-
Tytuł:
Kongres CFO 2013
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 2 850 + VAT PLN Teraz: 2 450 + VAT PLN
- Termin: 2013-05-15 - 2013-05-16
- Miejsce: Warszawa / mazowieckie
- Organizator: MOVIDA Conferences
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w prestiżowym, najbardziej merytorycznym na rynku wydarzeniu - KONGRESIE CFO, który odbędzie się w dniach 15-16 maja 2013 r.
w Warszawie.
Podczas Kongresu będą Państwo mieli możliwość zapoznania się z analizami i omówieniem najistotniejszych obszarów będących pod Państwa nadzorem: planowanie finansowe, zarządzanie kosztami, najbardziej efektywne zewnętrzne źródła finansowania przedsiębiorstwa w dobie kryzysu.
Zagadnienia będą omówione od strony praktycznej. Liczne case studies przedstawione zostaną przez liderów rynków, którzy podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami, mówiąc nie tylko o swoich sukcesach, ale również problemach i zastosowanych drogach wyjścia.
Kongres rozpocznie się, prowadzoną przez wybitnych analityków rynku, DEBATĄ o aktualnych uwarunkowaniach makroekonomicznych oraz wyzwaniach dla polskiej gospodarki w okresie spowolnienia.
Jednym z obszarów tematycznych Kongresu będzie także optymalizacja. Przedstawiciel jednej z firm „Wielkiej Czwórki” zaprezentuje najlepsze praktyki w procesach zarządzania należnościami, zapasami oraz zobowiązaniami oraz wyniki badania benchmarkingowego polskich przedsiębiorstw na tle praktyk zarządzania kapitałem obrotowym w wybranych krajach europejskich.
Planowanie finansowe to również wybór odpowiedniego systemu ERP. Case study jednej
z największych firm telekomunikacyjnych naświetli istotne elementy pozwalające uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji w system ERP. Powodzenie projektu i uzyskanie największej wartości z wdrożenia wymaga znajomości czynników sukcesu na każdym etapie przedsięwzięcia wdrożenia czynników organizacyjnych, finansowych, funkcjonalnych, informatycznych i ludzkich. Celem prelekcji jest wskazanie tych kluczowych, popartych praktyką z wdrożeń w średnich i dużych organizacjach.
Ekspert jednej z największych firm doradczych omówi najbardziej efektywne w dobie spowolnienia gospodarczego źródła finansowania, w tym źródła alternatywne dla kredytów bankowych, oraz rozwiązania specyficzne dla grup kapitałowych. Przedstawi także analizę praktyki spółek w zakresie zarządzania kapitałem obrotowym i wykorzystywania kredytu kupieckiego jako najtańszej formy finansowania działalności operacyjnej, w tym zaprezentuje najskuteczniejsze narzędzia wspierające decyzje strategiczne w przedsiębiorstwach.
Zmiany w przepisach VAT odgrywają bardzo istotną kwestię dla przedsiębiorstwa. Rok 2013 to rok ogromnych modyfikacji w podatkach, a także czas do przygotowania się do nowych rozporządzeń, które wejdą 1 stycznia 2014. Ekspert przeanalizuje Państwu najistotniejsze zmiany oraz omówi ich konsekwencje dla funkcjonowania rynku i firm.
Jesteśmy pewni, iż udział w tym spotkaniu będzie owocny, a wiedza podczas niego nabyta szybko przyniesie wymierne korzyści dla funkcjonowania Państwa przedsiębiorstwa.
PROGRAM
15 maja 2013
8:30 rejestracja i kawa powitalna
9:00 otwarcie Kongresu
9:15 DEBATA: WYZWANIA DLA POLSKIEJ GOSPODARKI W OKRESIE SPOWOLNIENIA
- jak stworzenie strefy wolnego handlu miedzy USA i UE może wpłynąć na polską gospodarkę?
- jak polski system bankowy może wesprzeć realizację rządowego programu wzrostu inwestycji?
- czy przystąpienie do Unii bankowej oraz śmiała deklaracja przyjęcia euro może być korzystna dla polskiej gospodarki?
- kiedy Polska spełni kryteria z Maastricht?
- czy konieczna będzie nowelizacja budżetu na 2013 r.?
