eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeAspekty prawne i podatkowe w handlu online

Przyjdź i dowiedz się, jak zgodnie z prawem:

  • zarządzać ochroną Twojej marki w sieci
  • przetwarzać dane osobowe w handlu online
  • skutecznie reklamować Twoje produkty i usługi w sieci
  • tworzyć regulaminy i umowy w e-commerce
  • stosować najnowsze przepisy dotyczące opodatkowania transakcji online 

Polski sektor handlu e-commerce przeżywa aktualnie dynamiczny  rozwój. Jako kraj jesteśmy w czołówce Europy pod względem ilości transakcji zakupu w systemie online! Zakupy w sieci są łatwe, tańsze i wymagają mniej czasu niż tradycyjna wizyta
w sklepie stacjonarnym.

Nie dziwi więc fakt, że klient coraz częściej wybiera tę formę.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy handel online jest bardzo zyskowną formą sprzedaży towarów i usług, która wymaga mniejszych nakładów inwestycyjnych. Coraz częściej jednak duże wątpliwości budzą aspekty prawne i podatkowe funkcjonowania e-sklepów.
Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w Sympozjum, które pomoże Państwu zdobyć
i usystematyzować niezbędną wiedzę z zakresu funkcjonowania biznesu w świecie online.

W trakcie Sympozjum swoją wiedzę wzbogacą:

• Przedstawiciele Działów Prawnych
• Prezesi i Kadra Zarządzającej
• Dyrektorzy, Managerowie E-commerce, E-biznesu,
• E-handlu, E-usług
• Dyrektorzy, Managerowie Sprzedaży Internetowej
• Dyrektorzy, Managerowie i Specjaliści ds. Marketingu Online
• Managerowie i Specjaliści ds. Wsparcia Sprzedaży
• Project i Brand Managerowie
• Przedstawiciele agencji zajmujących się e-marketingiem
• Przedstawiciele firm dostarczających rozwiązania dla sektora e-commerce


PROGRAM:

27 lutego 2013

09:30
Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników
10:00 Jak skutecznie zarządzać ochroną marki w sieci

Maciej Szczepański, In-house Lawyer, Grupa Allegro
• Formy wykorzystania i przykłady naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy w sieci: metatagi, linkowania, wyszukiwarki internetowe
• Wybrane aspekty naruszeń praw autorskich w Internecie w działalności przedsiębiorstw (m.in. utwory fotograficzne,  multimedialne, layout)
• Polityka kreowania struktur i mechanizmów ochrony własności intelektualnej
w przedsiębiorstwie

11:30 Przerwa na kawę
12:00 Prawo autorskie w Internecie

Krzysztof Ciepliński, Adwokat, Kancelaria Gide Loyrette Nouel
• Zakres ochrony prawnoutorskiej
• Prawa autorskie w Internecie - formy eksploatacji utworów
• Elektroniczny obrót utworami
• Dozwolony użytek prawnoautorski
• Zasady odpowiedzialności za naruszenia praw autorskich w Internecie
• Zakres odpowiedzialności dostawców usług internetowych za naruszenia praw autorskich
13:00 Przerwa na lunch

14:00 Reklama w internecie

Joanna Affre, Adwokat, Partner Zarządzający, Accreo Legal J. Affre, R. Czarnecki

• Co jest reklamą w handlu online? Czy każda informacja przedsiębiorcy jest reklamą?
• Dozwolona i zakazana reklama w internecie, z uwzględnieniem norm etycznych
• Nieuczciwa reklama, kryptoreklama oraz reklama porównawcza – przykłady z orzecznictwa Prezesa UOKiK, Sądu Najwyższego i Rady Etyki Reklamy

15:30 Jak przetwarzać dane osobowe w e-commerce zgodnie z prawem?

dr Paweł Litwiński, Adwokat, Partner, Kancelaria Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów

• Dane osobowe specyficzne dla handlu elektronicznego – adres poczty elektronicznej, adres IP, Cookies
• Zasady przetwarzania danych osobowych w e-commerce
• Najnowsze regulacje dotyczące posługiwania się techniką Cookies

17:00 Pożegnalny poczęstunek, zakończenie pierwszego dnia Sympozjum

28 lutego 2013 09:30


09:30
Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników

10:00 Nieuczciwa konkurencja w Internecie

Zbigniew Okoń, Zbigniew Okoń, Radca Prawny, Partner, Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni
• Przesyłanie informacji handlowej środkami komunikacji elektronicznej – aktualny stan prawny, nowe tendencje w orzecznictwie i projekty nowelizacji
• Linki, metatagi i słowa kluczowe - marketing SEO i SEM z punktu widzenia nieuczciwej konkurencji
• Najczęściej spotykane nieuczciwe praktyki rynkowe w sklepach i usługach internetowych
• Handel internetowy w orzecznictwie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
11:30 Przerwa na kawę

12:00 Stosowanie klauzul abuzywnych jako praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów

Agnieszka Skrok, Adwokat, Starszy Prawnik, Kancelarii FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz

• Jakie są skutki uznania postanowienia wzorca za klauzulę abuzywną
• Przykładowe klauzule abuzywne w umowach e-commerce
• Najnowsze orzecznictwo UOKiK

13:00 Przerwa na lunch
14:00 E-handel a wybrane aspekty w zakresie podatku dochodowego

Ewa Żbikowska, Doradca Podatkowy, Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel; Maciej Grela, Doradca Podatkowy, Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel

• Miejsce opodatkowania przychodów z e-handlu (serwery i strona internetowa a kwestia "zakładu" w rozumieniu umów o unikaniu podwójnego opodatkowania)
• Wybrane kwestie VAT związane z e-handlem:
- Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT
- Obowiązki ewidencyjno-dokumentacyjne w zakresie VAT (ewidencjonowanie transakcji przy użyciu kasy fiskalnej, zasady wystawiania faktur)
- Korygowanie rozliczeń związanych z e-transakcjami (reklamacje, zwroty towarów etc.)
- Zmiany w VAT wchodzące w życie w 2013 r. oraz planowane zmiany na 2014 r. w kontekście e-handlu (w tym zmiany zasad dotyczących fakturowania)
- VAT w transakcjach transgranicznych (w tym kwestie związane z miejscem opodatkowania
i ze sprzedażą wysyłkową)
• Analiza wybranych orzeczeń i interpretacji
podatkowych

15:30 Podsumowanie warsztatów, pożegnalny poczęstunek,wręczenie certyfikatów



Koszt uczestnictwa:
2495 PLN (od 21 grudnia 2012 do 8 lutego 2013)
2995 PLN (od 9 lutego 2013 do 27 lutego 2013)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)

Szczegółowe informacje:

Tomasz Jakubiak

tel.: 22 333 97 77

faks: 22 333 97 78
e-mail:


Więcej na stronie Organizatora: