-
Tytuł:
Bancassurance - najlepsze praktyki, najczęstsze problemy
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 295 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2009-11-25 - 2009-11-26
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Mam ogromny zaszczyt i przyjemność poinformować, iż w dniach 25 – 26 listopada 2009 roku w Warszawie odbędzie się konferencja Bancassurance – najlepsze praktyki, najczęstsze problemy. Wybór daty konferencji nie jest przypadkowy, 1 listopada wchodzą w życie dobre praktyki Bancassurance, więc na pewno pojawi się wiele pytań, które w szerszym gronie chcieliby Państwo przedyskutować. Zaproponowany program, do którego lektury zapraszam, zawiera tylko aktualne i praktyczne kwestie. Wśród wielu interesujących sesji pragnę wspomnieć tylko o: Bancassurance dziś – zmiany, wyzwania, możliwości, Ubezpieczenia w sieci, Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne w ofercie banku – moda czy konieczność? Państwa szczególnej uwadze polecam, wyjątkowe Warsztaty prawno- podatkowe, które zaplanowane zostały drugiego dnia w godzinach 09.00 – 12.30. Prowadzącymi są wybitni specjaliści Pani Mecenas Aldona Wnęk oraz Pan Mecenas Andrzej Dębiec, reprezentujący Kancelarię Lovells.
Kluczowe zagadnienia konferencji:
- Bancassurance dziś – zmiany, wyzwania, możliwości
- NIE TYLKO BANCASSURANCE, czyli o trochę innej współpracy banków i Towarzystw Ubezpieczeniowych …
- Bancassurance po wojnie o depozyty
- Współpraca banku i partnera ubezpieczeniowego w zakresie rozwiązań IT i efektywnego wdrażania produktów ubezpieczeniowych do sprzedaży w banku
- Dystrybucja produktów bankowych przez agentów ubezpieczeniowych Towarzystwa
- Sprzedaż produktów „standalone”
- Motywowanie bankowej sieci sprzedaży
- Warsztaty prawno – podatkowe
- Ubezpieczenia w sieci - sprzedaż i marketing przez www
- Zmiany oczekiwań klientów bankowych wobec produktów bancassurance
- Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne w ofercie banku – moda czy konieczność?
Program:
Dzień I, 25 listopada 2009
09.00 Bancassurance dziś – zmiany, wyzwania, możliwości
- trendy w bancassurance w odniesieniu do produktów ubezpieczeniowych, kanałów dystrybucji, roli banku , roli Towarzystwa Ubezpieczeniowego
- udział bancassurance w rynku ubezpieczeń (życiowych, majątkowych z udziałem % poszczególnych rodzajów ubezpieczeń)
- banki jako agenci ubezpieczeniowi wg rejestru KNF (dane na koniec 2Q09)
- udział poszczególnych kanałów dystrybucji (oddziały, internet, telefon)
- kierunki rozwoju ubezpieczeń finansowych towarzyszących ofercie kredytów hipotecznych
09.40 NIE TYLKO BANCASSURANCE, czyli o trochę innej współpracy banków i Towarzystw Ubezpieczeniowych …
- współpraca banków i ubezpieczeniowej w sferze zarządzania ryzykiem
- produkty sekurytyzacji ryzyka ubezpieczeniowego (ILS) – idea, zastosowania, rynek
- współpraca bankowo-ubezpieczeniowa, czyli: na ile bank może przejąć zadania ubezpieczyciela, a na ile ubezpieczyciel zadania banku?
- ILS a kryzys na rynkach finansowych
10.20 Bancassurance po wojnie o depozyty
- egzotyczne struktury: Jaka jest prawdziwa wartość dla klienta?
- jak zatrzymać środki klientów zgromadzone na depozytach?
