-
Tytuł:
Marketing jako Inwestycja
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 5 595 + VAT PLN Teraz: 4 595 + VAT PLN
- Termin: 2007-05-28 - 2007-05-30
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Program
DZIEŃ I, 28 maja 2007r.
Strategiczne podejście do pomiaru efektywności marketingu
Przewodniczący pierwszego dnia konferencji:
dr hab. Grzegorz Karasiewicz, ekspert i konsultant, kierownik Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
9:30 Rozpoczęcie konferencji
Pomiar efektywności marketingu - najważniejsze dylematy
- Sukces w marketingu - jak mierzyć?
- Skuteczność i efektywność marketingu
- Ocena ax-ante i ex-post efektywności marketingu
- Nakłady - kluczowe pytania
- Efekty - kluczowe pytania
- Marketing i finanse - dwa światy?
dr hab. Grzegorz Karasiewicz, ekspert i konsultant, kierownik Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
10:30 - 10:50 Przerwa na kawę
10:50 Kosztowe aspekty marketingu w polskich firmach
- Identyfikacja kosztów marketingu
- Ośrodki odpowiedzialności za koszty marketingu
- Budżetowanie kosztów marketingu
- Międzypodmiotowe rozliczenia kosztów marketingu
Prowadzenie: dr Marta Nowak, Katedra Controllingu, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, autorka książki pt. "Controlling działalności marketingowej"
11:50 Badania jako element mierzenia efektywności marketingu
- Kiedy badania służą optymalizacji działalności marketingowej
- Jakie są badawcze białe plamy czyli kiedy badania mogą tylko wspomóc decyzję menadżerską
- Czy świat bez badań byłby "szczęśliwszy?"
Prowadzenie: Paweł Ciasek - dyrektor ds. badań. Millward Brown SMG/KRC
12:45 - 13:45 Wspólny Obiad
13:45 Pomiar efektywności - wewnątrz czy z zewnątrz?
- Pomiar efektywności marketingu jako pomiar procesów biznesowych
- Czy badać efekty działań marketingowych wewnątrz firmy czy zlecać na zewnątrz?
- Badanie poszczególnych obszarów a perspektywa strategiczna firmy
- Współpraca z agencjami zewnętrznymi - zasady, korzyści, pułapki
14:30 Atrakcyjność różnych form działań marketingowych w kontekście podatkowym
- Wpływ zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych obowiązujących od 1 stycznia 2007 na atrakcyjność podatkową marketingu bezpośredniego
- W jaki sposób ograniczyć koszty podatku VAT związanego z organizowaniem akcji promocyjnych - sprzedaż w zestawach, organizacja akcji za pośrednictwem agencji reklamowych
- Jak zorganizować atrakcyjną podatkowo akcję promocyjną dla pracowników klienta - różne formy opodatkowania nagród, możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania nagród lub ich ubruttowienia.
Prowadzenie: Katarzyna Szafrańska - Blank, Menedżer w Zespole Produktów Konsumpcyjnych, Handlu i Dystrybucji, Dział Doradztwa Podatkowego PricewaterhouseCoopers
15:30 - 15:50 Przerwa na kawę
15: 50 System wczesnego ostrzegania - Marketingowa Karta Wyników
- Związki Marketingowej Karty Wyników ze Strategiczną Kartą Wyników (Balanced Scorecard)
- Wymiary Marketingowej Karty Wyników: rynek, klient, marka/komunikacja i operacje marketingowe
- Wdrażanie Marketingowej Karty Wyników: uwarunkowania po stronie zasobów
Prowadzenie: Michał Dziekoński, niezależny konsultant
17:00 Zakończenie I dnia konferencji
DZIEŃ II, 29 maja 2007 r.
