eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeInnowacyjne strategie Zakupowe 2009

W programie m.in :

  • Po raz pierwszy w Polsce wiceprezes Unilever, Dr Uwe G Schulte zaprezentuje sprawdzone przez siebie metody zarządzania szeroką i rozproszoną bazą dostawców!
  • Skanska pokaże, jak identyfikuje koszty ukryte i tym samym nie przepłaca dostawcom. Zobacz, jak stosować Total Cost of Ownership w praktyce!
  • Skanska pokaże, jak identyfikuje koszty ukryte i tym samym nie przepłaca dostawcom. Zobacz, jak stosować Total Cost of Ownership w praktyce!
  • Jastrzębska Spółka Węglowa udowodni ile można zaoszczędzić dzięki aukcjom elektronicznym – wiedza poparta 1000 przeprowadzonych aukcji o wartości 300 mln. zł
  • Swoimi rozwiązaniami podzielą się eksperci z ponad 10-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. w: IBM, General Electric, Whirpool, PKN Orlen i innych

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Po raz pierwszy w Polsce Wiceprezes Unilever, Dr G Schulte – prelegent najbardziej prestiżowych konferencji zakupowych na świecie – podzieli się swoim 20-letnim doświadczeniem
  • w strategicznym zarządzaniu zakupami.
  • Doświadczeni eksperci z jednej z najlepszych kancelarii w Polsce, Lovells, doradzą jakie strategie stosować, by uniknąć podatkowych pułapek w międzynarodowych transakcjach
  • Praktycy z PGNiG przedstawią stworzony przez siebie system zakupowy – uznawany za jeden z najlepiej funkcjonujących systemów w reżimie prawa zamówień publicznych oraz pierwszy w Polsce, który otrzymał atest zgodności z prawem UE!
  • Na podstawie 15-letniego doświadczenia w międzynarodowych negocjacjach Lena Lighting zaprezentuje sprawdzone przez siebie strategie prowadzenia rozmów biznesowych
  • Isuzu Motors pokaże jak elektroniczne centrum dystrybucyjne skutecznie skraca czas dostaw z zagranicy

Kto powinien wziąć udział:

  • Wydarzenie skierowane do wszystkich osób zaangażowanych w procesy planowania i realizacji zakupów korporacyjnych oraz zainteresowanych skuteczną redukcją kosztów zakupowych w swojej firmie
  • Członkowie Zarządu odpowiedzialni za obszar zakupów
  • Dyrektorzy i Kierownicy Działów Zakupów
  • Dyrektorzy i Kierownicy Działów Administracyjnych
  • Dyrektorzy i Kierownicy Działów IT
  • Dyrektorzy i Kierownicy ds. Współpracy z Dostawcami
  • Prawnicy odpowiedzialni za umowy z dostawcami
  • Kupcy

Program:

28.10.2008, WTOREK

PROWADZENIE KONGRESU – PIOTR MOTYKA, MARKETPLANET

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

RELACJE Z DOSTAWCAMI

10.00-10.40 NIE ZAWSZE CHODZI O TO, ŻEBY KUPIĆ JAK NAJTANIEJ – STRATEGIE NEGOCJACYJNE, KTÓRE PRZYNOSZĄ KORZYŚCI

case study Lena Lighting
Grzegorz Jabłoński (Lena Lighting)

  • implementacja metodologii Total Aquisition Cost (TAC) w negocjacjach – nowy sposób porozumienia z dostawcą
  • praktyczne wykorzystanie Open Costing w analizie cenowej produktu
  • strategia win-win – jak skutecznie budować partnerskie relacje z partnerem biznesowym

10.40-11.20 NAJLEPSZE METODY MINIMALIZOWANIA RYZYKA W TRANSAKCJACH Z MIĘDZYNARODOWYM DOSTAWCĄ

case study Shell
Marcin Zawisza (Shell)

  • różnice kulturowe – czynniki decydujące o powodzeniu we współpracy z zagranicznymi dostawcami
  • praktyczne narzędzia zabezpieczenia ryzyka walutowego
  • formuły cenowe w kontraktach zakupowych, hedging towarowy i papierowy

11.20-11.40 Przerwa na kawę

11.40-12.30 HOW EFFICIENTLY MANAGE A WIDE AND DISPERESE SUPPLIER BASE

case study Unilever
Dr Uwe G Schulte (UNILEVER)

  • pioneer collaborative solutions as a part of a management strategy
  • progressive tools which work – how to use them in your company
  • corporate responsibility as an opportunity to actively manage supplier relationships

12.30-13.10 SKUTECZNE NEGOCJACJE ZE WSCHODNIM DOSTAWCĄ – TECHNIKI GWARANTUJĄCE SUKCES

Jacek Mrozowski, Niezależny Ekspert ds. Rynków Wschodnich

  • Azja jako najlepsze źródło towarów – jak długo ten trend się jeszcze utrzyma
  • sztuka wyboru solidnego dostawcy w Azji – miejsca i kryteria poszukiwań
  • jak negocjować ze wschodnim dostawcą, by utrzymać długoterminowe relacje handlowe

13.10-14.10 Lunch

14.10-14.50 JAK PRZYGOTOWAĆ KORZYSTNĄ UMOWĘ Z MIĘDZYNARODOWYM PARTNEREM – PRZYDATNE ROZWIĄZANIA

Patryk Laskorzyński (Kancelaria DLA PIPER)

  • istotne kryteria oraz praktyczne konsekwencje wyboru
  • prawa rządzącego umową
  • na co się zdecydować – umowy ramowe, umowy o współpracy czy umowy o dostawę i instalację (turn key agreements)
  • najczęstsze ryzyka prawne w kontraktach w obrocie międzynarodowym