Moderator: dr Janusz Grobicki, Ekspert w Centrum im. Adama Smitha
Jarosław Janecki, Główny ekonomista banku Société Générale S.A. oddział w Polsce
Bartosz Bielak, Wicedyrektor w Dziale Doradztwa Biznesowego, PwC
10:45 przerwa kawowa
11:00 VAT W 2013 I 2014 – ZMIANY I ICH KONSEKWENCJE DLA RYNKU
I FUNKCJONOWANIA FIRM
1. podsumowanie zmian w 2013 i ocena ich wpływu na funkcjonowanie firmy
- fakturowanie
- ulga na złe długi
- mały podatnik
- nieodpłatne wydania towarów
- lokalne zakupy od zagranicznych podatników
2. zmiany od stycznia 2014
- obowiązek podatkowy
- podstawa opodatkowania
- fakturowanie i rozliczanie faktur korygujących
- prawo do odliczenia podatku naliczonego
PRELEGENT: Rafał Pawlicki,Menedżer, Zespół Podatków Pośrednich, Doradca Podatkowy, Deloitte
12:00 EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM OBROTOWYM JAKO NARZĘDZIE POPRAWIAJĄCE PŁYNNOŚĆ I WARTOŚĆ FIRMY
- wpływ kapitału obrotowego na zarządzanie wartością i płynnością firmy
- polskie przedsiębiorstwa na tle praktyk na innych rynkach -wyniki badania benchmarkingowego
- kluczowe dźwignie efektywności procesów zarządzania kapitałem obrotowym
- dobre praktyki w zarządzaniu kapitałem obrotowym
- studium przypadku
- wdrożenie procesów nastawionych na maksymalizację gotówki
PRELEGENT:Bartosz Bielak, Wicedyrektor w Dziale Doradztwa Biznesoweg, PwC
13:00 Przerwa na obiad
13:45 PUNKTY KRYTYCZNE W ZABEZPIECZANIU PŁYNNOŚCI FINANSOWEJ
PRELEGENT: Andrzej Kraszewski, Dyrektor Finansowy, Żabka Polska sp. z o.o.
14:30 SYSTEM ERP OKIEM PRAKTYKA - KLUCZOWE CZYNNIKI EFEKTYWNEGO WDRAŻANIA I MAKSYMALIZACJI KORZYŚCI
- dlaczego system ERP? - cele wdrożenia
- proces przygotowawczy wdrożenia
- wskaźniki efektywności i model zmiany organizacji
- wybór rozwiązania i dostawcy – omówienie priorytetów
- realizacja projektu – czynniki sukcesu
- utrzymanie i rozwój – strategie i koszty
PRELEGENT:Szymon Zacheja, Dyrektor Procesów i Aplikacji Finansowych, Orange Polska
Do najbardziej istotnych wymiernych korzyści wdrożenia systemu ERP zaliczyć można redukcję poziomu zapasów, kosztów materiałowych oraz nakładów pracy, kosztów ogólnozakładowych, jak również poprawę procesów obsługi klienta i wzrost sprzedaży.
http://decyzje-it.pl
15:45 przerwa kawowa
16:00 MODELOWANIE I ZARZĄDZANIE PROCESEM BUDŻETOWANIA
W PRZEDSIĘBIORSTWIE ORAZ KONTROLA REALIZACJI PLANU BUDŻETOWEGO
W OPARCIU O NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA ERP
- kryteria
- możliwości
- konsekwencje
- efekty
- monitoring
- różnice, problemy rozbudowanych programów w stosunku do tych mniejszych
- konkretne przykłady
PRELEGENT: Janusz Małgorzaciak, Menadżer Działu Sprzedaży Rozwiązań Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft Sp. z o.o.
17:00 zakończenie I-go dnia Kongresu
16 maja 2013
9:00 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM JURAJSKA SP W OPARCIU
O KONCEPCJĘ ACTIVITY BASED COSTING
- przedstawienie firmy Jurajska Spółdzielnia Pracy
- geneza wdrożenia rachunku kosztów działań
- źródła danych i sposoby ich przeliczania
- przykłady analiz oraz podjętych na ich podstawie działań
- rola i zachowania menadżerów odpowiedzialnych za sprzedaż w zarządzaniu rentownością klientów
- rachunek ABC a system motywacyjny
- problemy związane z zarządzaniem w oparciu o ABC
PRELEGENT: Sławomir Gradek, Dyrektor ds. Ekonomiczno – Finansowych, Członek Zarządu Jurajskiej Spółdzielni Pracy
Rachunek kosztów działań niweluje wszystkie mankamenty tradycyjnych systemów księgowych w zakresie prawidłowej kalkulacji kosztów i rentowności poszczególnych klientów oraz produktów firmy.