- bancassurance drugiej generacji
11.30 Przerwa na kawę
11.45 Współpraca banku i partnera ubezpieczeniowego w zakresie rozwiązań IT i efektywnego wdrażania produktów ubezpieczeniowych do sprzedaży w banku
12.30 Wspólny obiad
13.30 Bancassurance na rynku włoskim
Prelegent: Adriano De Matteis, Director, Business Development, RGA Reinsurance Company Limited, Rappresentanza per l’IItalia
14.30 Przerwa na kawę
14.55 Sprzedaż produktów „standalone”
- doświadczenia europejskie
- czy banki powinny sprzedawać ubezpieczenia czy sprzedawać je z ofertą podstawową
16.00 Motywowanie bankowej sieci sprzedaży
- sposoby budowania programów motywacyjnych dla sprzedawców bancassurance oraz ich wpływ na wynik
- szkolenia sprzedawców w bankach, nie tyle produktowe co handlowe; oczekiwania wobec ubezpieczycieli o wsparcie trenerskie – szkolenia handlowe
17.00 Zakończenie pierwszego dnia
Dzień II, 26 listopada 2009
09.00 – 12.30 Warsztaty prawno – podatkowe
Aspekty prawne
- formy prawne współpracy banku z towarzystwem (umowa ubezpieczenia grupowego, umowa agencyjna, rozliczenia wynagrodzenia)
- rola pracowników banku i wymagania prawne wobec pracowników banku w przypadku umowy ubezpieczenia grupowego i w przypadku banku jako agenta ubezpieczeniowego
- wymagania prawne w dystrybucji i obsłudze posprzedażowej produktów bancassurance w przypadku umowy ubezpieczenia grupowego, umowy agencyjnej – bank jako agent Towarzystwa
- dobre praktyki na rynku bancassurance jako próba rozwiązania pojawiających się problemów
- praktyczne aspekty wejścia w życie dobrych praktyk rynku bancassurance
Aspekty podatkowe
- podatkowe zasady ustalania wynagrodzenia banku z tytułu sprzedaży ubezpieczeń
- rozliczenie podatku dochodowego w zależności od rodzaju bancassurance (bank jako agent - pośrednik ubezpieczeniowy lub ubezpieczający)
- skutki podatkowe wzajemnych świadczeń zakładów ubezpieczeń i banków - zasady rozliczania wspólnych przedsięwzięć - np. wspólna kampania reklamowa,
- szkolenia pracowników jako nieodpłatne świadczenie
- zasady opodatkowania usług banku podatkiem VAT - usługi back office, a podatek VAT
- szczególne wymogi podatkowe w przypadku bancassurance w grupach kapitałowych
- bancassurance a podatek Belki
- definicja usług pośrednictwa finansowego - nowe przepisy VAT
- usługi świadczone przez brokera lub pośrednika ubezpieczeniowego, działającego w imieniu innego brokera lub pośrednika
Prowadzący: Mec. Aldona Wnęk, Radca Prawny, Kancelaria Prawna Lovells H. Seisler sp.k.; Mec. Andrzej Dębiec, Andrzej Dębiec, Partner, Radca Prawny i Doradca Podatkowy, Kancelaria Prawna Lovells H. Seisler sp.k.
12.30 Wspólny obiad
13.30 Ubezpieczenia w sieci - sprzedaż i marketing przez www
14.30 Przerwa na kawę
14.55 Zmiany oczekiwań klientów bankowych wobec produktów bancassurance
- ewolucja postaw klienta detalicznego w banku wobec produktów ubezpieczeniowych
- wybrane tendencje zmian w ofertach bancassurance
- przygotowanie produktu bancassurance na przykładzie Pakietu zdrowotnego w Banku BGŻ
16.00 Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne w ofercie banku – moda czy konieczność?
- Innowacyjność produktów bancassurance
- Idea i rola pozycjonowania produktu bankowego i ubezpieczeniowego
- Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne jako odpowiedź na niezaspokojone potrzeby i zaspokojenie potrzeb w całkiem nowy sposób
17.00 Zakończenie konferencji
Prelegaci:
- Piotr Nowak
- Aleksandra Małek
- Geert Deschoolmeester
- Aldona Wnęk
- Andrzej Dębiec
- Michał Glinka
- Agata Kozieł-Chomińska
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-09-2009 do 16-10-2009 - 2995 PLN + 22% VAT
od 17-10-2009 do 25-11-2009 - 3295 PLN + 22% VAT
Szczegółowe informacje:
Zbigniew Więckowski - kierownik projektu
tel: 022 420 55 11