eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeMarketing jako Inwestycja

Program

DZIEŃ I, 28 maja 2007r.

Strategiczne podejście do pomiaru efektywności marketingu

Przewodniczący pierwszego dnia konferencji:
dr hab. Grzegorz Karasiewicz, ekspert i konsultant, kierownik Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

9:30 Rozpoczęcie konferencji
Pomiar efektywności marketingu - najważniejsze dylematy

  • Sukces w marketingu - jak mierzyć?
  • Skuteczność i efektywność marketingu
  • Ocena ax-ante i ex-post efektywności marketingu
  • Nakłady - kluczowe pytania
  • Efekty - kluczowe pytania
  • Marketing i finanse - dwa światy?

dr hab. Grzegorz Karasiewicz, ekspert i konsultant, kierownik Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

10:30 - 10:50 Przerwa na kawę

10:50 Kosztowe aspekty marketingu w polskich firmach

  • Identyfikacja kosztów marketingu
  • Ośrodki odpowiedzialności za koszty marketingu
  • Budżetowanie kosztów marketingu
  • Międzypodmiotowe rozliczenia kosztów marketingu

Prowadzenie: dr Marta Nowak, Katedra Controllingu, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, autorka książki pt. "Controlling działalności marketingowej"

11:50 Badania jako element mierzenia efektywności marketingu

  • Kiedy badania służą optymalizacji działalności marketingowej
  • Jakie są badawcze białe plamy czyli kiedy badania mogą tylko wspomóc decyzję menadżerską
  • Czy świat bez badań byłby "szczęśliwszy?"

Prowadzenie: Paweł Ciasek - dyrektor ds. badań. Millward Brown SMG/KRC

12:45 - 13:45 Wspólny Obiad

13:45 Pomiar efektywności - wewnątrz czy z zewnątrz?

  • Pomiar efektywności marketingu jako pomiar procesów biznesowych
  • Czy badać efekty działań marketingowych wewnątrz firmy czy zlecać na zewnątrz?
  • Badanie poszczególnych obszarów a perspektywa strategiczna firmy
  • Współpraca z agencjami zewnętrznymi - zasady, korzyści, pułapki

14:30 Atrakcyjność różnych form działań marketingowych w kontekście podatkowym

  • Wpływ zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych obowiązujących od 1 stycznia 2007 na atrakcyjność podatkową marketingu bezpośredniego
  • W jaki sposób ograniczyć koszty podatku VAT związanego z organizowaniem akcji promocyjnych - sprzedaż w zestawach, organizacja akcji za pośrednictwem agencji reklamowych
  • Jak zorganizować atrakcyjną podatkowo akcję promocyjną dla pracowników klienta - różne formy opodatkowania nagród, możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania nagród lub ich ubruttowienia.

Prowadzenie: Katarzyna Szafrańska - Blank, Menedżer w Zespole Produktów Konsumpcyjnych, Handlu i Dystrybucji, Dział Doradztwa Podatkowego PricewaterhouseCoopers

15:30 - 15:50 Przerwa na kawę

15: 50 System wczesnego ostrzegania - Marketingowa Karta Wyników

  • Związki Marketingowej Karty Wyników ze Strategiczną Kartą Wyników (Balanced Scorecard)
  • Wymiary Marketingowej Karty Wyników: rynek, klient, marka/komunikacja i operacje marketingowe
  • Wdrażanie Marketingowej Karty Wyników: uwarunkowania po stronie zasobów

Prowadzenie: Michał Dziekoński, niezależny konsultant

17:00 Zakończenie I dnia konferencji


DZIEŃ II, 29 maja 2007 r.

Operacyjna efektywność marketingu

Przewodniczący drugiego dnia konferencji:
Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego

9:00 Rozpoczęcie II dnia konferencji
Efektywność działań promocyjnych- case studies

  • Działania lojalnościowe marki Felix (GB, Francja)
  • Program motywacyjny i komunikacyjny Hertz
  • Promocje konsumenckie Henkel Klebetechnik (Metylan I i II)
  • Promocja Tyskie "Ciężka kasa do wygrania"

Prowadzenie: Paweł Zbiegniewski, Strategy&Business Development Director, Paralotna

10:00 Mierzenie skuteczności kampanii BTL

  • ATL, BTL, PR a komunikacja marki
  • Response - miernik skuteczności w BTLu
  • Zarządzanie responsem, czyli jak maksymalizować efekt
  • Skuteczność kampanii a efektywność inwestowanego pieniądza

