eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeBancassurance - najlepsze praktyki, najczęstsze problemy

Mam ogromny zaszczyt i przyjemność poinformować, iż w dniach 25 – 26 listopada 2009 roku w Warszawie odbędzie się konferencja Bancassurance – najlepsze praktyki, najczęstsze problemy. Wybór daty konferencji nie jest przypadkowy, 1 listopada wchodzą w życie dobre praktyki Bancassurance, więc na pewno pojawi się wiele pytań, które w szerszym gronie chcieliby Państwo przedyskutować. Zaproponowany program, do którego lektury zapraszam, zawiera tylko aktualne i praktyczne kwestie. Wśród wielu interesujących sesji pragnę wspomnieć tylko o: Bancassurance dziś – zmiany, wyzwania, możliwości, Ubezpieczenia w sieci, Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne w ofercie banku – moda czy konieczność? Państwa szczególnej uwadze polecam, wyjątkowe Warsztaty prawno- podatkowe, które zaplanowane zostały drugiego dnia w godzinach 09.00 – 12.30. Prowadzącymi są wybitni specjaliści Pani Mecenas Aldona Wnęk oraz Pan Mecenas Andrzej Dębiec, reprezentujący Kancelarię Lovells.

Kluczowe zagadnienia konferencji:

  • Bancassurance dziś – zmiany, wyzwania, możliwości
  • NIE TYLKO BANCASSURANCE, czyli o trochę innej współpracy banków i Towarzystw Ubezpieczeniowych …
  • Bancassurance po wojnie o depozyty
  • Współpraca banku i partnera ubezpieczeniowego w zakresie rozwiązań IT i efektywnego wdrażania produktów ubezpieczeniowych do sprzedaży w banku
  • Dystrybucja produktów bankowych przez agentów ubezpieczeniowych Towarzystwa
  • Sprzedaż produktów „standalone”
  • Motywowanie bankowej sieci sprzedaży
  • Warsztaty prawno – podatkowe
  • Ubezpieczenia w sieci - sprzedaż i marketing przez www
  • Zmiany oczekiwań klientów bankowych wobec produktów bancassurance
  • Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne w ofercie banku – moda czy konieczność?

Program:


Dzień I, 25 listopada 2009

09.00 Bancassurance dziś – zmiany, wyzwania, możliwości

  • trendy w bancassurance w odniesieniu do produktów ubezpieczeniowych, kanałów dystrybucji, roli banku , roli Towarzystwa Ubezpieczeniowego
  • udział bancassurance w rynku ubezpieczeń (życiowych, majątkowych z udziałem % poszczególnych rodzajów ubezpieczeń)
  • banki jako agenci ubezpieczeniowi wg rejestru KNF (dane na koniec 2Q09)
  • udział poszczególnych kanałów dystrybucji (oddziały, internet, telefon)
  • kierunki rozwoju ubezpieczeń finansowych towarzyszących ofercie kredytów hipotecznych
Prelegent: Piotr Nowak, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych, Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA S.A.


09.40 NIE TYLKO BANCASSURANCE, czyli o trochę innej współpracy banków i Towarzystw Ubezpieczeniowych …

  • współpraca banków i ubezpieczeniowej w sferze zarządzania ryzykiem
  • produkty sekurytyzacji ryzyka ubezpieczeniowego (ILS) – idea, zastosowania, rynek
  • współpraca bankowo-ubezpieczeniowa, czyli: na ile bank może przejąć zadania ubezpieczyciela, a na ile ubezpieczyciel zadania banku?
  • ILS a kryzys na rynkach finansowych
Prelegent: Aleksandra Małek, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie


10.20 Bancassurance po wojnie o depozyty

  • egzotyczne struktury: Jaka jest prawdziwa wartość dla klienta?
  • jak zatrzymać środki klientów zgromadzone na depozytach?
  • bancassurance drugiej generacji
Prelegent: Geert Deschoolmeester, Dyrektor ds. bancassurance, ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.