ROZWIĄZANIA REDUKUJĄCE KOSZTY

14.50-15.30 SPRAWDZONE METODY IDENTYFIKACJI KOSZTÓW UKRYTYCH – TOTAL COST OF OWNERSHIP W PRAKTYCE

case study Skanska
Marek Cijka (Skanska)

  • pomyśl dwa razy, nim zmienisz dostawcę – najczęstsze zagrożenia
  • koszt utraconych korzyści – konsekwencja nierozważnej zmiany partnera biznesowego
  • realny wpływ modelu sprzedaży naszego dostawcy na nasze koszty

15.30-15.45 Przerwa na kawę

15.45-16.25 SPECJALIZACJA W DZIALE ZAKUPÓW – JAK EFEKTYWNIE REDUKOWAĆ WYDATKI

case study Bank Zachodni WBK
Zbigniew Rusinek (Bank Zachodni WBK)

  • jak sprawnie przeprowadzić zmiany organizacyjne i procesowe
  • skuteczne narzędzia wspomagające zarządzanie kosztami oraz metody ich redukcji
  • jak z sukcesem nadzorować proces zakupowy i przepływ informacji

16.25-17.00 CENTRALIZACJA ZAKUPÓW NAJBARDZIEJ SKUTECZNĄ DROGĄ DO OSZCZĘDNOŚCI

Dyskusja panelowa
Moderator Piotr Motyka (Marketplanet)
Udział biorą:

  • Danuta Biskupska (Impel)
  • Wojciech Marchwicki (ING Bank Śląski)
  • Dawid Bula (Unilever)
  • Jerzy Walenda (Isuzu Motors)

17.00 Zakończenie

29.10.2008, ŚRODA

9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie

9.30-10.10 SZTUKA UMIEJĘTNEGO WYKORZYSTANIA PRAWA PODATKOWEGO – NAJNOWSZE PRZEPISY

Andrzej Dębiec (Kancelaria Lovells)

  • zagraniczny dostawca, a polski podatek – konsekwencje w praktyce
  • efektywne zarządzanie ryzykiem podatkowym w umowach międzynarodowych
  • jak nie wpaść w podatkowe sidła – sprawdzone wskazówki

10.10-10.50 JAK MIERZYĆ OSZCZĘDNOŚCI W DZIALE ZAKUPÓW

Michał Mazur (PricewaterhouseCoopers)

  • sprawdzone sposoby ustalania celów oszczędnościowych
  • indeksy cenowe i ich zastosowanie w praktyce
  • identyfikacja i pomiar wartości dodanej w relacjach z dostawcami

10.50-11.10 Przerwa na kawę

ELEKTRONICZNE SYSTEMY WSPIERAJĄCE

11.10-11.50 AUKCJE I PRZETARGI ELEKTRONICZNE JAKO SKUTECZNY SPOSÓB NA REDUKCJĘ CEN OFERT

case study Jastrzębska Spółka Węglowa
Jacek Marian Pawłowski (Jastrzębska Spółka Węglowa)

  • sztuka umiejętnego wykorzystania aukcji – optymalizacja nie tylko kosztów ale i czasu
  • jak w praktyce wykorzystać elektroniczne narzędzia zakupowe do prowadzenia negocjacji
  • elektroniczny wybór dostawcy – sposób na likwidację barier geograficznych

11.50-12.30 EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE NEGOCJACJI ELEKTRONICZNYCH I CENTRALNYCH JEDNOSTEK ZAKUPOWYCH – SPOSOBY REDUKCJI KOSZTÓW

case study PGNiG
Ryszard Duduś (PGNiG)

  • standaryzacja i eProcurement efektywną metodą usprawnienia zakupów
  • kiedy negocjacje elektroniczne przynoszą oczekiwane korzyści
  • wpływ prawa zamówień publicznych i implementacji Dyrektywy Sektorowej na procesy zakupowe

12.30-13.30 Lunch

13.30-14.10 INTERAKTYWNE NARZĘDZIA SKRACAJĄCE CZAS DOSTAW Z ZAGRANICY

case study Elektroniczne Centrum Dystrybucyjne Isuzu Motors
Jerzy Walenda (Isuzu Motors)

  • jak optymalizować procesy planowania i kontroli produkcji – elektroniczny przekaz informacji
  • jak automatyzacja zamówień eliminuje błędy w dokumentach
  • decentralizacja zamówień sposobem na skróceniem czasu dostawy i usprawnienie łańcucha logistycznego

14.10-14.30 Przerwa na kawę

14.30-15.10 WDROŻENIE PORTALU ZAKUPOWEGO SPOSOBEM NA OBNIŻENIE KOSZTÓW ZAKUPOWYCH

case study GAZ - SYSTEM
Hubert Kardasz (Marketplanet)

  • jak korzystać z portalu, by zwiększyć rentowność firmy poprzez redukcję kosztów operacyjnych
  • jak w praktyce zapewnić skuteczną koordynację działań w procesie udzielania zamówień
  • jak zautomatyzować poszczególne etapy wyboru dostawcy, by zagwarantować transparentność procesu zakupowego

15.10-15.30 JAK Z SUKCESEM WYKORZYSTAĆ WE WŁASNEJ FIRMIE NOWOCZESNE NARZĘDZIA ZAKUPOWE

Emil Osiewicz (PWPW)

  • jak sformułować zapytania ofertowe, by przyniosły spodziewany efekt
  • wykorzystanie elektronicznych katalogów w praktyce firmy – przydatne wskazówki
  • jak skorzystać na wprowadzeniu eProcurement

15.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w kongresie wynosi:
3995 PLN + 22%VAT prz rejestracji do 26 września 2008r.
4495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 26 września 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Edyta Ferfecka - Project Manager
tel.(12) 350 54 00