Operacyjna efektywność marketingu
Przewodniczący drugiego dnia konferencji:
Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego
9:00 Rozpoczęcie II dnia konferencji
Efektywność działań promocyjnych- case studies
- Działania lojalnościowe marki Felix (GB, Francja)
- Program motywacyjny i komunikacyjny Hertz
- Promocje konsumenckie Henkel Klebetechnik (Metylan I i II)
- Promocja Tyskie "Ciężka kasa do wygrania"
Prowadzenie: Paweł Zbiegniewski, Strategy&Business Development Director, Paralotna
10:00 Mierzenie skuteczności kampanii BTL
- ATL, BTL, PR a komunikacja marki
- Response - miernik skuteczności w BTLu
- Zarządzanie responsem, czyli jak maksymalizować efekt
- Skuteczność kampanii a efektywność inwestowanego pieniądza
Prowadzenie: Rafał Kołodziej, Dyrektor Zarządzający, Connect Polska
11:00 - 11:15 Przerwa na kawę
11:15 Efektywność w działaniach marketingu online
- Ewolucja celów stawianych działaniom marketingowym on-line
- Klasyczne i innowacyjne mierniki skuteczności i efektywności działań on-line
- Studia przypadków efektywnych działań e-marketingowych wspierających działania off-line oraz autonomicznych projektów on-line
Serwis internetowy meble.pl - case study
Prowadzenie: dr Grzegorz Mazurek, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, niezależny konsultant e-marketingu
12:45 - 13:45 Wspólny Obiad
13:45 Efektywność działań sponsoringowych
- Wykorzystanie sponsoringu w kompleksowych działaniach marketingowych
- Kontrola skuteczności działań sponsorskich
- Metody badania działań sponsoringowych
- Monitoring sponsoringu
- Badanie efektywności sponsoringu sportowego
Zaproszony prelehgent: Maciej Michalak, Events and Sponsorship Manager, Carlsberg Okocim
14:45 - 15:00 Przerwa na kawę
15:00 Efektywność marketingu w banku - mierzalna czy niemierzalna?
- Efektywność funkcji marketingu
- Efektywność marketingu z punktu widzenia zarządzającego marketingiem
- Płaszczyzny kampanii wpływające na jej efektywność (budżet, strategia mediowa, pomysł kreatywny, analiza sprzedaży, cena...)
- Rekomendacje doradców marketingu i wyniki analiz - każdą teorię dotyczącą kampanii można potwierdzić obliczeniami (mierzalne czy jednak niemierzalne?).
- Ocena rentowności kampanii ex post:
precyzyjne określenie metodologii obliczeń (okres kampanii i okres bazowy)
wolumeny sprzedaży
skuteczność marketingu bezpośredniego
rentowność kampanii - wynik finansowy kampanii, ROI
wartość klienta pozyskanego poprzez kampanię
Prowadzenie: Roman Jędrkowiak, dyrektor departamentu Marketingu Detalicznego, Daniel Szewieczek, zarządzający marketingiem - koordynator Analiz Wyniku, ING BANK Śląski
16:00 Metody mierzenia lojalności klientów
- CSS - klasyczna metoda badania satysfakcji klienta
- Techniki badania lojalności klientów i analizy jej źródeł
- Narzędzia badania satysfakcji, oparte na technice trade-off
- Badania lojalności wobec markii zaufania na lojalność
Zaproszony prelegent: Mariusz Trojanowski, dyrektor strategiczny, MRM Worldwide
17:00 Zakończenie II dnia konferencji
DZIEŃ SPECJALNY, 30 maja 2007 r.
Efektywność działań zespołu marketingowego
10:00 Rozpoczęcie dnia specjalnego
- Kultura organizacji i jej wpływ na zarządzanie marketingiem
- Efektywność działania zespołu - "sukces jednostki - źródłem sukcesu zespołu"
Efektywność współpracy działu marketingu z innymi działami firmy
Uwarunkowania sukcesu zespołu marketingu - Czynniki wpływające na zwiększenie lub zmniejszenie wydajności zespołu
Od nakładu do efektu - model innowacyjnej wydajności zespołu
Charakterystyczne cechy innowacji uwieńczonej sukcesem
Tworzenie atmosfery współpracy oraz wpieranie innowacyjności - Kształtowaniu umiejętności przywództwa i zarządzania zespołem ds. marketingu
- Rola członków zespołu w projektach marketingowych i badawczych
- Zarządzanie dynamiką zespołu marketingowego
- Motywowanie zespołu marketingu
Prowadzenie: dr Tomasz Ochinowski, Adiunkt w Zakładzie Psychologii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
W trakcie dnia przewidziana jest godzinna przerwa obiadowa i dwie przerwy kawowe.
16:00 Zakończenie dnia specjalnego
Cena:
05-03-2007 do 13-04-2007 | 14-04-2007 do 18-05-2007 | 19-05-2007 do 28-05-2007 | |
Konferencja + dzień specjalny | 4595 PLN + 22% VAT | 4995 PLN + 22% VAT | 5595 PLN + 22% VAT |
Konferencja | 3695 PLN + 22% VAT | 3995 PLN + 22% VAT, | 4295 PLN + 22% VAT |
Dzień specjalny | 1795 PLN + 22% VAT | 1995 PLN + 22% VAT | 2195 PLN + 22% VAT |
Kontakt
Aleksandra Bartosińska
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 31