11.30 Przerwa na kawę

11.45 Współpraca banku i partnera ubezpieczeniowego w zakresie rozwiązań IT i efektywnego wdrażania produktów ubezpieczeniowych do sprzedaży w banku

12.30 Wspólny obiad

13.30 Bancassurance na rynku włoskim
Prelegent: Adriano De Matteis, Director, Business Development, RGA Reinsurance Company Limited, Rappresentanza per l’IItalia

14.30 Przerwa na kawę

14.55 Sprzedaż produktów „standalone”

  • doświadczenia europejskie
  • czy banki powinny sprzedawać ubezpieczenia czy sprzedawać je z ofertą podstawową

16.00 Motywowanie bankowej sieci sprzedaży

  • sposoby budowania programów motywacyjnych dla sprzedawców bancassurance oraz ich wpływ na wynik
  • szkolenia sprzedawców w bankach, nie tyle produktowe co handlowe; oczekiwania wobec ubezpieczycieli o wsparcie trenerskie – szkolenia handlowe
Prelegent: Mr. Arnaud de La Hosseraye, Head of European Zone, SOGECAP


17.00 Zakończenie pierwszego dnia

Dzień II, 26 listopada 2009

09.00 – 12.30 Warsztaty prawno – podatkowe

Aspekty prawne

  • formy prawne współpracy banku z towarzystwem (umowa ubezpieczenia grupowego, umowa agencyjna, rozliczenia wynagrodzenia)
  • rola pracowników banku i wymagania prawne wobec pracowników banku w przypadku umowy ubezpieczenia grupowego i w przypadku banku jako agenta ubezpieczeniowego
  • wymagania prawne w dystrybucji i obsłudze posprzedażowej produktów bancassurance w przypadku umowy ubezpieczenia grupowego, umowy agencyjnej – bank jako agent Towarzystwa
  • dobre praktyki na rynku bancassurance jako próba rozwiązania pojawiających się problemów
  • praktyczne aspekty wejścia w życie dobrych praktyk rynku bancassurance

Aspekty podatkowe

  • podatkowe zasady ustalania wynagrodzenia banku z tytułu sprzedaży ubezpieczeń
  • rozliczenie podatku dochodowego w zależności od rodzaju bancassurance (bank jako agent - pośrednik ubezpieczeniowy lub ubezpieczający)
  • skutki podatkowe wzajemnych świadczeń zakładów ubezpieczeń i banków
  • - zasady rozliczania wspólnych przedsięwzięć - np. wspólna kampania reklamowa,
    - szkolenia pracowników jako nieodpłatne świadczenie
  • zasady opodatkowania usług banku podatkiem VAT
  • - usługi back office, a podatek VAT
    - definicja usług pośrednictwa finansowego - nowe przepisy VAT
    - usługi świadczone przez brokera lub pośrednika ubezpieczeniowego, działającego w imieniu innego brokera lub pośrednika
  • szczególne wymogi podatkowe w przypadku bancassurance w grupach kapitałowych
  • bancassurance a podatek Belki
(w trakcie warsztatu przewidziana jest 25 minutowa przerwa na kawę)
Prowadzący: Mec. Aldona Wnęk, Radca Prawny, Kancelaria Prawna Lovells H. Seisler sp.k.; Mec. Andrzej Dębiec, Andrzej Dębiec, Partner, Radca Prawny i Doradca Podatkowy, Kancelaria Prawna Lovells H. Seisler sp.k.


12.30 Wspólny obiad

13.30 Ubezpieczenia w sieci - sprzedaż i marketing przez www

14.30 Przerwa na kawę

14.55 Zmiany oczekiwań klientów bankowych wobec produktów bancassurance

  • ewolucja postaw klienta detalicznego w banku wobec produktów ubezpieczeniowych
  • wybrane tendencje zmian w ofertach bancassurance
  • przygotowanie produktu bancassurance na przykładzie Pakietu zdrowotnego w Banku BGŻ
Prelegent: Michał Glinka, Dyrektor Departamentu Produktów i Usług Bankowości Detalicznej, Bank BGŻ


16.00 Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne w ofercie banku – moda czy konieczność?

  • Innowacyjność produktów bancassurance
  • Idea i rola pozycjonowania produktu bankowego i ubezpieczeniowego
  • Ubezpieczenia zdrowotne i szpitalne jako odpowiedź na niezaspokojone potrzeby i zaspokojenie potrzeb w całkiem nowy sposób
Prelegent: Agata Kozieł-Chomińska, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Grupowych, Signal Iduna TU i Signal Iduna TuŻ


17.00 Zakończenie konferencji

Prelegaci:
- Piotr Nowak
- Aleksandra Małek
- Geert Deschoolmeester
- Aldona Wnęk
- Andrzej Dębiec
- Michał Glinka
- Agata Kozieł-Chomińska


Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-09-2009 do 16-10-2009 - 2995 PLN + 22% VAT
od 17-10-2009 do 25-11-2009 - 3295 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Zbigniew Więckowski - kierownik projektu
tel: 022 420 55 11