Prowadzenie: Rafał Kołodziej, Dyrektor Zarządzający, Connect Polska

11:00 - 11:15 Przerwa na kawę

11:15 Efektywność w działaniach marketingu online

  • Ewolucja celów stawianych działaniom marketingowym on-line
  • Klasyczne i innowacyjne mierniki skuteczności i efektywności działań on-line
  • Studia przypadków efektywnych działań e-marketingowych wspierających działania off-line oraz autonomicznych projektów on-line
    Serwis internetowy meble.pl - case study

Prowadzenie: dr Grzegorz Mazurek, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, niezależny konsultant e-marketingu

12:45 - 13:45 Wspólny Obiad

13:45 Efektywność działań sponsoringowych

  • Wykorzystanie sponsoringu w kompleksowych działaniach marketingowych
  • Kontrola skuteczności działań sponsorskich
  • Metody badania działań sponsoringowych
  • Monitoring sponsoringu
  • Badanie efektywności sponsoringu sportowego

Zaproszony prelehgent: Maciej Michalak, Events and Sponsorship Manager, Carlsberg Okocim

14:45 - 15:00 Przerwa na kawę

15:00 Efektywność marketingu w banku - mierzalna czy niemierzalna?

  • Efektywność funkcji marketingu
  • Efektywność marketingu z punktu widzenia zarządzającego marketingiem
  • Płaszczyzny kampanii wpływające na jej efektywność (budżet, strategia mediowa, pomysł kreatywny, analiza sprzedaży, cena...)
  • Rekomendacje doradców marketingu i wyniki analiz - każdą teorię dotyczącą kampanii można potwierdzić obliczeniami (mierzalne czy jednak niemierzalne?).
  • Ocena rentowności kampanii ex post:
    precyzyjne określenie metodologii obliczeń (okres kampanii i okres bazowy)
    wolumeny sprzedaży
    skuteczność marketingu bezpośredniego
    rentowność kampanii - wynik finansowy kampanii, ROI
    wartość klienta pozyskanego poprzez kampanię

Prowadzenie: Roman Jędrkowiak, dyrektor departamentu Marketingu Detalicznego, Daniel Szewieczek, zarządzający marketingiem - koordynator Analiz Wyniku, ING BANK Śląski

16:00 Metody mierzenia lojalności klientów

  • CSS - klasyczna metoda badania satysfakcji klienta
  • Techniki badania lojalności klientów i analizy jej źródeł
  • Narzędzia badania satysfakcji, oparte na technice trade-off
  • Badania lojalności wobec markii zaufania na lojalność

Zaproszony prelegent: Mariusz Trojanowski, dyrektor strategiczny, MRM Worldwide

17:00 Zakończenie II dnia konferencji


DZIEŃ SPECJALNY, 30 maja 2007 r.

Efektywność działań zespołu marketingowego

10:00 Rozpoczęcie dnia specjalnego

  • Kultura organizacji i jej wpływ na zarządzanie marketingiem
  • Efektywność działania zespołu - "sukces jednostki - źródłem sukcesu zespołu"
    Efektywność współpracy działu marketingu z innymi działami firmy
    Uwarunkowania sukcesu zespołu marketingu
  • Czynniki wpływające na zwiększenie lub zmniejszenie wydajności zespołu
    Od nakładu do efektu - model innowacyjnej wydajności zespołu
    Charakterystyczne cechy innowacji uwieńczonej sukcesem
    Tworzenie atmosfery współpracy oraz wpieranie innowacyjności
  • Kształtowaniu umiejętności przywództwa i zarządzania zespołem ds. marketingu
  • Rola członków zespołu w projektach marketingowych i badawczych
  • Zarządzanie dynamiką zespołu marketingowego
  • Motywowanie zespołu marketingu

Prowadzenie: dr Tomasz Ochinowski, Adiunkt w Zakładzie Psychologii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

W trakcie dnia przewidziana jest godzinna przerwa obiadowa i dwie przerwy kawowe.

16:00 Zakończenie dnia specjalnego


Cena:

05-03-2007 do 13-04-2007 14-04-2007 do 18-05-2007 19-05-2007 do 28-05-2007
Konferencja + dzień specjalny 4595 PLN + 22% VAT4995 PLN + 22% VAT5595 PLN + 22% VAT
Konferencja3695 PLN + 22% VAT3995 PLN + 22% VAT,4295 PLN + 22% VAT
Dzień specjalny1795 PLN + 22% VAT1995 PLN + 22% VAT2195 PLN + 22% VAT


Kontakt
Aleksandra Bartosińska
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 31

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: