pros and cons of the different MVNO models: reseller, service provider, enhanced service provider, full MVNO
  • What infrastructure elements should an MVNO own?


Dobre praktyki w planowaniu udanej strategii wejścia na rynek

  • W jakich warunkach biznesowych i w jaki sposób operatorzy rzeczywiści podejmują współpracę z MVNO?
  • Plusy i minusy możliwych wariantów operacyjnych MVNO
  • Rola infrastruktury w MVNO

11.30 -12.45 Securing a Win-Win Contract and Pricing Agreement

  • What are the wholesale pricing options and expected price points for a new MVNO entering the market?
  • How to negotiate a winning airtime agreement
  • How to build a business proposition that complements the operator's strategy?
  • What are the key skills and tools required to negotiate a win-win contract?

Negocjowanie umowy i warunków obustronnie korzystnej współpracy

  • Strategie i opcje rozliczeń międzyoperatorskich
  • Negocjowanie warunków dostępu do sieci
  • Oferty biznesowe atrakcyjne z punktu widzenia operatorów
  • Atuty niezbędne w negocjowaniu warunków współpracy

12.45 - 14.00 Lunch

14.00 - 15.15 Developing a Successful MVNO Proposition Strategies

  • What are the key elements which determine the success of the MVNO's proposition: brand, target markets, price?
  • What innovative services have been launched by MVNOs?

Strategie marketingowe MVNO

  • Krytyczne czynniki sukcesu MVNO: marka, rynek docelowy, polityka cenowa
  • Przykłady innowacyjnych usług wprowadzonych przez MVNO

15.15 - 15.30 Przerwa kawowa / Coffee break

15.30 - 16.30 Leveraging Partners and Outsourcing Partners to Build a Sustainable MVNO

  • What key partners are required to deliver an MVNO?
  • What are the pros and cons of using an MVNE and what services do MVNEs provide?
  • What support services and customer management elements can be outsourced or derived from an operator?

Rola outsourcingu i optymalnego doboru partnerów biznesowych w przedsięwzięciach MVNO

  • Kluczowi partnerzy MVNO
  • Zalety i wady usług oferowanych przez MVNE
  • Jakie elementy z zakresu wsparcia logistycznego i zarządzania klientami można zlecić zewnętrznym partnerom


Coraz odważniejszym poczynaniom potencjalnych MVNO sprzyja aktywna polityka liberalizacji regulatora. Jak pokazują doświadczenia rynków zachodnich wirtualne sieci są naturalną konsekwencją ewolucji rynków telefonii mobilnej.

Konferencja, gromadząca przedstawicieli środowisk biznesowych zainteresowanych problematyką MVNO, stanowić będzie doskonałą okazję do dyskusji o realnych szansach powodzenia wirtualnych przedsięwzięć w Polsce.

Zaprezentujemy analizy uwarunkowań prawnych i regulacyjnych istotnych dla MVNO, będą omówione specyfiki ekonomiczne i technologiczne polskiego rynku telekomunikacyjnego w kontekście możliwości świadczenia nowych usług w telefonii mobilnej. Wśród wielu zagadnień poruszanych w trakcie spotkania będą między innymi zasady współpracy operatorów, modele i strategie biznesowe, scenariusze i rozwiązania marketingowe dla rynku MVNO.

Zagraniczni goście konferencji, reprezentanci międzynarodowych operatorów telekomunikacyjnych podzielą się swoim doświadczeniem, udzielą rad i przedstawią wnioski z lekcji MVNO płynących z rynku europejskiego.

Szczególnej uwadze polecam tematykę dnia specjalnego konferencji "Launching MVNO. Developing Effective Business Models and Successful Partnerships" - 28 lutego 2007r. Będzie to całodniowe seminarium dedykowane wszystkim podmiotom rynkowym planującym działalność pod szyldem MVNO. Seminarium poprowadzą doświadczeni eksperci brytyjskiej firmy doradczej Redbox Consulting specjalizującej się w strategii i marketingu usług telekomunikacyjnych.

Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy:

Cena:

do 01.12.2006Od 02.12.2006-16.02.2007Od 17.02.2007
Konferencja + dzień specjalny 4595 PLN + VAT4995 PLN + VAT 5595 PLN + VAT
Konferencja3695 PLN + VAT3995 PLN + VAT 4295 PLN + VAT
Dzień specjalny1795 PLN + VAT1995 PLN + VAT 2195 PLN + VAT

Kontakt:
Rafał Kornatowski
kierownik projektu
Tel.: 022 420 55 25
fax : + 48 22 420 55 01