eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeMarketing Dóbr Luksusowych

Polska wpisuje się w światową tendencję rosnących wydatków na produkty luksusowe. Producenci i Dystrybutorzy muszą być przygotowani na bardzo specyficzną walkę o wyselekcjonowanego klienta.

To nie może być wojna jawna, z "przekrzykującymi się" metkami. Marki muszą nieustannie manifestować swój prestiż zarówno poprzez szczególną reklamę, jak i unikatowe wzornictwo, wyjątkowe opakowanie, czy własne kanały dystrybucji, ale wszystko to odbywać się musi w specyficznej atmosferze. Tutaj reguły gry muszą być tak samo wyjątkowe jak produkt, którego dotyczą.

Świat marketingu dóbr luksusowych rządzi się własnymi unikatowymi prawami.

W programie m.in :

  • Portret potencjalnego konsumenta dóbr luksusowych i produktów Premium
  • Sposoby kreowania luksusowego wizerunku dóbr i usług
  • Nowe trendy w marketingu produktów luksusowych
  • Repozycjonowanie produktów – metody uszlachetniania wizerunku marki
  • Niekonwencjonalne metody promocji dóbr luksusowych
  • Budowanie lojalności i przywiązania klienta dóbr luksusowych
  • Problemy z nieuczciwymi praktykami – podróbki i produkty podobne

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Kongres jest wyjątkową szansą poznania sprawdzonych strategii marketingowych i ich konkretnych implementacji, zastosowanych przy promowaniu, kreowaniu, tworzeniu i wprowadzaniu na polski rynek luksusowych produktów i usług reprezentujących zróżnicowane branże
  • Wydarzenie stanowi unikalną możliwość poznania metod uszlachetnienia wizerunku marki, repozycjonowania marki masowej w kierunku marki luksusowej
  • Spotkanie w gronie liderów rynku dóbr luksusowych to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, podzielenia się sukcesami, jak i wspólnego poszukiwania skutecznych rozwiązań dla problemów i wyzwań związanych z dobrami luksusowymi
  • Jest to również możliwość nawiązania współpracy i poznania korzyści wynikających z mechanizmu wzajemnej rekomendacji marek luksusowych

Kto powinien wziąć udział:

  • Prezesi, Członkowie Zarządu, Dyrektorzy, Kierownicy i Brand Managerowie firm, które w swoim portfolio posiadają marki niszowe, luksusowe, selektywne i premium, bądź planują pozyskanie takich marek
  • Wszyscy zainteresowani skutecznymi działaniami marketingowymi, skierowanymi do konsumentów produktów i usług luksusowych i premium
  • Wszystkie osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe i sprzedaż luksusowych produktów i usług
  • Przedstawiciele agencji reklamowych, BTL, fullfilment houses
  • Redaktorzy Naczelni wydawnictw, które są istotnym kanałem reklamowym dla marketingu dóbr luksusowych i premium

Program

Czwartek, 15 maja 2008

Prowadzący pierwszy dzień Kongresu: Joanna Missala i Michał Missala, Quality Missala

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-10.40 Portret potencjalnego konsumenta dóbr luksusowych

Piotr Jakubowski, Millward&Brown

  • Kim są zamożni Polacy
  • Styl życia i czas wolny
  • Preferencje zakupowe

10.40-11.20 Pasja tworzenia. Etapy budowania nowej marki luksusowej

Case study Jaga Hupało&Thomas Wolff

Jaga Hupało i Thomas Wolff, Jaga Hupało&Thomas Wolff

  • Filozofia marki tworzonej z pasją
  • Obszary działalności i interakcje między nimi
  • Nowe obszary rozwoju marki

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.20 Do kogo i jak kierować luksusową ofertę

Case study Deni Cler

Agnieszka Brukszo, Deni Cler

  • Kto jest klientem VIP
  • Niekonwencjonalne metody dotarcia do klientów VIP
  • Techniki komunikacji
  • Jak wzbudzić lojalność VIPa

12.20-13.00 Wykorzystanie historii w budowaniu i wzmacnianiu obecnego wizerunku marki luksusowej

Case study W. KRUK

Wojciech Kruk, W. KRUK

  • Legenda założyciela
  • Legendarne właściwości, wzory i surowce
  • Legenda użytkowników
  • Wyzwania marketingu XXI wieku

13.00-13.40 Budowanie trwałej emocjonalnej więzi z marką luksusową

Case study Rolex

Igor Pluciński, W. KRUK

  • Historia, wizja i wartość marki
  • Ciekawostki i odkrycia
  • Dzień dzisiejszy

13.40-14.40 Lunch

14.40-15.10 Budowanie lojalności i przywiązania klienta dóbr luksusowych. Jak sprawić by powracał

Case study Holel Polonia Palace

Alexander Huschka, Hotel Polonia Palace

  • Unikalność i niepowtarzalność produktu
  • Metody dopieszczania klienta
  • Komunikacja budująca lojalność

15.10-15.40 Etapy kreowania luksusowego wizerunku dóbr i usług

Case study Apartamenty Wilanów ONE

Agnieszka Jaworska (Wilanów One)