http://biznestrend.pl
10:00 PRAKTYCZNE ASPEKTY WDROŻENIA E-FAKTURY
- model działania procesu sprzedaży wspomaganego elektroniczną wymianą danych
- wdrożenie e-faktury jako kolejny etap rozwoju systemu EDI
- wady i zalety przyjętego rozwiązania technicznego (operator EDI, oprogramowanie do komunikacji i transakcji, integracja z istniejącym systemem informatycznym)
- dodatkowe nakłady związane z wdrożeniem i utrzymaniem e-faktury
- korzyści i wyzwania —spojrzenie poprzez pryzmat IT, finansów i logistyki
- dylematy związane z dostosowaniem się do nowych regulacji prawnych
PRELEGENT:Aneta Czerniewska, Starszy Analityk Biznesu region Europa, Lider Centrum Suportowego dla Fabryk, Reckitt Benckiser (Poland) S.A.
10:45 przerwa kawowa
11:00 OPTYMALIZACJA KOSZTOWA
- obszary optymalizacji
- w jaki sposób zmniejszyć koszty
ZAPROSZONY PRELEGENT: Grzegorz Grabowicz, Dyrektor Finansowy, Magellan S.A.
11:45 ZARZĄDZANIE RYZYKIEM NADUŻYĆ W ORGANIZACJACH
- sondaż nadużyć 2012 a nasze obserwacje
- kto w organizacjach popełnia nadużycia?
- jak wykrywane są nadużycia ?
- klucz do efektywnej prewencji nadużyć
- podstawy organizacyjne dla programu zarzadzania ryzykiem nadużyć
- podstawowe korzyści z poprawnie funkcjonującego programu
PRELEGENT: Rafał Turczyn, Lider Działu Zarządzania Ryzykiem Nadużyć oraz Ekspertyz
w Sprawach Spornych, Deloitte
12:30 Lunch
13:15 PRAKTYCZNE ASPEKTY PODEJMOWANIA DECYZJI W PROCESACH TRANSAKCYJNYCH
- zewnętrzne źródła finansowania działalności - ocena efektywności oraz praktyka rynkowa
- efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym jako źródło finansowania
- analiza synergii w procesie transakcyjnym i jej wpływ na decyzje inwestycyjne
w praktyce spółek
PRELEGENT: Zbigniew Jusis, Partner, Dział Doradztwa Transakcyjnego, Ernst & Young Corporate Finance Sp. z o.o.
Punktem wyjścia do jakichkolwiek rozmów na temat finansowania zewnętrznego jest zdefiniowanie modelu biznesu i przygotowanie strategii rozwoju firmy. Przemyślana strategia powinna wynikać z obecnej działalności spółki i być naturalną konsekwencją jej dotychczasowego rozwoju.
http://www.ipo.pl
14:15 przerwa kawowa
14:30 KOLEJNE ETAPY FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI – DOŚWIADCZENIA GRUPY INTEGER.PL
- finansowanie działalności ze środków własnych wspólników poprzez zysk zatrzymany
- banki
- giełda
- dotacje unijne
- prywatne emisje obligacji
- finansowanie z private equity
PRELEGENT:Jakub Ratajczak, Doradca Zarządu Grupy Integer.pl SA
15:15 WSPARCIE B+R ORAZ INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW ZE ŚRODKÓW POLITYKI SPÓJNOŚCI UE NA LATA 2014-2020
- zasady programowania środków UE na lata 2014-2020
- system dokumentów strategicznych i programowych
- strategia wykorzystania środków UE w CT 1
- warunkowość ex-ante dla CT 1 - strategia inteligentnej specjalizacji
- diagnoza w obszarze B+R+I w Polsce
- założenia programowania B+R+I na lata 2014-2020
- założenia Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020
PRELEGENT:Łukasz Małecki, Kierownik Zespołu ds. Programowania, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
16:00 zakończenie Kongresu
Koszt uczestnictwa:
2450 + VAT do 25 kwietnia 2013
2850 + VAT od 26 kwietnia 2013
Szczegółowe informacje:
Marta Krawczyńska - Project Manager
tel.: 22 402 64 85
e-mail: Więcej na: