eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeE-learning a zarządzanie wiedzą

Konferencję zorganizowano dla przedsiębiorców, których celem jest poprawa innowacyjności swojej organizacji lub działu. Wskażemy jak ważną rolę w realizacji takiego zadania odgrywają szkolenia prowadzone drogą elektroniczną oraz wdrożenie zarządzania wiedzą.

Dzień 1 : E-learning – nauczanie na odległość

Podczas pierwszego dnia spotkania (17 XI) przedstawione zostaną zalety i wady e-learningu w stosunku do nauczania tradycyjnego, aspekty ekonomiczne e-learningu oraz dostępne na rynku rozwiązania z zakresu e-learningu w różnego typu organizacjach. Planowane jest rozważenie następujących zagadnień:

  • Modele działań wykorzystujące technologie do wsparcia procesu szkoleń;
  • Aplikacje i procesy przekazywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem technologii komputerowych;
  • Sposoby tworzenia i dystrybucji wiedzy celem podniesienia efektywności działań organizacji;
  • Techniki przekazywania wiedzy wykorzystujące elektroniczną transmisję informacji (ekstranet/intranet, rozgłaszanie satelitarne, telewizja interaktywna);
  • Kompleksowe zarządzanie szkoleniami;
  • Wdrożenia i problemy na jakie natrafimy;
  • Trendy rozwojowe;
    • Wybór dostawcy;
    • Zagadnienia prawne;
  • E-learning jako narzędzie zarządzania wiedzą.

Dzień 2 : Zarządzanie wiedzą i informacją w organizacji

W drugim dniu spotkania (18 XI) wskażemy jak zarządzanie wiedzą (ang. Knowledge Management) może wpłynąć na poprawę innowacyjności przedsiębiorstwa i wzrost satysfakcji klientów. Poruszymy zagadnienia prawne, temat strategii KM i zdefinujemy bariery organizacyjno-technologiczne.

Na płaszczyźnie wymiany zasobów informacyjnych w organizacji ten aspekt zarządzania jest związany z systemem przepływu dokumentów i pracy (workflow). W kontekście KM mówi się także o portalach korporacyjnych, systemach zarządzania projektami, e-learningowych i systemach informatycznych; o tym będziemy dyskutować.

Wskażemy wyzwania stojące przed CKO:

  • identyfikowanie, zdobywanie zasobów wiedzy, czyli jak wykorzystać potencjał intelektualny pracowników;
  • gromadzenie, rozpowszechnianie i ochrona wiedzy, czyli jak zdobyć przewagę konkurencyjną;
  • sposoby oceny i pomiaru efektów stosowanych w firmie technik zarządzania wiedzą;
  • wybór rozwiązań wspierających KM (workflow i inne) i dlaczego sama technologia nie wystarczy

Więcej informacji oraz program konferencji