-
Tytuł:
Marketing Dóbr Luksusowych
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 995 + VAT PLN Teraz: 3 495 + VAT PLN
- Termin: 2008-05-15 - 2008-05-16
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
Polska wpisuje się w światową tendencję rosnących wydatków na produkty luksusowe. Producenci i Dystrybutorzy muszą być przygotowani na bardzo specyficzną walkę o wyselekcjonowanego klienta.
To nie może być wojna jawna, z "przekrzykującymi się" metkami. Marki muszą nieustannie manifestować swój prestiż zarówno poprzez szczególną reklamę, jak i unikatowe wzornictwo, wyjątkowe opakowanie, czy własne kanały dystrybucji, ale wszystko to odbywać się musi w specyficznej atmosferze. Tutaj reguły gry muszą być tak samo wyjątkowe jak produkt, którego dotyczą.
Świat marketingu dóbr luksusowych rządzi się własnymi unikatowymi prawami.
W programie m.in :
- Portret potencjalnego konsumenta dóbr luksusowych i produktów Premium
- Sposoby kreowania luksusowego wizerunku dóbr i usług
- Nowe trendy w marketingu produktów luksusowych
- Repozycjonowanie produktów – metody uszlachetniania wizerunku marki
- Niekonwencjonalne metody promocji dóbr luksusowych
- Budowanie lojalności i przywiązania klienta dóbr luksusowych
- Problemy z nieuczciwymi praktykami – podróbki i produkty podobne
Dlaczego warto wziąć udział:
- Kongres jest wyjątkową szansą poznania sprawdzonych strategii marketingowych i ich konkretnych implementacji, zastosowanych przy promowaniu, kreowaniu, tworzeniu i wprowadzaniu na polski rynek luksusowych produktów i usług reprezentujących zróżnicowane branże
- Wydarzenie stanowi unikalną możliwość poznania metod uszlachetnienia wizerunku marki, repozycjonowania marki masowej w kierunku marki luksusowej
- Spotkanie w gronie liderów rynku dóbr luksusowych to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, podzielenia się sukcesami, jak i wspólnego poszukiwania skutecznych rozwiązań dla problemów i wyzwań związanych z dobrami luksusowymi
- Jest to również możliwość nawiązania współpracy i poznania korzyści wynikających z mechanizmu wzajemnej rekomendacji marek luksusowych
Kto powinien wziąć udział:
- Prezesi, Członkowie Zarządu, Dyrektorzy, Kierownicy i Brand Managerowie firm, które w swoim portfolio posiadają marki niszowe, luksusowe, selektywne i premium, bądź planują pozyskanie takich marek
- Wszyscy zainteresowani skutecznymi działaniami marketingowymi, skierowanymi do konsumentów produktów i usług luksusowych i premium
- Wszystkie osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe i sprzedaż luksusowych produktów i usług
- Przedstawiciele agencji reklamowych, BTL, fullfilment houses
- Redaktorzy Naczelni wydawnictw, które są istotnym kanałem reklamowym dla marketingu dóbr luksusowych i premium
Program
Czwartek, 15 maja 2008
Prowadzący pierwszy dzień Kongresu: Joanna Missala i Michał Missala, Quality Missala
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-10.40 Portret potencjalnego konsumenta dóbr luksusowych
Piotr Jakubowski, Millward&Brown
- Kim są zamożni Polacy
- Styl życia i czas wolny
- Preferencje zakupowe
10.40-11.20 Pasja tworzenia. Etapy budowania nowej marki luksusowej
Case study Jaga Hupało&Thomas Wolff
Jaga Hupało i Thomas Wolff, Jaga Hupało&Thomas Wolff
- Filozofia marki tworzonej z pasją
- Obszary działalności i interakcje między nimi
- Nowe obszary rozwoju marki
11.20-11.40 Przerwa na kawę
11.40-12.20 Do kogo i jak kierować luksusową ofertę
Case study Deni Cler
Agnieszka Brukszo, Deni Cler
- Kto jest klientem VIP
- Niekonwencjonalne metody dotarcia do klientów VIP
- Techniki komunikacji
- Jak wzbudzić lojalność VIPa
12.20-13.00 Wykorzystanie historii w budowaniu i wzmacnianiu obecnego wizerunku marki luksusowej
Case study W. KRUK
Wojciech Kruk, W. KRUK
- Legenda założyciela
- Legendarne właściwości, wzory i surowce
- Legenda użytkowników
- Wyzwania marketingu XXI wieku
13.00-13.40 Budowanie trwałej emocjonalnej więzi z marką luksusową
Case study Rolex
Igor Pluciński, W. KRUK
- Historia, wizja i wartość marki
- Ciekawostki i odkrycia
- Dzień dzisiejszy
13.40-14.40 Lunch
14.40-15.10 Budowanie lojalności i przywiązania klienta dóbr luksusowych. Jak sprawić by powracał
Case study Holel Polonia Palace
Alexander Huschka, Hotel Polonia Palace
- Unikalność i niepowtarzalność produktu
- Metody dopieszczania klienta
- Komunikacja budująca lojalność
