-
Tytuł:
Innowacyjne strategie Zakupowe 2009
- Kategoria: Inne
- Cena: 4 495 + VAT PLN Teraz: 3 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-10-28 - 2008-10-29
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Po raz pierwszy w Polsce wiceprezes Unilever, Dr Uwe G Schulte zaprezentuje sprawdzone przez siebie metody zarządzania szeroką i rozproszoną bazą dostawców!
- Skanska pokaże, jak identyfikuje koszty ukryte i tym samym nie przepłaca dostawcom. Zobacz, jak stosować Total Cost of Ownership w praktyce!
- Skanska pokaże, jak identyfikuje koszty ukryte i tym samym nie przepłaca dostawcom. Zobacz, jak stosować Total Cost of Ownership w praktyce!
- Jastrzębska Spółka Węglowa udowodni ile można zaoszczędzić dzięki aukcjom elektronicznym – wiedza poparta 1000 przeprowadzonych aukcji o wartości 300 mln. zł
- Swoimi rozwiązaniami podzielą się eksperci z ponad 10-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. w: IBM, General Electric, Whirpool, PKN Orlen i innych
Dlaczego warto wziąć udział:
- Po raz pierwszy w Polsce Wiceprezes Unilever, Dr G Schulte – prelegent najbardziej prestiżowych konferencji zakupowych na świecie – podzieli się swoim 20-letnim doświadczeniem
- w strategicznym zarządzaniu zakupami.
- Doświadczeni eksperci z jednej z najlepszych kancelarii w Polsce, Lovells, doradzą jakie strategie stosować, by uniknąć podatkowych pułapek w międzynarodowych transakcjach
- Praktycy z PGNiG przedstawią stworzony przez siebie system zakupowy – uznawany za jeden z najlepiej funkcjonujących systemów w reżimie prawa zamówień publicznych oraz pierwszy w Polsce, który otrzymał atest zgodności z prawem UE!
- Na podstawie 15-letniego doświadczenia w międzynarodowych negocjacjach Lena Lighting zaprezentuje sprawdzone przez siebie strategie prowadzenia rozmów biznesowych
- Isuzu Motors pokaże jak elektroniczne centrum dystrybucyjne skutecznie skraca czas dostaw z zagranicy
Kto powinien wziąć udział:
- Wydarzenie skierowane do wszystkich osób zaangażowanych w procesy planowania i realizacji zakupów korporacyjnych oraz zainteresowanych skuteczną redukcją kosztów zakupowych w swojej firmie
- Członkowie Zarządu odpowiedzialni za obszar zakupów
- Dyrektorzy i Kierownicy Działów Zakupów
- Dyrektorzy i Kierownicy Działów Administracyjnych
- Dyrektorzy i Kierownicy Działów IT
- Dyrektorzy i Kierownicy ds. Współpracy z Dostawcami
- Prawnicy odpowiedzialni za umowy z dostawcami
- Kupcy
Program:
28.10.2008, WTOREK
PROWADZENIE KONGRESU – PIOTR MOTYKA, MARKETPLANET
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
RELACJE Z DOSTAWCAMI
10.00-10.40 NIE ZAWSZE CHODZI O TO, ŻEBY KUPIĆ JAK NAJTANIEJ – STRATEGIE NEGOCJACYJNE, KTÓRE PRZYNOSZĄ KORZYŚCI
case study Lena Lighting
Grzegorz Jabłoński (Lena Lighting)
- implementacja metodologii Total Aquisition Cost (TAC) w negocjacjach – nowy sposób porozumienia z dostawcą
- praktyczne wykorzystanie Open Costing w analizie cenowej produktu
- strategia win-win – jak skutecznie budować partnerskie relacje z partnerem biznesowym
10.40-11.20 NAJLEPSZE METODY MINIMALIZOWANIA RYZYKA W TRANSAKCJACH Z MIĘDZYNARODOWYM DOSTAWCĄ
case study Shell
Marcin Zawisza (Shell)
- różnice kulturowe – czynniki decydujące o powodzeniu we współpracy z zagranicznymi dostawcami
- praktyczne narzędzia zabezpieczenia ryzyka walutowego
- formuły cenowe w kontraktach zakupowych, hedging towarowy i papierowy
11.20-11.40 Przerwa na kawę
11.40-12.30 HOW EFFICIENTLY MANAGE A WIDE AND DISPERESE SUPPLIER BASE
case study Unilever
Dr Uwe G Schulte (UNILEVER)
- pioneer collaborative solutions as a part of a management strategy
- progressive tools which work – how to use them in your company
- corporate responsibility as an opportunity to actively manage supplier relationships
12.30-13.10 SKUTECZNE NEGOCJACJE ZE WSCHODNIM DOSTAWCĄ – TECHNIKI GWARANTUJĄCE SUKCES
Jacek Mrozowski, Niezależny Ekspert ds. Rynków Wschodnich
- Azja jako najlepsze źródło towarów – jak długo ten trend się jeszcze utrzyma
- sztuka wyboru solidnego dostawcy w Azji – miejsca i kryteria poszukiwań
- jak negocjować ze wschodnim dostawcą, by utrzymać długoterminowe relacje handlowe
13.10-14.10 Lunch
14.10-14.50 JAK PRZYGOTOWAĆ KORZYSTNĄ UMOWĘ Z MIĘDZYNARODOWYM PARTNEREM – PRZYDATNE ROZWIĄZANIA
Patryk Laskorzyński (Kancelaria DLA PIPER)
- istotne kryteria oraz praktyczne konsekwencje wyboru
