-
Tytuł:
IV Forum Project Management Office (PMO) Zarządzanie Biurem Projektów
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 5 695 + VAT PLN Teraz: 4 695 + VAT PLN
- Termin: 2009-04-22 - 2009-04-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Kluczowe zagadnienia:
- Pozycja PMO w nowoczesnej firmie
- PMO we współpracy z innymi
- Narzędzia informatyczne wspomagające pracę PMO
- Project Management Office w kontekście finansów
- Procesowy model PMO
- Aspekt przywództwa na różnych poziomach zarządzania projektem
- Niedobór umiejętności vs. skomplikowany portfel projektów
- Wartość PMO dla organizacji
- PR i marketing wewnętrzny na usługach PMO
- Rola PMO w zarządzaniu ryzykiem portfela projektów w czasie kryzysu
- Ewolucja PMO (zakres działań, odpowiedzialność, liczba pracowników)
- Praktyka zarządzania portfelem projektów w firmie i udział w tym procesie PMO
Program
Dzień I, 22 kwietnia 2009
08.45 Rejestracja uczestników
09.00 Rozpoczęcie konferencji
09.10 Pozycja PMO w nowoczesnej firmie
- rola i zakres odpowiedzialności oraz organizacja w różnych strukturach
- rola PMO: ciało doradczo-szkoleniowe? nadzorca projektów? ciało odpowiedzialne za realizację projektów w ramach programów?
- rola firmowego PMO i jego współpracy w zakresie integracji procedur i narzędzi, planowanie projektów/ zasobów z dostawcami usług
- wyznaczenie celów dla PMO oraz właściwe definiowanie wskaźników i mierników osiągnięcia wyznaczonych celów
Prelegent: Witold Chrostowski, IS Project Leader PMO, Philip Morris International Service Center Europe Sp. z o.o.
10.10 PMO we współpracy z innymi
- współpraca PMO z innymi udziałowcami projektów (dyrektorzy jednostek funkcjonalnych, zarząd, kierownicy projektów)
- interakcja PMO z pozostałymi jednostkami projektu - metodologia a rzeczywistość biznesowa
- dobre praktyki w zakresie Portoflio Governance i szerzej - współpracy Enterprise PMO z interesariuszami po stronie biznesu
Prelegent: Tomasz Pawul, Z-ca Dyrektora Pionu Technologii Informatycznej ds. Wytwarzania Oprogramowania, Wirtualna Polska S.A.
11.00 Przerwa na kawę
11.15 Narzędzia informatyczne wspomagające pracę PMO
- porównanie narzędzi informatycznych dla PMO
- problematyka dysponowania właściwymi narzędziami wspomagającymi Project Management zarówno na poziomie pojedynczego projektu jak i całego portfela
12.00 Project Management Office w kontekście finansów
- zaangażowanie PMO z pionem finansów w ramach realizacji projektów
- centralne zarządzanie kosztami na poziomie PMO
- kwestia właściwego finansowego uzasadnienia wynikającego bezpośrednio z celu/ celów jakie stawia się przed PMO
- samofinansowanie PMO
13.00 Wspólny obiad
14.00 Procesowy model PMO
- zasady automatycznego tworzenia aktów prawnych regulujących wewnętrzne i zewnętrzne funkcjonowanie Biura, jako składników ładu korporacyjnego
- problem braku powiązania pomiędzy zarządzaniem procesowym (operacyjnym) a projektami rozumianymi jako usprawnienia istniejących procesów
- zarządzanie portfelem projektów vs. zarządzanie procesami biznesowymi
Prelegent: Tadeusz Lis, Badania Systemowe „EnergSys”
15.00 Przerwa na kawę
15.15 Aspekt przywództwa na różnych poziomach zarządzania projektem
- czego powinno oczekiwać się od kierowników projektów
- jak PMO powinno wspierać właścicieli projektów
- jakie cechy w zarządzaniu kierownikami projektów są najbardziej pożądane
Prelegent: Waldemar Plata, Dyrektor ds Strategii i Rozwoju w Petrobaltic SA Grupa Lotos oraz członek zarządu w firmach UAB Nafos Gavyba i AB Geonafta
16.15 Niedobór umiejętności vs. skomplikowany portfel projektów
- jak radzić sobie z ograniczonością zasobów ludzkich
- jak minimalizować ryzyko braku umiejętności kierowników projektu
- rygor metodyczny - systematyczność, wiarygodność, konsekwencja działania, mentalność i dojrzałość firmy w zakresie PM
Prelegent: Robert Kański, Kierownik Biura Zarządzania Projektami, Europejski Fundusz Leasingowy S.A.
17.00 Zakończenie pierwszego dnia
Dzień II, 23 kwietnia 2009
09.00 Wartość PMO dla organizacji
- jak wykazać przydatność i opłacalność PMO (ROI z PMO)
- ocena efektywności biznesowej projektów, CBA a rzeczywista stopa zwrotu ze zrealizowanych projektów
- jak odpowiedzieć na pytanie zarządu- dlaczego wprowadzenie PMO jest kosztowne; gdzie szukać uzasadnienia dla ponoszenia tych wydatków
- skuteczna komunikacja w PMO - zrozumienie, a przede wszystkim wsparcie zarządu co do słuszności stworzenia PMO
Prelegent: Tomasz Uljanicki, Project Office Director, Polpharma SA
10.00 PR i marketing wewnętrzny na usługach PMO
- jak przekonać wewnętrzną opozycję do dobrowolnej współpracy, jak wykazać że jest to bardziej efektywne niż działania bez PMO
- zmiana postaw ludzi w kierunku większej otwartości informacyjnej; łamanie silosów i redukowanie organizacji nieformalnej
- jak radzić sobie z problemem „skostniałych” firm, gdzie trudno zmienić nawyki i przekonać do PMO
11.00 Przerwa na kawę
11.15 Praktyka zarządzania portfelem projektów w firmie i udział w tym procesie PMO
- selekcja projektów do realizacji
- zarządzanie portfelem projektów versus priorytetyzacja projektów
Prelegent: Joanna Silińska, OPS PMO Manager / BB, GE Money Bank S.A.