  • Rola czynników obiektywnych (położenie, technologia, jakość, renoma firmy)
  • Możliwość zindywidualizowania oferty – "apartament uszyty na miarę"
  • Atrakcyjna i innowacyjna oprawa dla sprzedaży – wnętrze które zaciekawia
  • Działania PR i CSR jako element umacniania wizerunku marki

15.40-16.00 Przerwa na kawę

16.00-16.40 Najbardziej skuteczne narzędzia promocji dóbr luksusowych

Oczekujemy na potwierdzenie prelegenta

  • PR produktów luksusowych
  • Marketing szeptany
  • Sponsoring kultury
  • Wpływ działań CSR na wizerunek marki luksusowej
  • Event marketing

16.40-17.10 Jak opakowanie kreuje i komunikuje luksusowy wizerunek produktu

Małgorzata Pawlik-Leniarska, Dragon Rouge

  • Design odzwierciedlający trendy społeczno-kulturowe
  • Jak przełożyć trendy na opakowania marek luksusowych
  • Jak zaprojektować opakowanie, które komunikuje wartość marki

17.10-17.40 Czym dla Polaków są dobra luksusowe. Jak są postrzegane i pozycjonowane

Wspólna dyskusja otwarta (dla wszystkich uczestników)

Moderator: Tomasz Zgliczyński-Cuber, CODES

17.40 Zakończenie

Piątek, 16 maja 2008

Prowadzący drugi dzień Kongresu:

Tomasz Zgliczyński-Cuber, CODES

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-10.40 Skuteczne działania promocyjne dla usług szytych na miarę

Case study Bankowe Biuro Podróży Travel Bank

Barbara Dziedzic, Bankowe Biuro Podróży Travelbank, sp. z o.o.

  • Obsługa wyjazdów służbowych i wyjazdów motywacyjnych korporacji
  • Produkt Luksusowego i Elitarnego Klubu Turystyki Kobiecej LEKTYKA
  • VIP Travel – metody dotarcia do klienta i jego obsługa

10.40-11.20 Marketing luksusowych usług finansowych

Case study Noble Bank Concierge

Michał Kulka, Noble Bank

  • Rynek Private Banking w Polsce
  • Wyznaczniki finansowej marki luksusowej
  • Noble Bank Concierge – Czy tylko realizacja zachcianek klientów?

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.20 Alternatywne metody promowania i sprzedaży dóbr luksusowych. Nowy luksus: zakamuflowany, niewyeksponowany i niestandardowy

Case study Comme des Garçons - Guerrilla Store

Robert Serek, Comme des Garçons, Guerrilla Store

  • Luksus zakamuflowany, niewyeksponowany, efemeryczny
  • Nowy merchandising: sklepy Concept i Pop up
  • Marketing "niemarketingowy", ale skuteczny

12.20-13.00 Luksus spersonalizowany

Case study Ermenegildo Zegna

Sebastian Piskała, Ermenegildo Zegna

  • Moda na unikaty i niepowtarzalność, czyli produkt skrojony na miarę
  • Metody zindywidualizowanych działań marketingowych
  • Legendarne właściwości i legendarni użytkownicy
  • Emocjonalny związek z marką

13.00-13.40 Marketing produktów niszowych – jak reklamować dobra, które nie lubią rozgłosu

Case study Amouage, Annick Goutal, Lorenzo Villoresi

Joanna Missala, Michał Missala, Perfumeria Quality Missala

  • Cechy niszowości: wyjątkowa historia zamknięta w ręcznie zdobionym krysztale
  • Różne grupy docelowe – jak przekazać wspólny komunikat
  • Wyraźne granice dla marketingu

13.40-14.40 Lunch

14.40-15.20 Metody repozycjonowania produktu: Masowy produkt vs. luksusowy brand. Skuteczny awans do elitarnego grona produktów luksusowych>

Case study Piwo Peroni Nastro Azzurro

Katarzyna Król, Euro RSCG Sensors

  • Zdefiniowanie produktu luksusowego
  • Analiza konsumenta dóbr luksusowych
  • Mechanizmy rządzące komunikacją produktów luksusowych
  • Launch Peroni Nastro Azzurro – luksusowy portret produktu z kategorii masowej

15.20-16.00 Upominki korporacyjne jako nowy kanał dystrybucji dóbr luksusowych

Case study Villeroy&Boch

Katarzyna Szmidt-Imbierowicz, Villeroy&Boch

  • Oferta korporacyjna oraz prezenty i nagrody w promocjach konsumenckich jako nowy kanał sprzedaży
  • Luksusowe prezenty korporacyjne jako narzędzie budowania prestiżu firmy
  • Sprzedaż dóbr luksusowych jako "upominki reklamowe" bez profanacji marki

16.00-16.40 Im bardziej wyrazista marka tym częściej podrabiana

Rafał Parczewski, PROmarka

  • Podróbki produktów znanych marek
  • Produkty podobne, udające produkty markowe
  • Kroki prawne – jak się bronić

16.40 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
3995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 18 kwietnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 18 kwietnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Aleksandra Schoen-Żmijowa - Project Manager
Szczegółowe informacje: tel.(12) 350 54 00