- prawa rządzącego umową
- na co się zdecydować – umowy ramowe, umowy o współpracy czy umowy o dostawę i instalację (turn key agreements)
- najczęstsze ryzyka prawne w kontraktach w obrocie międzynarodowym
ROZWIĄZANIA REDUKUJĄCE KOSZTY
14.50-15.30 SPRAWDZONE METODY IDENTYFIKACJI KOSZTÓW UKRYTYCH – TOTAL COST OF OWNERSHIP W PRAKTYCE
case study Skanska
Marek Cijka (Skanska)
- pomyśl dwa razy, nim zmienisz dostawcę – najczęstsze zagrożenia
- koszt utraconych korzyści – konsekwencja nierozważnej zmiany partnera biznesowego
- realny wpływ modelu sprzedaży naszego dostawcy na nasze koszty
15.30-15.45 Przerwa na kawę
15.45-16.25 SPECJALIZACJA W DZIALE ZAKUPÓW – JAK EFEKTYWNIE REDUKOWAĆ WYDATKI
case study Bank Zachodni WBK
Zbigniew Rusinek (Bank Zachodni WBK)
- jak sprawnie przeprowadzić zmiany organizacyjne i procesowe
- skuteczne narzędzia wspomagające zarządzanie kosztami oraz metody ich redukcji
- jak z sukcesem nadzorować proces zakupowy i przepływ informacji
16.25-17.00 CENTRALIZACJA ZAKUPÓW NAJBARDZIEJ SKUTECZNĄ DROGĄ DO OSZCZĘDNOŚCI
Dyskusja panelowa
Moderator Piotr Motyka (Marketplanet)
Udział biorą:
- Danuta Biskupska (Impel)
- Wojciech Marchwicki (ING Bank Śląski)
- Dawid Bula (Unilever)
- Jerzy Walenda (Isuzu Motors)
17.00 Zakończenie
29.10.2008, ŚRODA
9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30-10.10 SZTUKA UMIEJĘTNEGO WYKORZYSTANIA PRAWA PODATKOWEGO – NAJNOWSZE PRZEPISY
Andrzej Dębiec (Kancelaria Lovells)
- zagraniczny dostawca, a polski podatek – konsekwencje w praktyce
- efektywne zarządzanie ryzykiem podatkowym w umowach międzynarodowych
- jak nie wpaść w podatkowe sidła – sprawdzone wskazówki
10.10-10.50 JAK MIERZYĆ OSZCZĘDNOŚCI W DZIALE ZAKUPÓW
Michał Mazur (PricewaterhouseCoopers)
- sprawdzone sposoby ustalania celów oszczędnościowych
- indeksy cenowe i ich zastosowanie w praktyce
- identyfikacja i pomiar wartości dodanej w relacjach z dostawcami
10.50-11.10 Przerwa na kawę
ELEKTRONICZNE SYSTEMY WSPIERAJĄCE
11.10-11.50 AUKCJE I PRZETARGI ELEKTRONICZNE JAKO SKUTECZNY SPOSÓB NA REDUKCJĘ CEN OFERT
case study Jastrzębska Spółka Węglowa
Jacek Marian Pawłowski (Jastrzębska Spółka Węglowa)
- sztuka umiejętnego wykorzystania aukcji – optymalizacja nie tylko kosztów ale i czasu
- jak w praktyce wykorzystać elektroniczne narzędzia zakupowe do prowadzenia negocjacji
- elektroniczny wybór dostawcy – sposób na likwidację barier geograficznych
11.50-12.30 EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE NEGOCJACJI ELEKTRONICZNYCH I CENTRALNYCH JEDNOSTEK ZAKUPOWYCH – SPOSOBY REDUKCJI KOSZTÓW
case study PGNiG
Ryszard Duduś (PGNiG)
- standaryzacja i eProcurement efektywną metodą usprawnienia zakupów
- kiedy negocjacje elektroniczne przynoszą oczekiwane korzyści
- wpływ prawa zamówień publicznych i implementacji Dyrektywy Sektorowej na procesy zakupowe
12.30-13.30 Lunch
13.30-14.10 INTERAKTYWNE NARZĘDZIA SKRACAJĄCE CZAS DOSTAW Z ZAGRANICY
case study Elektroniczne Centrum Dystrybucyjne Isuzu Motors
Jerzy Walenda (Isuzu Motors)
- jak optymalizować procesy planowania i kontroli produkcji – elektroniczny przekaz informacji
- jak automatyzacja zamówień eliminuje błędy w dokumentach
- decentralizacja zamówień sposobem na skróceniem czasu dostawy i usprawnienie łańcucha logistycznego
14.10-14.30 Przerwa na kawę
14.30-15.10 WDROŻENIE PORTALU ZAKUPOWEGO SPOSOBEM NA OBNIŻENIE KOSZTÓW ZAKUPOWYCH
case study GAZ - SYSTEM
Hubert Kardasz (Marketplanet)
- jak korzystać z portalu, by zwiększyć rentowność firmy poprzez redukcję kosztów operacyjnych
- jak w praktyce zapewnić skuteczną koordynację działań w procesie udzielania zamówień
- jak zautomatyzować poszczególne etapy wyboru dostawcy, by zagwarantować transparentność procesu zakupowego
15.10-15.30 JAK Z SUKCESEM WYKORZYSTAĆ WE WŁASNEJ FIRMIE NOWOCZESNE NARZĘDZIA ZAKUPOWE
Emil Osiewicz (PWPW)
- jak sformułować zapytania ofertowe, by przyniosły spodziewany efekt
- wykorzystanie elektronicznych katalogów w praktyce firmy – przydatne wskazówki
- jak skorzystać na wprowadzeniu eProcurement
15.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w kongresie wynosi:
3995 PLN + 22%VAT prz rejestracji do 26 września 2008r.
4495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 26 września 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Edyta Ferfecka - Project Manager
tel.(12) 350 54 00