12.00 Wspólny obiad
13.00 Ewolucja PMO (zakres działań, odpowiedzialność, liczba pracowników)
- łączenie kilku PMO w dużych organizacjach
- wirtualizacja PMO
- rewitalizacja PMO
- likwidacja PMO
Prelegent: Dr Marcin Żmigrodzki, Dyrektor Departamentu Zarządzania Projektami i Procesami, Euro Bank S.A.
14.00 Rola PMO w zarządzaniu ryzykiem portfela projektów w czasie kryzysu
- kryterium wyboru projektów o akceptowalnym poziomie ryzyka
- jak nie dopuścić by projekt wysokiego ryzyka zamienił się w kryzys i stał się zagrożeniem dla całej firmy
- skuteczna identyfikacja zagrożeń płynących z rynku oraz z wnętrza własnej organizacji
Prelegent: Jacek Mamot, Prezes Zarządu, K2 Consulting
15.00 Przerwa na kawę
15.15 The Standard for Portfolio Management wg PMI a praktyka zarządzania Biurem Projektów- case study BCC – wdrożenia SAP
Kontekst firmy konsultingowej jako ‘użytkownika’ Biura Projektów jest o tyle interesujący, że projekty/portfel projektów stanowią podstawową działalność, a nie są tylko uzupełnieniem innej działalności operacyjnej (np. produkcji), więc wszystkie usprawnienia w tym obszarze przekładają się bardzo mocno na wynik działania całej firmy. BCC w ciągu ostatnich lat zwielokrotniło obroty i wzrosło od skali kilkudziesięciu osób do ponad 200 pracowników zaangażowanych w projekty w kilkunastu krajach świata, co wymusiło szybkie przejście od zarządzania portfelem projektów ‘w Excelu’ do wdrożenia zbioru uporządkowanych procedur i narzędzi. Jednym z kroków było formalne powołanie Biura Projektów w roku 2005. Podczas kolejnych 3 lat ewolucji PMO na bieżąco konfrontowano praktyki i standardy publikowane przez PMI z realnymi możliwościami, kosztami i korzyściami z wdrażania poszczególnych zmian w organizacji.
Prelegent: Michał Kunze, Kierownik Biura Projektów, Business Consulting Center Sp. z o.o.
16.15 Zakończenie konferencji
Dzień specjalny 24 kwietnia 2009
Gra symulacyjna „Królestwo za informację”
Zadecyduj o losach projektów w firmie!!!
Zapraszamy na dzień specjalny Konferencji PMO Forum poświęconemu raportowaniu i analizie statusu projektów w organizacji. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatu i gry symulacyjnej i pozwolą poczuć codzienność podejmowania decyzji projektowych na przykładzie organizacji, gdzie cele biznesowe podlegają ciągłym zmianom i mieszają się z polityką i indywidualnymi oczekiwaniami udziałowców. Uczestnicy zabawy będą mogli nauczyć się i wypróbować podczas symulacji jak ustalić zasady raportowania projektów w firmie, jak analizować otrzymane dane oraz jak definiować i wdrażać zasady zarządzania projektami zagrożonymi. Serdecznie zapraszamy.
Agenda dnia specjalnego:
1. Wprowadzenie metodyczne
- Ocena stanu projektu
- Proces raportowania stanu projektów z punktu widzenia PMO, dyrektora funkcjonalnego, kierownika projektu i sponsora
- Analiza portfela projektów
2. Warsztaty
- Budowa raportu statusu projektu
- Wdrożenie procesu raportowania projektów
3. Gra symulacyjna
- Wprowadzenie do gry
- Analiza stanu projektów
- Runda 1: Projekty zagrożone
- Runda 2: Zmiany, zmiany, zmiany
4. Podsumowanie
- Wnioski z gry
- Praktyka raportowania i podejmowania decyzji dotyczących projektów
Prowadzący:
Maciej Bodych, Menedżer Portfela Projektów w Zespole Zarządzania Portfelem Projektów, Raiffeisen Bank Polska S.A.
dr Jerzy Stawicki, Dyrektor Zarządzający, JS PROJECT
Rozpoczęcie dnia specjalnego- 09.00
Przerwa na kawę- 10.30
Wspólny obiad- 12.30
Przerwa na kawę-15.00
Zakończenie – 17.00
Koszty:
konferencja i dzień specjalny
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2009 do 06-03-2009 - 4695 PLN + 22% VAT
od 07-03-2009 do 03-04-2009 - 4995 PLN + 22% VAT
od 04-04-2009 do 22-04-2009 - 5695 PLN + 22% VAT
konferencja
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2009 do 06-03-2009 - 3795 PLN + 22% VAT
od 07-03-2009 do 03-04-2009 - 3995 PLN + 22% VAT
od 04-04-2009 do 22-04-2009 - 4295 PLN + 22% VAT
dzień specjalny
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2009 do 06-03-2009 - 1795 PLN + 22% VAT
od 07-03-2009 do 03-04-2009 - 1995 PLN + 22% VAT
od 04-04-2009 do 22-04-2009 - 2195 PLN + 22% VAT
*10% zniżki dla firm, których przedstawicieli gościliśmy podczas wcześniejszych edycji konferencji dotyczących PMO i kursu Certyfikowany PMO Manager
Szczegółowe informacje:
Zbigniew Więckowski
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 11
faks: 022 420 55 01