eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencjeAlchemia komunikacji - czyli transmutacja wiedzy w sukces

Przedstawimy m.in.

  • 5 ZASAD DOBREGO SŁUCHACZA – bądź zainteresowany a nie interesujący!
  • ROLĘ JEDNOSTKI W PROCESIE GRUPOWYM – jak sprawnie płynąć na jednej łodzi?
  • TYPY KULTURY ORGANIZACYJNEJ – jak w wojsku, szpitalu, czy jak w rodzinie? Co bardziej służy osiąganiu biznesowych celów?
  • KANAŁY I NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ – co zrobić, kiedy e-mail nie działa?
  • KATEGORIE RÓŻNIC KULTUROWYCH – w czym różnimy się między sobą i czy naprawdę aż tak bardzo?

Główne zagadnienia, które zostaną poruszone na szkoleniu:

1. REGUŁY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
2. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA
3. PEWNOŚĆ SIEBIE, ŚMIAŁOŚĆ, ZDECYDOWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI
4. CZY BAĆ SIĘ MANIPULACJI ?
5. DYNAMIKA PROCESÓW KOMUNIKACJI W GRUPIE
6. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA JAKO ELEMENT KULTURY ORGANIZACYJNEJ
7. ZASADY KOMUNIKACJI W KONTAKCIE Z KLIENTEM
8. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA

Program

1. REGUŁY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI

  • Prawa komunikacji
  • Podstawy efektywnej komunikacji
  • Emocje mają swoją dynamikę. 3 problemy nadawania - fakty mówią, emocje krzyczą
  • Forma i treść
  • Pierwszy komunikat wysyłany do odbiorcy „Ugryź futrynę”

2. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA

  • Kultura dyskusji, wypowiedzi. Jak mówić by sprawić wrażenie wybitnej osobowości?
  • Jak reagować na gafy, wpadki, przejęzyczenia? Poskrom swą złośliwość
  • 5 zasad dobrego słuchacza
  • Zostań tropicielem słów
  • Alfabet komunikacji - postawa, gesty i ich znaczenie. 10 swędzeń twarzy
  • Oczy zwierciadłem intencji w komunikacji biznesowej
  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych

3. PEWNOŚĆ SIEBIE, ŚMIAŁOŚĆ, ZDECYDOWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI

  • Parafraza – Czy ja dobrze rozumiem?
  • Zmień agresora w baranka
  • Jak łechtać próżność rozmówcy?
  • Sztuka mówienia
  • Jeżeli musisz powiedzieć „nie”
  • Motywacja - sukces a budowanie wiary we własne możliwości
  • Budowanie strategii własnego rozwoju – recepta na szczęście

4. CZY BAĆ SIĘ MANIPULACJI ?

  • Techniki i taktyki manipulacyjne - siła perswazji
  • Informacja zwrotna
  • Magiczne „TAK” – kodowanie
  • Potęga wyobraźni - dobór stylu komunikacji a skuteczność wpływu - słuchowcy, wzrokowcy i kinestetycy

5. DYNAMIKA PROCESÓW KOMUNIKACJI W GRUPIE

  • Jednostka w procesie grupowym, czyli jak sprawnie płynąć na jednej łodzi?
  • Identyfikacja ról grupowych – czy zwolnienie jędzy wystarczy?
  • Analiza własnego stylu komunikacji
  • Doskonalenie elastyczności i dopasowania w interpersonalnej komunikacji grupowej, czyli dlaczego fajne są zabawy w kółku i dlaczego niektórzy ich nie lubią?
  • Jak skutecznie porozumiewać się i rozwiązywać trudne sytuacje?
  • Kompromis czy Konfrontacja?

6. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA JAKO ELEMENT KULTURY ORGANIZACYJNEJ

  • Typy kultury organizacyjnej - jak w wojsku, szpitalu czy jak w rodzinie? Co bardziej służy osiąganiu biznesowych celów?
  • Identyfikacja kultury organizacyjnej w Organizacji
  • Diagnoza potrzeb komunikacyjnych
  • Bariery komunikacji wewnętrznej – „Zamknij się i słuchaj” - Zachowania defensywne w organizacji, świadomy i nieświadomy opór pracowników na zmiany
  • Kanały i narzędzia komunikacji wewnętrznej - Co zrobić, kiedy e-mail nie działa?

7. ZASADY KOMUNIKACJI W KONTAKCIE Z KLIENTEM

  • Ustalenie celu, przedmiotu rozmowy - pętla komunikacji, czyli ja o gruszce Ty o pietruszce
  • Konstrukcja wypowiedzi, modulacja głosu, dykcja
  • Budowanie atmosfery kontaktu
  • Zadawanie pytań - jak, jakie, kiedy i dlaczego zadawać pytania? Kto pyta, nie błądzi Pytający kontroluje przebieg rozmowy
  • Słuchanie i wyrażanie zrozumienia - Jak być wspaniałym słuchaczem?
  • Bądź zainteresowany a nie interesujący
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z klientem

8. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA

  • Kategorie różnic kulturowych - W czym różnimy się między sobą i czy naprawdę aż tak bardzo?
  • Poziomy wrażliwości kulturowej – Czym w istocie jest tolerancja i jakie odcienie przybiera w relacjach biznesowych?
  • Jak radzić sobie z różnicami kulturowymi w kontaktach z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi?
  • Jak nawiązywać dobre relacje na formalnych i nieformalnych spotkaniach biznesowych?
  • Zasady etykiety wielokulturowej
  • Dobre drugie wrażenie
  • Tematy taboo


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2010-01-08 otrzymuje się 200.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04