-
Tytuł:
E-learning a zarządzanie wiedzą
- Kategoria: Informatyka i Internet
- Cena: 1 250 + VAT PLN Teraz: 1 250 + VAT PLN
- Termin: 2004-11-17 - 2004-11-18
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: K&K Group
Konferencję zorganizowano dla przedsiębiorców, których celem jest poprawa innowacyjności swojej organizacji lub działu. Wskażemy jak ważną rolę w realizacji takiego zadania odgrywają szkolenia prowadzone drogą elektroniczną oraz wdrożenie zarządzania wiedzą.
Dzień 1 : E-learning – nauczanie na odległość
Podczas pierwszego dnia spotkania (17 XI) przedstawione zostaną zalety i wady e-learningu w stosunku do nauczania tradycyjnego, aspekty ekonomiczne e-learningu oraz dostępne na rynku rozwiązania z zakresu e-learningu w różnego typu organizacjach. Planowane jest rozważenie następujących zagadnień:
- Modele działań wykorzystujące technologie do wsparcia procesu szkoleń;
- Aplikacje i procesy przekazywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem technologii komputerowych;
- Sposoby tworzenia i dystrybucji wiedzy celem podniesienia efektywności działań organizacji;
- Techniki przekazywania wiedzy wykorzystujące elektroniczną transmisję informacji (ekstranet/intranet, rozgłaszanie satelitarne, telewizja interaktywna);
- Kompleksowe zarządzanie szkoleniami;
- Wdrożenia i problemy na jakie natrafimy;
- Trendy rozwojowe;
- Wybór dostawcy;
- Zagadnienia prawne;
- E-learning jako narzędzie zarządzania wiedzą.
Dzień 2 : Zarządzanie wiedzą i informacją w organizacji
W drugim dniu spotkania (18 XI) wskażemy jak zarządzanie wiedzą (ang. Knowledge Management) może wpłynąć na poprawę innowacyjności przedsiębiorstwa i wzrost satysfakcji klientów. Poruszymy zagadnienia prawne, temat strategii KM i zdefinujemy bariery organizacyjno-technologiczne.
Na płaszczyźnie wymiany zasobów informacyjnych w organizacji ten aspekt zarządzania jest związany z systemem przepływu dokumentów i pracy (workflow). W kontekście KM mówi się także o portalach korporacyjnych, systemach zarządzania projektami, e-learningowych i systemach informatycznych; o tym będziemy dyskutować.
Wskażemy wyzwania stojące przed CKO:
- identyfikowanie, zdobywanie zasobów wiedzy, czyli jak wykorzystać potencjał intelektualny pracowników;
- gromadzenie, rozpowszechnianie i ochrona wiedzy, czyli jak zdobyć przewagę konkurencyjną;
- sposoby oceny i pomiaru efektów stosowanych w firmie technik zarządzania wiedzą;
- wybór rozwiązań wspierających KM (workflow i inne) i dlaczego sama technologia nie wystarczy
Więcej informacji oraz program konferencji