15.10-15.40 Etapy kreowania luksusowego wizerunku dóbr i usług
Case study Apartamenty Wilanów ONE
Agnieszka Jaworska (Wilanów One)
- Rola czynników obiektywnych (położenie, technologia, jakość, renoma firmy)
- Możliwość zindywidualizowania oferty – "apartament uszyty na miarę"
- Atrakcyjna i innowacyjna oprawa dla sprzedaży – wnętrze które zaciekawia
- Działania PR i CSR jako element umacniania wizerunku marki
15.40-16.00 Przerwa na kawę
16.00-16.40 Najbardziej skuteczne narzędzia promocji dóbr luksusowych
Oczekujemy na potwierdzenie prelegenta
- PR produktów luksusowych
- Marketing szeptany
- Sponsoring kultury
- Wpływ działań CSR na wizerunek marki luksusowej
- Event marketing
16.40-17.10 Jak opakowanie kreuje i komunikuje luksusowy wizerunek produktu
Małgorzata Pawlik-Leniarska, Dragon Rouge
- Design odzwierciedlający trendy społeczno-kulturowe
- Jak przełożyć trendy na opakowania marek luksusowych
- Jak zaprojektować opakowanie, które komunikuje wartość marki
17.10-17.40 Czym dla Polaków są dobra luksusowe. Jak są postrzegane i pozycjonowane
Wspólna dyskusja otwarta (dla wszystkich uczestników)
Moderator: Tomasz Zgliczyński-Cuber, CODES
17.40 Zakończenie
Piątek, 16 maja 2008
Prowadzący drugi dzień Kongresu:
Tomasz Zgliczyński-Cuber, CODES
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-10.40 Skuteczne działania promocyjne dla usług szytych na miarę
Case study Bankowe Biuro Podróży Travel Bank
Barbara Dziedzic, Bankowe Biuro Podróży Travelbank, sp. z o.o.
- Obsługa wyjazdów służbowych i wyjazdów motywacyjnych korporacji
- Produkt Luksusowego i Elitarnego Klubu Turystyki Kobiecej LEKTYKA
- VIP Travel – metody dotarcia do klienta i jego obsługa
10.40-11.20 Marketing luksusowych usług finansowych
Case study Noble Bank Concierge
Michał Kulka, Noble Bank
- Rynek Private Banking w Polsce
- Wyznaczniki finansowej marki luksusowej
- Noble Bank Concierge – Czy tylko realizacja zachcianek klientów?
11.20-11.40 Przerwa na kawę
11.40-12.20 Alternatywne metody promowania i sprzedaży dóbr luksusowych. Nowy luksus: zakamuflowany, niewyeksponowany i niestandardowy
Case study Comme des Garçons - Guerrilla Store
Robert Serek, Comme des Garçons, Guerrilla Store
- Luksus zakamuflowany, niewyeksponowany, efemeryczny
- Nowy merchandising: sklepy Concept i Pop up
- Marketing "niemarketingowy", ale skuteczny
12.20-13.00 Luksus spersonalizowany
Case study Ermenegildo Zegna
Sebastian Piskała, Ermenegildo Zegna
- Moda na unikaty i niepowtarzalność, czyli produkt skrojony na miarę
- Metody zindywidualizowanych działań marketingowych
- Legendarne właściwości i legendarni użytkownicy
- Emocjonalny związek z marką
13.00-13.40 Marketing produktów niszowych – jak reklamować dobra, które nie lubią rozgłosu
Case study Amouage, Annick Goutal, Lorenzo Villoresi
Joanna Missala, Michał Missala, Perfumeria Quality Missala
- Cechy niszowości: wyjątkowa historia zamknięta w ręcznie zdobionym krysztale
- Różne grupy docelowe – jak przekazać wspólny komunikat
- Wyraźne granice dla marketingu
13.40-14.40 Lunch
14.40-15.20 Metody repozycjonowania produktu: Masowy produkt vs. luksusowy brand. Skuteczny awans do elitarnego grona produktów luksusowych>
Case study Piwo Peroni Nastro Azzurro
Katarzyna Król, Euro RSCG Sensors
- Zdefiniowanie produktu luksusowego
- Analiza konsumenta dóbr luksusowych
- Mechanizmy rządzące komunikacją produktów luksusowych
- Launch Peroni Nastro Azzurro – luksusowy portret produktu z kategorii masowej
15.20-16.00 Upominki korporacyjne jako nowy kanał dystrybucji dóbr luksusowych
Case study Villeroy&Boch
Katarzyna Szmidt-Imbierowicz, Villeroy&Boch
- Oferta korporacyjna oraz prezenty i nagrody w promocjach konsumenckich jako nowy kanał sprzedaży
- Luksusowe prezenty korporacyjne jako narzędzie budowania prestiżu firmy
- Sprzedaż dóbr luksusowych jako "upominki reklamowe" bez profanacji marki
16.00-16.40 Im bardziej wyrazista marka tym częściej podrabiana
Rafał Parczewski, PROmarka
- Podróbki produktów znanych marek
- Produkty podobne, udające produkty markowe
- Kroki prawne – jak się bronić
16.40 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
3995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 18 kwietnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 18 kwietnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Aleksandra Schoen-Żmijowa - Project Manager
Szczegółowe informacje:
tel.(12) 350 54 00